2012-01-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanvadcoolt
Notera att bara punkt 2 och 3 är riktad till trådstartaren.

1. Blandar du på fullaste allvar Zacapa med cola? Jag blöder inombords...
2. JD är fan allt annat än rökigt.
3. Torkar du dig själv i arslet?

Ska du blanda med cola kan du köpa vilken snikhistoria som helst mer eller mindre.

+1. Fan nackskott och fängelse på det. den ordningen.
Citera
2012-01-25, 19:08
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Ron Zacapa (rom) & Cola är inte helt fel....

Normalt sett så föredrar jag Coca Cola om jag bara dricker läsk...men, skall det blandas med rom så föredrar jag någon av de sötare varianterna av cola.... ni vet de märken som oftast är billigare & smakar som smält iglo glass.

Nu hävdar nog vissa kännare att Ron Zacapa skall avnjutas rent...men undertecknad föredrar den med cola

Kan hålla med det där med sötare varianter av cola, riktigt jävla gott att välja en extra söt sort att blanda med .

Har också märkt att det är jävligt gott att blanda med light cola. Sötningämnena ger den där sliskiga smaken som jag är ute efter.
Citera
2012-01-27, 12:31
Medlem
GreenStuffs avatar
He he...visste att en del skulle bli upprörda angående Ron Zacapa & cola....

Men, jag kan hålla med om att det är en för dyr rom för att blanda.... får väl helt enkelt se om jag kan lära mig att dricka den rent....kanske inte dumt till en god cigarr....
Citera
2012-01-28, 00:17
Medlem
Är själv inget fan av att blanda grogg på cola... allra minst whisky. En billig mörk rom o cola kan slinka ner i brist på annat.

Men jag hade en fundering... borde inte groggen bli godare med godare whisky eller rom, alltså singelmalt eller lite dyrare romsorter?! Även om det aldrig skulle falla mig in att blanda ut min dyra singelmalt så känns det som att den skulle smaka bättre i en kopp cola än en sur blend för 5,- från tyskland.

Om jag måste blanda så är det mörk rom som gäller.... mest pga nostalgin då man gjort det sedan man var barn. Captain Morgan går absolut inte att dricka ren. Smakar finkel och fulsprit så det står härligt till, men utspädd med cola en varm sommarkväll så kan den vara lite uppfriskande.
Citera
2012-01-28, 00:29
Medlem
Aamons avatar
Maker's Mark är nog o.k att blanda med cola utan att skämmas.
Citera
2012-01-28, 14:41
Medlem
Kalasmannens avatar
Köpte Seagrams Seven Crown (nr 574) för att blanda med 7Up (klassisk 7&7). Men fick för mig att prova med cola(Schweppes) och det var inte helt tokigt, faktiskt godare än med 7Up. Har tidigare kört mycket med Bulleit Bourbon men i fortsättningen blir det Seagrams.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in