Har samma problem men jag har då aldrig sett något. Det känns som att någon/något är strax utanför rummet i hallen och bara står där och är dum.
Jag vaknar varje natt (och då menar jag varje natt) flera gånger per natt och känner mig tvingad att öppna ögon för att se så det inte står någon där, jag känner mig aldrig utvilad på morgon p.g.a. detta.
Däremot har jag haft lite andra "upplevelser" om man nu ska kalla det i lägenheten, samt min flickvän.
Min flickvän fixade gardiner och kände hur någon lade handen på henne, jag var inte hemma så hon trodde att det var katten som busade lite men hon upptäckte ju då att katten var framför henne och lekte med gardinerna.
En natt så vaknade jag som vanligt men försökte att somna om, då hör jag hur laptopen spelar upp Windows Vista startljudet (och märk väl - den var avstängd helt och hållet och inte i viloläge vid läggdags). Jag tänkte "what the fuck? Nu sitter det säkert ett spöke ner i soffan när jag kommer ner".
Jag ser ingenting i soffan i alla fall, laptopens skärm var nere men datorn var igång, knepigt!
En natt drömde jag att ett spöke gav mig en blå kudde och min flickvän en rosa kudde (lustigt), då vaknade jag ur drömmen och var i ett typiskt sleeping paralysis tillstånd då min kropp sover men sinnet är vaket och då kan ju vad som helst hända tydligen men då kändes det som att någon lade sig på mig (jag låg med framsidan nedåt) och tryckte ner mig i sängen och jag kände mig plötsligt jävligt *kvävd*. Då vaknade jag upp helt och hållet i ren panik och då upptäckte jag att jag hade min flickväns "under"kudde över mitt huvud. Jag tyckte hela situationen var obehaglig så jag kastade kudden på flickvännen så hon vaknade och hon kunde inte förstå hur hennes kudde hade hamnat på mitt huvud.
En annan natt vaknade jag och då var jag också i det där tillståndet där kroppen sover och då kände jag hur någon stod vid min fotända och "laddade upp energi", vet inte riktigt hur man ska beskriva hur det känns när ett "väsen" laddar upp energi men det kändes som att något växte och blev ENORMT vid min fotända och siktade på mina båda fötter, som att den laddade upp en enorm energi för att dra iväg mig. Vaknade upp i panik givetvis och sen hade jag svårt att sova

.
Jag vet vad lucid dreams etc. är men jag vet inte vad jag ska tro när jag har dom relativt ofta (dock i perioder) och att dom ALLTID handlar om andar, jag ser aldrig något men jag känner något och vid några enstaka tillfällen så hör jag saker, t.ex. vibrationer, en annan gång barnskratt (och då vaknade jag till av att jag blev petad i armhålan

). En annnan gång så hörde jag min ex flickväns "tankar" när hon låg och sov på natten, jag upplevde det som ett enda flöde och det var olika meningar utan sammanhängande, med ett flöde menar jag att det var inga pauser mellan varje mening. Och ju mer jag försökte lyssna på vad hon sa desto mindre hörde jag henne så då bestämde jag mig för att inte fokusera men då tillslut så hörde jag ändå något distinkt ord som jag reagerade på och då vaknade jag till :P.
Fast nu när jag tänker efter så har jag faktiskt sett en grej i ett sånt där sleep paralyze tillstånd (vad det nu heter på svenska).
Det var på jobbet (jobbade som personlig ass på den tiden) och vi var två på sovande natt. Ingen av oss kunde få ro att sova så min kollega bestämde sig för att gå till vardagsrummet och titta på TV kring 01 tiden istället men jag sa till honom att jag måste försöka sova. Jag somnade tillslut och då vaknade jag till lite grann och jag lyssnade och hörde hur någon gick in genom dörren lite tyst och försiktigt och jag hör hur någon börjar gå mot mig, jag tänker "Jahopp, nu kommer han för att väcka mig för att min brukare vill något". Jag ligger oturligtvis på rygg med båda händerna vid huvudhöjd och då helt plötsligt känner jag hur någon hoppar upp och sätter sig på min mage och tar tag i mina handleder och håller fast mig. Jag visste ju vilket tillstånd jag var så jag tänkte att nu har jag ju chansen att faktiskt få se något, så jag bestämmer mig för att öppna ögonen och när jag gör det så ser jag en mörkgrå människoliknande gestalt, inget hår varken på huvud eller ansikte, bäcksvarta ögon och har sitt ansikte väldigt nära mitt ansikte och ser förbannat sur/ond ut (rynkor i ansiktet gav mig det intrycket). Jag hörde inget, luktade inget osv. Då bestämde jag mig för att komma ur hela skiten och lyckades vakna, pulsen skyhög och jag hade väldigt svårt att somna om sen

. Hört att det är ett vanligt fenomen att uppleva något liknande och det kallas "the witch is riding you" (från
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis ).
Men då måste det ju vara ren otur att en annan kollega till mig upplever exakt samma sak efter min händelse fast han såg ett svart moln/rök sitta på honom en natt och sen spökade det ju faktiskt på min arbetsplats (folk såg orber och skit).