2012-01-15, 16:33
Medlem
Lonnos avatar
Jag har en svart inkomst på i snitt 15000kr/mån från svartarbete jag utför mot privatpersoner, jag får dessa pengarna i kontanter.

Utöver det har jag en redovisad lön på ungefär 30000kr/mån före skatt.

Min fråga till Flashback är:
Jag vill sätta in dessa kontanterna som jag tjänar svart på mitt bankkonto, hur skall jag gå tillväga för att ej bli uppmärksammad av någon myndighet?
Citera
2012-01-15, 16:35
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonno
Jag har en svart inkomst på i snitt 15000kr/mån från svartarbete jag utför mot privatpersoner, jag får dessa pengarna i kontanter.

Jag vill sätta in dessa kontanterna som jag tjänar svart på mitt bankkonto, hur skall jag gå tillväga för att ej bli uppmärksammad av någon myndighet?

Använd pengarna till att köpa mat och sätt in resten, kanske flera gånger per dag/vecka/månad.
Citera
2012-01-15, 16:39
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonno

Betala så mycket du kan med kontanter, lägg så lite pengar som möjligt i banken (Alltså betala saker utan att använda banken eftersom banken = elektroniskt bevis av exakt hur mycket du sätter in/ut, om du betalar allt kontant kan du säga att du lever på nudlar, osv.) undvik all form av kapitalköp (båt, bil, hus, osv.). Ha någon bra anledning/ursäkt redo om vart du fått pengarna.
Citera
2012-01-15, 16:43
Medlem
Denoms avatar
Vad har du för kostnader?
Citera
2012-01-17, 17:40
Medlem
som de flesta redan svarat så spara så mycket som möjligt av de officiella pengarna och spendera cashen. insättningar under tiotusen brukar inte var några frågor, Vet inte om det hjälper men jag skulle nog öppna ett eller par konton i andra banker oxå typ avanza , nordnet, och där en kapitalförsäkring där jag placerar i fonder eller aktier, staten får därifrån ingen insyn hur din utveckling blir bara hur stort saldot är vid årsskiftet. flytta pengar från original kontot till den andra banken, och viceversa ibland.din bank kan ju inte veta vad du gör med pengarna i den andra banken. Och skatteverket lär inte undra i första taget. du kan ju mycket väl skapat din förmögenhet på aktieaffärer. Det är först om banken larmar om "misstänkta" transaktioner som dom kommer att agera om jag inte är helt felinformerad, Hur bankernas kontrollsystem är uppbyggda vet nog ingen riktigt, men troligtvis är dom ute efter betydligt större belopp än dina.
En annan grej jag funderat på (men ännu inte testat) är att köpa guld på kaplans auktioner tex. några tusen i månaden betala kontant.(köper man för mycket, måste dom larma oxå..) sen säljer man det till guldbrev.se som sätter in det på kontot, om någon undrar har man samlat på guld i många år...
Citera
2012-01-17, 18:08
Bannlyst
skaffa ett kassaskåp och börja spara på hög
Citera
2012-01-18, 07:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorillo
En annan grej jag funderat på (men ännu inte testat) är att köpa guld på kaplans auktioner tex. några tusen i månaden betala kontant.(köper man för mycket, måste dom larma oxå..) sen säljer man det till guldbrev.se som sätter in det på kontot, om någon undrar har man samlat på guld i många år...

Redan i köpeskedet förlorar du en procentsats på pengarnas riktiga värde. Du köper ju en design och inte värdet av vikten på guldet. Sedan säljer du endast vikten på guldet till guldbrev som inte betalar särskilt bra för guld. Där förlorar du ännu en procentsats. Jag kan tänka mig att på 100k svarta pengar så får du kanske ut 80k vitt och där har du vad man får skatta för samma pengar. 20% på upp till 100k i hobbyverksamhet.

Varför då inte bara betala skatt och slippa skiten eller har det blivit en princip för dig din jävla grek?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in