Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-15, 20:30
Medlem
Ser ut som hårdvarufel. Två saker kan vara fel enligt min mening. Hårddisk eller internminne.

Du får bild, datorn startar (delvis) och datorn får ström. Grafikkort, processor, moderkort och nätagg är därmed ok.

Kvar är då minne och hårddisk. Jag gissar dock på internminne då jag har haft EXAKT samma problem fast på en stationär. Visade sig att ett av internminnena var defekta vilket gav bluescreen och sedan detta. Spelar ingen roll hur många gånger man installerade om windows, internminnet var defekt och gjorde datan på hårdisken korrupt vilket ledde till detta "reparera windows"-problem.

Du kan börja med att installera om datorn med din back-up cd eller dylikt men om ditt problem är internminnes-relaterat så kommer datorn att krasha inom någon dag. Då är det bara att skicka in skiten (eller sätta in nya minnen om du vågar)
Citera
2012-01-15, 23:21
Medlem
Något du skulle kunna göra för att underlätta oss för att säga dig vad problemet är.

Gå in i bois och ändra någon inställning som gör att bluescreen meddelandet står kvar. Kan inte på rakarm vad det heter.
När du gjort det så står bluescreenen kvar och du kan då skriva av felmeddelandet.
Citera
2012-01-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moggies
Absolut enklaste skulle vara att dra ner ubuntu lägga det på en skiva och köra det som live cd..

Inte särskild svårt.

Här kan du ladda ner http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
Står även hur du bränner det till skiva..
2. Lägg i skivan i datorn.
3. Boota från skivan.
4. Välj mellan installera och Köra. Tror det står något sånt.. Iaf om du är smart så kommer du fatta vilken av alternativen du ska ta.
5. Datorn startar tar lite tid bara.

Nu kan du leta runt i linux du kommer tycka det är jobbigt första taget men sen så lär du dig..
Hårddiskarna kommer finnas där och då kan ta dina filer du vill spara. Genom att lägga dem på ett usb eller dela ut dem på nätverket.

tack för instruktionerna.

formaterade om datorn efter jag säkerhetskopiera viktiga filer

Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
Ser ut som hårdvarufel. Två saker kan vara fel enligt min mening. Hårddisk eller internminne.

Du får bild, datorn startar (delvis) och datorn får ström. Grafikkort, processor, moderkort och nätagg är därmed ok.

Kvar är då minne och hårddisk. Jag gissar dock på internminne då jag har haft EXAKT samma problem fast på en stationär. Visade sig att ett av internminnena var defekta vilket gav bluescreen och sedan detta. Spelar ingen roll hur många gånger man installerade om windows, internminnet var defekt och gjorde datan på hårdisken korrupt vilket ledde till detta "reparera windows"-problem.

Du kan börja med att installera om datorn med din back-up cd eller dylikt men om ditt problem är internminnes-relaterat så kommer datorn att krasha inom någon dag. Då är det bara att skicka in skiten (eller sätta in nya minnen om du vågar)

Datorn fungerar fint just nu. Får se hur länge det håller sig
Citera
2012-01-17, 21:15
Medlem
Kan tillägga att datorn är allmänt seg. Kanske en hint på att den ät på väg att lägga av. isåfall så får jag skicka in den till inet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in