2012-01-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preature
Börja rök Jin ling 25kr paketet. BILLIG SKIT...
Och få lungorna fulla med asbest? Bra idé!
Citera
2012-01-15, 19:12
Medlem
Skägg-Krales avatar
Så du har inte pengar, vill inte sluta röka och vill inte tigga? Rent ut sagt skulle jag säga att det inte går.

Rök mindre, det är mitt tips.
Citera
2012-01-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko.i.kuken
några alternativ:
* rulla eget
* rök mindre
* skaffa jobb
* leta pantburkar
Röka mindre eller skaffa jobb kan vi utesluta. Du vet hur kvinnor är, de vill aldrig minska något de gillar, och jobb... det orkar de inte med heller, utan vill gärna ha en rik man som de tar 8 kroner från för varje 10 kroner han tjänar. Panta burkar kan vi utesluta också...jag menar, hur ser det ut när en kvinna letar burkar på gatan? Tror inte att hon vill sjunka så lågt. Det bästa hon kan göra är att börja snusa istället. Hon kanske spenderar 80-120 kroner på cigarett-paketer varje dag, däremot räcker en dosa med snus för 2-3 dagar, och det kostar bara 40-50 kroner.
Citera
2012-01-15, 20:47
Medlem
Bara att börja rulla egna! MYCKET billigare.
Citera
2012-01-17, 06:03
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissesOfBlood
Hej jag tror att alla kan ha detta problemet ibland och jag behöver tips.
Jag är en tjej som röker cigaretter, jag går på socialbidrag och när pengarna sedan är slut så står jag där ibland utan cigg, någon som har tips om hur jag kan lösa detta utan att behöva snylta av andra hela tiden för det känns fel.

Säg för guds skull inte att jag ska lägga undan pengar till cigg för det går inte när man går på socialbidrag...

Tack på förhand

Jag vet inte.
Du måste avgöra själv.

Generellt så finns problemet att de enorma tobaksskatterna gör det ekonomiskt svårt för de fattigaste.
Rökare som jag skulle dra ned på matkostnader och annat. Detta ökar risken för att man äter ensidig och ohälsosam mat.
Vetenskapligt problem: Är det rökningen eller sämre mat eller tobaksskatterna som är farligt?
Riskfaktorn för rökning beror på mängder av relevanta faktorer.
Då allt skylls på rökningen, så döljer man att fattigdom är skadligt.

Tips:
Billig mat:
Ägg: fullvärdigt protein. Samt näring som räcker för att bilda en hel kyckling.
Lök. Det fanns endast en gemensam faktor hos alla mycket gamla i en studie, det var att alla gillade lök.
Knäckebröd verkar vara billigt. (lite vatten i, hållbart)
Men man behöver mycket annat.

Man behöver lite av alla essentiella ämnen.
Sedan kanske bra med flera olika sorters antimutagena ämnen. Kanske även antivirala (dyrt: rödvin, stjärnanis, ouzo?) (80-90% har minst någon infektion, EBV=vanlig och blommar vid luncancer hos Kineser. En del verkar kunna orsaka cancer, genom att motverka p53-genen.
"the p53 gene does NOT have to be mutated in order for it to fail to work. The action of its protein is blocked if cells contain the polyoma virus large T antigen, human papillomavirus E6 protein, adenovirus E1B 55KD protein, or hepatitis B X protein."
http://www.smokershistory.com/P53mutat.htm

Mångfald=riskspridning.
Omåttligt mycket=farligt.
Kanske bara en matsked fleromättad olja (linolsyra) per månad? För cellmembran. (minskar kolesterol och risk för infarkt). Skyddas med E-vitamin. OBS jättedoser fleromättat=farligt?

Om antimutagena kryddor mm: http://hem.passagen.se/cnyland/AM/AMTEO.HTML

Olika människor behöver olika.
Ibland kanske det är förnuftigt att äta sådant som man tror är nyttigt och som man inte ätit på länge. (Riskspridning).

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-01-17 kl. 06:17. Anledning: rättelse
Citera
2012-01-18, 02:10
Medlem
KissesOfBloods avatar
Svar på alla svar jag fått:

Jag har en praktik för tillfället, går på olika möten mm, så jag kan inte göra egen tobak och har därför inte heller så mycket fritid på dagarna.
I min stad är det inte lätt att skaffa jobb dock och jag ska ändå snart flytta till gbg så det är ingen idé att skaffa jobb här, plus att jag har en depression så det är ingen idé att kalla mig för parasit.
Jag suger inte kuk för cigg, jag har min kille kuk och den räcker gott och väl så det blir lite över till och med men mer detaljer om det går vi inte in på för det är privat.
Jag röker mindre dock men ändå likt förbannat så blir man utan cigg i slutet på månaden.

Tack för alla svar. Natti natt zzZz
Citera
2012-01-18, 12:44
Medlem
C8H11Ns avatar
1. Investera i rullpapper. OCB är bra och enkla att rulla med. Plocka sedan fimpar på marken, torka dom vid behov och rulla egna feta cigaretter.

2. Snatta.

3. Tigg.

Citat:
Ursprungligen postat av KissesOfBlood
I min stad är det inte lätt att skaffa jobb dock och jag ska ändå snart flytta till gbg.
Jag suger inte kuk för cigg

Det är inte lättare i Göteborg. Varför suger du inte kuk för cigg? Man behöver inte göra en stor grej av det, sug lite bara.. Det är inte så farligt. Kuk som kuk. Det är ju ändå inget personligt när du gör det till en affär.

Förresten, varför köper inte din pojkvän cigg? Är han en fattig jävla lodare eller?
Senast redigerad av C8H11N 2012-01-18 kl. 12:47.
Citera
2012-01-18, 21:42
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
1. Investera i rullpapper. OCB är bra och enkla att rulla med. Plocka sedan fimpar på marken, torka dom vid behov och rulla egna feta cigaretter.

2. Snatta.

3. Tigg.

Det är inte lättare i Göteborg. Varför suger du inte kuk för cigg? Man behöver inte göra en stor grej av det, sug lite bara.. Det är inte så farligt. Kuk som kuk. Det är ju ändå inget personligt när du gör det till en affär.

Förresten, varför köper inte din pojkvän cigg? Är han en fattig jävla lodare eller?

snattar gör små p12 turkar som är dumma i huvudet, dessutom kommer det att sluta med att du åker fast och får ännu svårare att få jobb.

tigga är något bättre men fortfarande jävligt fult att tigga till sig cigg för att man inte har råd med eget.

varför försöker du övertala henne till att suga kuk för cigg? låter fan som du är helt jävla desperat och för ful för att få en brud. skulle hon göra det skulle du kalla henne för hora osv.
Citera
2012-01-23, 02:40
Medlem
ArmeCykels avatar
Panta burkar, köp billig mat som nudlar, kort datum osv, rulla egna cigaretter, dra ner på elen, rök mindre, skaffa billigare boende, sälj prylar som du inte behöver, investera i aktier, skaffa jobb...Alternativen är många, det är faktiskt inte så svårt att leva billigt.
Citera
2012-01-23, 15:20
Medlem
Rulla eget eller rök mindre är min rekommendation, mest effektivt i kombination.
Citera
2012-01-23, 23:09
Medlem
Hamnbolls avatar
Ett tips är att köpa luktsnus (nasal snuff). Helt sjukt billigt, och en burk räcker i evigheter. Nikotinkicken är likadan som cigaretter också (om än lite långsammare och mindre). Och kom ihåg, man snortar det inte, utan andas försiktigt in det så att det lägger sig längst fram i näsan.
Citera
2012-01-24, 08:31
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko.i.kuken
varför försöker du övertala henne till att suga kuk för cigg? låter fan som du är helt jävla desperat och för ful för att få en brud. skulle hon göra det skulle du kalla henne för hora osv.
Jag har den finaste bruden i världen, men hade jag inte haft det så hade jag inte haft några problem med sexuellla tjänster för materiella ting. Win-win vadfan, njutning + gratis shit. Iofs kanske det inte är så mycket njutning i att suga kuk, men hur jobbigt är det?

Att du är för stolt för att suga kuk för cigg beror på att du är fördomsfull och en osäker individ. Varför bryr dig du så mycket om vad andra tycker? Ta en sväng förbi psykologiforat och red ut dina problem istället för att verbalt antasta mig.

Och huruvida jag skulle kalla henne för hora om hon gjorde det eller inte är fullkomligt irrelevant, då jag hade kallat henne för hora oavsett situationen. (inget illa menat, har inget emot horor).

MVH
Senast redigerad av C8H11N 2012-01-24 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in