2012-01-13, 17:59
Medlem
Poissas avatar
Finns det någon bra app som kan mäta el spänning i kablar? .. antagligen inte men kan lika väl fråga, finns ju appar som fungerar som metalldetektorer och vattenpass , decibel mätare samt sådant. men finns det någon app man kan använda för att felsöka kablar om det är spänning i dom? eller om det finns någon app som känner av luftfuktighet ?
Citera
2012-01-13, 18:27
Medlem
Antagligen nej eftersom man i båda fallen skulle behöva mätinstrument som vad jag vet inte finns i såna slag i någon mobiltelefon.
Citera
2012-01-13, 18:29
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximae
Antagligen nej eftersom man i båda fallen skulle behöva mätinstrument som vad jag vet inte finns i såna slag i någon mobiltelefon.

trisst
Citera
2012-01-14, 15:42
Medlem
Bitmasters avatar
Beroende på hur fin kontroll man har i mjukvaran skulle man ju högst teoretiskt kunna bygga en app som detekterar växelström i ledningar genom att mäta med NFC-spolen om telefonen har en. Dock är den ju knappast avstämd för 50hz så hur bra en sådan app skulle bli vet jag inte.
Citera
2012-01-14, 16:46
Medlem
Fernets avatar
På en Keynote för en ny iPhonemodell(?) var det med en "galen professor" i vit labbrock, som visade olika fysikappar för skolundervisning.
De använde alla olika tillbehör. Mäta tryck, ljus, spänning osv.
(Finns det samma för Ti gymnasieminiräknare, för att använda i fysikundervisningen)

Så det kan vara att det finns...

EDIT:
Dessa var det:
http://www.vernier.com/products/software/video-physics/

Dom har tydligen slutat med HW accessories.
Kommer ihåg att mannen i vit rock klantade sig så att inte ens Robert Gustavsson hade kunnat göra det bättre....
Hela presentationen var en ka-ta-strof!
Senast redigerad av Fernet 2012-01-14 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in