2023-12-21, 23:07
Medlem
Kanastras avatar
Jag har hört talas om svampketchup, men vet inte hur det smakar eller var man köper det.

En favorit här hemma är Maggi. Smakar som en godare sojasås. Brukar finnas på willys.
Enkel att krydda upp lite med sweet chili, chiliflakes, peppar, lök/vitlökspulver/intefära för lite mer punch.
https://www.drakfrukt.se/produkt/maggi-thaisoja/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA4Y-sBhC6ARIsAGXF1g4oEekXDUT9bHkSiOQXBJcNYwRGOs-Nvnx6v9hQen5AAcrumxGZl8UaAkbQEALw_wcB
Citera
2023-12-22, 00:58
Medlem
Vem0ths avatar
Ketchup är sött, kryddigt och syrligt.

Du kan ersätta ketchup med lingonsylt som du öst ned lite svartpeppar i. Ja, det fungerar förvånansvärt bra på hamburgare. Inte prövat på pasta då jag får mentala block som förhindrar mig att sabba ett fungerande koncept.
Citera
2023-12-22, 05:02
Medlem
Kanske missförstår jag frågan, men av vilka orsaker skulle man, bortsätt möjligtvis allergi, vilja ersätta ketchup?

Det är ju trots allt inte något man använder till särskilt mycket om man inte tillhör den grupp som envisas med att ha ”ketchup till allt” och gör man det är det bättre att lära sig att all mat inte måste smaka lördagsgodis.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in