Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-11, 02:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan vi inte nöja oss med att säga att den är på sitt sätt lika vinklad och lika extrem åt sitt håll som Tiina Rosenberg är åt sitt, därmed är det inte så överraskande att den väcker ungefär lika milda och överseende reaktioner hos vissa.

Jag tycker inte att man per automatik är extremist bara för att man kritiserar extremister. Man kan vara det, men det är en annan femma.
Citera
2012-01-11, 02:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag tycker inte att man per automatik är extremist bara för att man kritiserar extremister. Man kan vara det, men det är en annan femma.
Fast nu är det ju inte det vare sig Per Ström eller Tiina Rosenberg ägnar sig åt.
Citera
2012-01-11, 02:21
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nu är det ju inte det vare sig Per Ström eller Tiina Rosenberg ägnar sig åt.
Va?
Citera
2012-01-11, 02:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Va?
De kritiserar inte extremister - de är extremister själva, var och en åt sitt håll och på sitt sätt.
Citera
2012-01-11, 03:20
Medlem
SMBHs avatar
Pär Ström borde ta ett chill-pill.

Men visst, håna mansproblem: PK, håna kvinnoproblem: patriarkala manifestationer.
Citera
2012-01-11, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Men alltså han är en OFFENTLIG PERSON. Det är hans jobb att vara uthängd.

Offentlig person, hör du hur jävla illa det låter när du får det att låta som om han inte har någon som helst rätt att känna sig kränkt, när andra placerar honom i sammanhang han inte vill förknippas med?

Det är som att fota en ung tonårstjej naken, och så lägger en kille ut bilderna på internet.
Självklart tycker alla synd om tjejen, och samtidigt uttrycker hat mor killen som spred bilderna.

Men uppenbarligen gäller inte ett uns av detta Pär Ström...
Citera
2012-01-11, 04:23
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Pär Ström borde ta ett chill-pill.

Men visst, håna mansproblem: PK, håna kvinnoproblem: patriarkala manifestationer.

Varför tycker du att han borde det?
Citera
2012-01-11, 04:24
Medlem
Citat:
Varför tycker du att han borde det?
Det undrar jag med. Bättre att SMBH lägger av med knarket istället, han verkar för begåvad för att tyna bort i det träsket.
Citera
2012-01-11, 05:12
Medlem
Läskigs avatar
Barnsligt, fast det är svårt att inte le lite när Pär Ström stampar rakt i fällan och blir upprörd, den mannen borde skaffa professionell mediaträning innan han uttalar sig offentligt framöver...
Citera
2012-01-11, 06:50
Medlem
Riktig tabbe av Pär Ström, däremot känns det här som att slå in öppna dörrar.
Citera
2012-01-11, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Barnsligt, fast det är svårt att inte le lite när Pär Ström stampar rakt i fällan och blir upprörd, den mannen borde skaffa professionell mediaträning innan han uttalar sig offentligt framöver...

Har alltid tyckt det också.
Förstår inte hur man kan uttrycka sig så sjukt pinsamt många gånger, men ända ha så galet mycket bra åsikter.
Citera
2012-01-11, 10:02
Medlem
Efter att snabbt ögnat igenom några poster på deras wall kan man ju bara konstatera att de ens knappt lyckats hitta några talande exempel på "vita kränkta män". De som tas upp är konservativa amerikanska presidentkandidater, andra delar av den kristna amerikanska högern, Siewert Öholm, Marcus Birro två gånger samt en snubbe i DN som skrivit om att ADHD/ADD inte är vetenskapligt och att "vanligt pojkbeteende" ligger nära dessa diagnoser och inte borde behandlas med medicinering.

Citat:
"ADHD upptäcktes inte, som alzheimer eller diabetes. Dess definition är inte förankrad i några odiskutabla biologiska data. ADD-ADHD kom till på ett sammanträ̈de. Definitionen ä̈r en katalog över allt som kännetecknar normala pojkar: svårt att sitta stilla, lackande uppmärksamhet, slarv med läxor. När det kniper får borttappade pennor och leda under mattelektionerna duga."

Enligt postaren skulle denna krönika alltså inne bära att "Nathan Sachar är kränkt över att vanligt pojkbeteende behandlas med hårda amfetaminliknande droger". I krönikan hänvisar Nathan för övrigt till "Gud och evolutionen", så det kanske är dags att byta namn på gruppen till typ "Kristna kränkta män", så många andra kränkta verkar de ju inte kunna hitta.

Avslutningsvis fanns också följande legendariskt korkade post:

Citat:
Posta era 3 i topp Kränkta vita män just nu.

1. Jimmie "Buhu, negrarna tar mitt land och Ohly vill inte dela sminkloge med mig." Åkesson

Det är alltså Jimmie Åkesson som skulle vara den kränkte när Ohly inte pallar att sminkas i samma rum?

Edit: Det blir roligare, scrolla ner till "Jag kommer inte att ha sex med dig, bara så att du vet", i kommentarerna är det snarare kvinnor som är kränkta och uttrycker sig på följande sätt om en harmlös raggningsartikel:
Citat:
Men? Men...? Är han ironisk så är han skitrolig, men tyvärr misstänker jag att snubben är fullständigt allvarlig. Och därmed jättejättesorglig.
Citat:
OMG...
Citat:
Ja jag finner då inga ord...
Citat:
Det jobbigaste är väl att han inte inser hur jävla osoft han är. Tycker synd om hans tjej
Citat:
Det riktigt farliga är att jag tror att han inte ens begriper vad han gör - alltså när han raggar - eftersom det hänger så mycket på kroppsspråk, betoning och icke-språklig kommunikation i allmänhet. När han inte skriver nåt alls om det så är risken stor att det blir riktigt illa eftersom de som faktiskt tar till sig av sånahär råd lär väl vara de som inte är jättebra på icke-språklig kommunikation...

Det verkar allmänt som att de som är bäst på att vara "socialt smidiga", oavsett om det gäller raggning eller t.ex. på jobbet, också är de som vet minst om vad de gör, allt går bara på intuition och därmed blir de sällan nån bra lärare...
Senast redigerad av pjucko 2012-01-11 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in