Efter att snabbt ögnat igenom några poster på deras wall kan man ju bara konstatera att de ens knappt lyckats hitta några talande exempel på "vita kränkta män". De som tas upp är konservativa amerikanska presidentkandidater, andra delar av den kristna amerikanska högern, Siewert Öholm, Marcus Birro två gånger samt en snubbe i DN som skrivit om att ADHD/ADD inte är vetenskapligt och att "vanligt pojkbeteende" ligger nära dessa diagnoser och inte borde behandlas med medicinering.
Citat:
"ADHD upptäcktes inte, som alzheimer eller diabetes. Dess definition är inte förankrad i några odiskutabla biologiska data. ADD-ADHD kom till på ett sammanträ̈de. Definitionen ä̈r en katalog över allt som kännetecknar normala pojkar: svårt att sitta stilla, lackande uppmärksamhet, slarv med läxor. När det kniper får borttappade pennor och leda under mattelektionerna duga."
Enligt postaren skulle denna krönika alltså inne bära att "Nathan Sachar är kränkt över att vanligt pojkbeteende behandlas med hårda amfetaminliknande droger". I krönikan hänvisar Nathan för övrigt till "Gud och evolutionen", så det kanske är dags att byta namn på gruppen till typ "Kristna kränkta män", så många andra kränkta verkar de ju inte kunna hitta.
Avslutningsvis fanns också följande legendariskt korkade post:
Citat:
Posta era 3 i topp Kränkta vita män just nu.
1. Jimmie "Buhu, negrarna tar mitt land och Ohly vill inte dela sminkloge med mig." Åkesson
Det är alltså Jimmie Åkesson som skulle vara den kränkte när Ohly inte pallar att sminkas i samma rum?
Edit: Det blir roligare, scrolla ner till "Jag kommer inte att ha sex med dig, bara så att du vet", i kommentarerna är det snarare kvinnor som är kränkta och uttrycker sig på följande sätt om en harmlös raggningsartikel:
Citat:
Men? Men...? Är han ironisk så är han skitrolig, men tyvärr misstänker jag att snubben är fullständigt allvarlig. Och därmed jättejättesorglig.
Citat:
Ja jag finner då inga ord...
Citat:
Det jobbigaste är väl att han inte inser hur jävla osoft han är. Tycker synd om hans tjej
Citat:
Det riktigt farliga är att jag tror att han inte ens begriper vad han gör - alltså när han raggar - eftersom det hänger så mycket på kroppsspråk, betoning och icke-språklig kommunikation i allmänhet. När han inte skriver nåt alls om det så är risken stor att det blir riktigt illa eftersom de som faktiskt tar till sig av sånahär råd lär väl vara de som inte är jättebra på icke-språklig kommunikation...
Det verkar allmänt som att de som är bäst på att vara "socialt smidiga", oavsett om det gäller raggning eller t.ex. på jobbet, också är de som vet minst om vad de gör, allt går bara på intuition och därmed blir de sällan nån bra lärare...