Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-28, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnannah
och vit

Agent Nygren har gjort ett inlägg ang gruppen "vita kränkta män":

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/09/favebook-gruppen-vita-krankta-man-ar-en.html#comment-form

Hahaha, Agenten for president!
Citera
2012-09-28, 12:56
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Absolut, även om den tar en annan karaktär.

Framförallt så finns det en etablerad rörelse som kämpat för kvinnofrågor i över 50 år, en rörelse som helt och hållet ignorerat jämställdhetsfrågor som gäller män. I början var det väl ganska naturligt, men nu när feminismen inte längre gör anspråk på kvinnofrågor utan om könsroller och jämställdhet i allmänhet så är det ganska så olämpligt att samma rörelse inte tar avstånd ifrån den här sortens facebooksidor.

Ingen verklig jämställdhetsrörelse ägnar sig åt den här typen av härskartekniker. Hela VKMs retorik bygger på att män ska "bita ihop" och inte klaga. De bryr sig inte om att lösa upp könsroller, tvärtom så spelar de på mäns osäkerhet för att själva vinna mark.

Det finns nog en handfull feminister som skulle kunna starta en seriös jämställdhetsrörelse om de vågade ta avstånd ifrån sina egna. Men feminismen som rörelse har sin egen agenda, och den rimmar ganska dåligt med jämställdhet.

Mycket väl talat
Citera
2012-09-28, 13:49
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headlinee
frågade Kawa, med tanke på alla anonyma inlägg som görs hur han får fram att det är vita kränkta heterosexuella män som har skrivit dom. Väntar med spänning på om jag får något svar!

Du kommer inte få något svar av den där otacksamma horungen till inkräktare.
Jag tycker det är pinsamt för det svenska folket att snubben känner sig så kaxig att han t.om lever med oskyddad adress trots all hemsk "rasism" i samhället.
Han är verkligen ett levande bevis på hur jävla misslyckade vi vita kränkta män är, fega har vi också visat oss vara.

Nä fyfan alltså..

Säg till om du får svar.
Nu ska jag kolla Golden Dawn videos på youtube där de spöar lite kusiner till Kawa.
Citera
2012-09-28, 14:11
Medlem
Atlanteans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Vita män är inte särskilt förtryckta.

Det håller jag med om.

Det roliga är att ditt inlägg implicerar att det finns grupper som ÄR förtryckta i dagens samhälle. Kan du utveckla vilka dessa grupper är, utan att låta alltför kränkt och gnällig?
Citera
2012-09-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Du kommer inte få något svar av den där otacksamma horungen till inkräktare.
Jag tycker det är pinsamt för det svenska folket att snubben känner sig så kaxig att han t.om lever med oskyddad adress trots all hemsk "rasism" i samhället.
Han är verkligen ett levande bevis på hur jävla misslyckade vi vita kränkta män är, fega har vi också visat oss vara.

Nä fyfan alltså..

Säg till om du får svar.
Nu ska jag kolla Golden Dawn videos på youtube där de spöar lite kusiner till Kawa.

Emigrera då. Stick. Du passar ändå inte i mitt land, där vi tycker att folk ska kunna uttrycka sina åsikter utan att andra ska ge sig på dem fysiskt för att tysta dem. Du passar heller inte på Flashback, där yttrandefriheten försvaras.

Det är tvärtom ett gott betyg till ett land att dess invånare inte måste gå under jord för att kunna säga vad de vill.
Citera
2012-09-28, 18:08
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Emigrera då. Stick. Du passar ändå inte i mitt land, där vi tycker att folk ska kunna uttrycka sina åsikter utan att andra ska ge sig på dem fysiskt för att tysta dem. Du passar heller inte på Flashback, där yttrandefriheten försvaras.

Det är tvärtom ett gott betyg till ett land att dess invånare inte måste gå under jord för att kunna säga vad de vill.

Ehm.. Du har missat fenomenet AFA, utelutningar ur facket, uthängningar, hån, hembesök, muslimer som bombar och så vidare osv?

Bara det att de som blir utsatta för ovan nämnda gruppers våld inte är den lilla extremistkrets som du tillhör, utan tvärtom så är det PKommunister och feminister som du själv som ligger bakom det mesta åsiktsvåldet i Sverige.

Varför tror du att de flesta nationalister väljer att förbli anonyma?

Nädu, jag tror jag stannar, iaf så länge folk fortsätter att "vakna" i samma takt som idag.
Jag stannar för jag vill inte missa synen när du och Kawa packas på tåget ut ur mitt land.
Citera
2012-10-02, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Framför allt deras påstående att män och kvinnor föds lika och att alla skillnader som därefter uppstår skulle vara socialt konstruerade.

Det finns mycket mer 'hittepå' inom feminismen, men om man kan få dem att fatta att biologi har stor inverkan på människans beteende, så skulle debatten ta ett rejält kliv framåt.

Fast nej. Det säger vi inte. Vi säger att vissa saker är socialt konstruerade. Som att flickor gillar rosa och pojkar blå, det är bara en konstruktion. På 1800- talet ansågs rosa vara en manlig färg.
Citera
2012-10-02, 10:09
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Fast nej. Det säger vi inte. Vi säger att vissa saker är socialt konstruerade. Som att flickor gillar rosa och pojkar blå, det är bara en konstruktion. På 1800- talet ansågs rosa vara en manlig färg.
Det här argumentet har jag aldrig förstått. På 1800-talet var herrmodet ganska likt det vi har idag till finare tillställningar, dvs män klädde sig i svart och vitt eller någon form av uniform.

Vad jag tror att du menar är att man under 1800-talet (och tidigare) av praktiska skäl valde att ha samma kläder på både flickor och pojkar, dvs barnmodet var unisex. Där smög det sig in ett och annat rosa plagg. På vuxna människor så var det dock inte många män som bar någonting rosa.
Citera
2012-10-02, 10:32
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:

Detta inlägg använder argumentet NAFALT (not all feminists are like that).

Om du tror att feminister inte hävdar att alla könsskillnader är socialt konstruerade så måste du vara helt ny i debatten. Föreställningen om social konstruktion är en av statsfeminismens hörnpelare. Den står inskriven i grundläggande regeringsdokument. (Jag kan inte länka från mobilen)

Utan socialkonstruktivistiskt perspektiv blir t.ex. all strävan efter 50/50 fördelning meningslös, extersom man då skulle förstå att män och kvinnor i genomsnitt gör olika val och prioriteringar i livet och att 50/50 därför är orimligt.
Citera
2012-10-05, 20:33
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonkyfresh92
Agent Nygren har gjort ett inlägg ang gruppen "vita kränkta män":

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/09/favebook-gruppen-vita-krankta-man-ar-en.html#comment-form

Hahaha, Agenten for president!

Snyggt försök, synd att det inte var så snyggt.
Citera
2012-10-05, 20:47
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:

Jag håller personligen med dig om att mycket som formar oss som individer är de förväntningar vi har på oss själva utifrån vår bakgrund, vårt kön, vår kultur, umgänge etc. Och jag håller med dig om att det är nyttigt att ha distans till detta.

Jag tycker dock inte att det går att bygga en politisk rörelse utifrån kritiken mot sociala konstruktioner - till stor del för att sociala konstuktioner hör tätt samman med kultur, och kultur är ingenting man kan tämja med politik i ett fritt samhälle. Kultur är organiskt till sin natur och skapas inte sällan som en motreaktion mot en auktoritet (tex politiska insatser)

Dels så är det väldigt selektivt att fokusera på att lösa upp just könsroller. Det finns miljontals sociala tendenser som folk "ofrivilligt" identifierar sig med, rent krasst så är ju hela din personlighet, alla dina åsikter och preferenser ett resultat av din bakgrund. Den enda slutsatsen som går att nå genom dekonstruktion är just att det inte finns någon fri vilja, inga objektiva värden eller åsikter. Detta är iofs ett förhållningssätt som stämmer bra in på mig men knappast med feminismen, som är en ideologisk rörelse.
Citera
2012-10-06, 20:46
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Jag håller personligen med dig om att mycket som formar oss som individer är de förväntningar vi har på oss själva utifrån vår bakgrund, vårt kön, vår kultur, umgänge etc. Och jag håller med dig om att det är nyttigt att ha distans till detta.

Mängder av tvillingstudier, där tvillingar växt upp under helt olika förhållande, visar att den yttre påverkan är rätt liten, utan det biologiska styr mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in