Kan det vara så att polisen har en kontakt med kidnapparna?sen kan man egentligen undra hur många faktafel som media gått ut med,undrar hur många gissningar och spekulationer som förekommer,det handlar ju om att sälja och då måste man vara först ut med nyheter,sen om allt stämmer till 100% det är en annan sak.
Kan det vara så att polisen har en kontakt med kidnapparna?sen kan man egentligen undra hur många faktafel som media gått ut med,undrar hur många gissningar och spekulationer som förekommer,det handlar ju om att sälja och då måste man vara först ut med nyheter,sen om allt stämmer till 100% det är en annan sak.
Inte verkar kvällstidningar dementera sina tidgare fel heller.
Tja... man kan ju konstatera att en av de saker föräldrarna sa (fritt ur minnet) "Kom tillbaka Fabian vi saknar dig så" mycket väl skulle kunna tydas som om att han försvunnit frivilligt.
Nu är det visserligen några dagar sen jag såg föräldrarnas video och jag orkar inte leta upp den igen, men det som slog mig då var hur spretig den var, det lyckades låta som både kidnappning och någon som försvunnit frivilligt. Jag tror helt enkelt inte att de har tillräckligt med info för att veta vad som faktist hänt utan prövar alla tänkbara teorier.
Hade det varit "du eller jag" som försvunnit så hade man däremot aldrig övervägt att någon kidnappat oss pga att vi inte hade så mycket pengar att bråka om...
Jag tror inte han försvunnit frivilligt eftersom jag inte förstår vad han har att vinna på det.
De som försvinner vill väl börja nytt liv med ny älskarinna, och dumpa sin gamla familj men lura loss en massa pengar.
Fabian har inga barn, har tonvis med egna pengar, är sin egen herre.
Vill han sadla om och öppna en dragspelsfabrik, eller flytta till Söderhavet, hade ha kunnat göra det.
Dessutom verkar han genuint sympatiskt så jag har svårt att tänka mej att han skulle utsätta sina föräldrar för detta.
Att jag drog till med "runt Sisjön" var att om man bara vill till en skogig avskild trakt med bilvägar, så nära Gbg söder om älven som möjligt, så är det ett mycket logiskt ställe.
Jag tycker det har blivit helt absurt med alla experter som ska dissekera deras meddelande till Fabian. Ungefär som bokstavstroende läser bibeln, och detta sker bara för att få sälja lösnummer. Blir bara så jävla äcklad...
När man läser Sibas pressmeddelanden på deras hemsida framgår det att någon dessutom flugit med helikopter ovanför föräldrarnas hus för att fotografera, vart går gränsen?
Men det är väl inget nytt, det har ju hänt förr att man ljuger ihop historier när man inte har någon ny information.
varför tror du de? Förmodligen har de fått en order om att ta ut deg och vill nu ha nästa instruktion.
Det är vad jag gissar på också, varför hade man annars skrivit så? För att vilseleda pressen att dom har kontakt med kidnapparna? Hade ju gjort mer skada än nytta...
En av de märkligaste kidnappningarna jag har hört talas om, helt klart!
Nej, jag tror det rör sig om rånmord och nu i efterhand har de fattat att
han har en förmögen familj och vill blåsa en desperat familj på lite mer pengar, Fabian är nog sedan länge död..