Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Det finns en bugg.
* Gäller endast enskilda privata meddelanden under 2007-2009
* Gäller endast vissa privata meddelanden
* Det verkar som de har blivit konverterade till loggposter i samband med någon datakörning.
* Dessa syns som poster i loggen
* Om de är postade hos en användare som inte har timeline kan 3e part inte trycka gilla eller kommentera, vilket 3e part kan på andra inlägg.
* Facebook förnekar såklart att det är möjligt - det står enormt mycket på spel
* Jag och flera med mig har sett poster som övertygat oss. Hade garanterat inte missat dessa poster om de tidigare varit publika.
Det är precis min uppfattning också. Igår kväll när den här tråden drogs igång så såg jag sådana poster på minst en profil. Dom såg ut som vanliga äldre väggposter med den skillnaden att de inte har gilla eller kommentera.
Däremot kan jag inte säkert belägga att det rör sig om privata meddelanden. Det kan ju ha varit att väggposter från den tiden inte längre går att kllicka gilla eller kommenter och att det är därför de skiljer sig från de nya. Jag har heller inte sett något extremsnaskigt utan snarare ganska vardagliga saker.
Jag tror att det kan vara så att facebook fuckat upp sin databas vid något tillfälle och att ett antal meddelanden då på något vis har taggats om så att dom vid samma eller ett senare tillfälle (för ett par-tre veckor sedan vad det verkar) gjorts publika i samband med en uppgradering eller systemarbete.
Detta är vad jag tror just nu, men jag tänker inte ta gift på det eller gå in i någon hetsig diskussion för att försvara min ståndpunkt.