2012-01-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodrob
Nej det gör du inte. Du ser alla wall-to-wall-konversationer han har haft.

Jävla troll!
Citera
2012-01-10, 14:10
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Det finns en bugg.

* Gäller endast enskilda privata meddelanden under 2007-2009
* Gäller endast vissa privata meddelanden
* Det verkar som de har blivit konverterade till loggposter i samband med någon datakörning.
* Dessa syns som poster i loggen
* Om de är postade hos en användare som inte har timeline kan 3e part inte trycka gilla eller kommentera, vilket 3e part kan på andra inlägg.
* Facebook förnekar såklart att det är möjligt - det står enormt mycket på spel
* Jag och flera med mig har sett poster som övertygat oss. Hade garanterat inte missat dessa poster om de tidigare varit publika.
Det är precis min uppfattning också. Igår kväll när den här tråden drogs igång så såg jag sådana poster på minst en profil. Dom såg ut som vanliga äldre väggposter med den skillnaden att de inte har gilla eller kommentera.

Däremot kan jag inte säkert belägga att det rör sig om privata meddelanden. Det kan ju ha varit att väggposter från den tiden inte längre går att kllicka gilla eller kommenter och att det är därför de skiljer sig från de nya. Jag har heller inte sett något extremsnaskigt utan snarare ganska vardagliga saker.

Jag tror att det kan vara så att facebook fuckat upp sin databas vid något tillfälle och att ett antal meddelanden då på något vis har taggats om så att dom vid samma eller ett senare tillfälle (för ett par-tre veckor sedan vad det verkar) gjorts publika i samband med en uppgradering eller systemarbete.

Detta är vad jag tror just nu, men jag tänker inte ta gift på det eller gå in i någon hetsig diskussion för att försvara min ståndpunkt.
Citera
2012-01-10, 14:11
Medlem
dakires avatar
Facebook förolämpar mitt intellekt.

http://mobil.idg.se/2.1085/1.425636
Citera
2012-01-10, 14:13
Medlem
Edit.

Är ju ingen bug nee...

// Mvh
Senast redigerad av vic-86 2012-01-10 kl. 14:16.
Citera
2012-01-10, 14:16
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vic-86
Istället för att alla ska gömma sin wall , gå över till nya med tidslinje osv?

Bör väl då ordna sig.

// Mvh

Hjälper tyvärr inte.
Citera
2012-01-10, 14:17
Medlem
Vafan har aftonbladet kikat på flashback nu igen.
Har ändå inte facebook så det får gärna förekomma mycket buggar.
Men det är väl knappast många som hunnit läsa meddelanden? Buggen togs väl bort direkt...
Citera
2012-01-10, 14:17
Medlem
Citat:
Hjälper tyvärr inte.

Ne, det inte privata meddelanden som dom skriver. De stämmer väl?
Dom hade inte ens tjänsten att "skicka privata meddelanden" som FB
själv uttrycker sig iaf...

// mvh
Citera
2012-01-10, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exarotos
Men det är väl knappast många som hunnit läsa meddelanden? Buggen togs väl bort direkt...
Nej, buggen är fortfarande kvar. Jag har scrollat igenom tre av mina vänners Facebook-historik nu och längst bak på samtligas så kan man läsa uppenbart privata meddelanden.
Citera
2012-01-10, 14:23
Medlem
Ettan1s avatar
Här är en artikel från IDG.

Citat:
Facebook: "Vi läcker inte alls privata meddelanden"

Av Michael Jenselius |

Efter rapporter om att Facebook läcker ut privata meddelanden meddelar Facebook att det handlar om missförstånd hos användarna.
På internetforumet Flashback började det i går diskuteras att det finns en bugg på Facebook som gör det möjligt att läsa andra användares privata meddelanden.

Enligt flera användare går det att skrolla till slutet på en profilsida och på så sätt se meddelanden som är menat att vara privata meddelanden mellan två användare på tjänsten.

Användare på Flashback uppger att de lyckats hitta privata meddelanden som är skrivna innan 2009. Andra säger att de inte har lyckats hitta några privata meddelanden på sin eller sina vänners profilsida.

Frida Löwengren på Facebooks svenska pr-byrå, uppger att det hela handlar om en missuppfattning från användarna och inte en bugg.

– Facebook har tidigare utrett detta då användare har uppfattat det som att privata meddelanden har blivit synliga. Det som syns är dock inte privata meddelanden utan istället meddelanden postade mellan vänner på deras sida, alltså öppna meddelanden, säger Frida Löwengren.

Innan 2009 valde många användare att skriva på sina vänners profilsidor då tjänsten inte hade stöd för privata meddelanden vid den tidpunkten. Dessa meddelanden var inte privata utan kunde läsas av en användares vänner på tjänsten.

– Tidigare använde användare "wall posts" som meddelanden i större utsträckning än idag vilket kan göra att några användare upplever det som att det var privata meddelanden. Det är alltså ingen bugg i systemet, säger Frida Löwengren vidare.
Citera
2012-01-10, 14:31
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan1
Det går att radera meddelanden på facebook, men klart dom finns kvar nånstans ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av meltedwalkman
När det gäller privata meddelanden på Facebook så har jag svårt att fatta hur man låta illegala/känsliga saker vara kvar i sin profil överhuvudtaget. Radera för guds skull direkt efter konversationen.

Jaså minsann. Kan någon av er vara så vänlig att berätta hur man rederar privata meddelanden?

(Denna fråga kan förefalla offtopic. Men är i högsta grad relevant, då många i tråden påstår att de sett privata meddelanden på sin vägg, som de raderat.)
Citera
2012-01-10, 14:32
Medlem
Citat:
Det finns en bugg.

* Gäller endast enskilda privata meddelanden under 2007-2009
* Gäller endast vissa privata meddelanden
* Det verkar som de har blivit konverterade till loggposter i samband med någon datakörning.
* Dessa syns som poster i loggen
* Om de är postade hos en användare som inte har timeline kan 3e part inte trycka gilla eller kommentera, vilket 3e part kan på andra inlägg.
* Facebook förnekar såklart att det är möjligt - det står enormt mycket på spel
* Jag och flera med mig har sett poster som övertygat oss. Hade garanterat inte missat dessa poster om de tidigare varit publika.
Finns det ett endaste bild bevis för det här?
Citera
2012-01-10, 14:33
Medlem
Krabbs avatar
Fast man har ju alltid kunnat skicka privata meddelanden? Jag har massa PM från 2007 och framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in