2012-01-09, 17:55
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Det står *32 eftersom Google Chrome är 32-bitars.

Vet du möjligtvis hur man gör för att fixa 64bitars? Kan ju googla men går snabbare om någon hjälper en

Citat:
Du borde för övrigt stänga av Aero och kanske t.o.m byta tema till Windows Classic.

Aero?

Sådär, fixat med Classic

Varför jag behöver få ut så mycket prestanda som möjligt är för att jag hostar FPS spel och vill inte att det laggar då sen så finner jag mer intresse i att få ut prestanda än "Finhet" utav datorn.

Mvh
Citera
2012-01-09, 18:00
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alhfr
Har aldrig hittat någon som är riktigt lika bra. Om du har svenskt windows kan du köra services.msc (win +r -> "services.msc" utan citationstecken) och sedan finns det en kort beskrivning av tjänsterna till vänster, men de är ofta rätt kryptiska och man förstår inte riktigt om man behöver dem eller inte. Jag föreslår att du kollar igenom varje tjänst för sig i länken jag skickade om du verkligen vill ha bort alla onödiga tjänster.

Ska göra det! Ska med tiden omformatera datorn så jag har Win7 Ultimate 64bitars då det ska vara mycket bättre ( så vitt jag har hört ).

Citat:
För att stänga av saker på autostart så kan du också ta win + r och köra "msconfig", kolla under "autostart", tenderar att samlas endel skit där.

Det är så att jag för tillfället har Ccleaner, den rensar det mesta och den kan också blocka autostart för program, undrar blott om Ccleaner är bra eller om det är ett överflödigt program? Jag har använt det väldigt länge och inte haft några problem men det kanske snor massa prestanda i onödan?

Citat:
Jag ser också till att köra Glary Utilites då och då (http://www.glarysoft.com/) för att köra igenom ett par olika grejer som ökar prestandan med ett enda klick, så man slipper ha massa extraprogram.

Vilken är det jag ska använda där i så fall? Fanns massa Downloads, dock misstänker jag att "PRO" är bäst men vet inte om jag vill ge ut mina kontonummer till företaget. Har du köpt något från dom och anser att dom är säkra?
Citera
2012-01-09, 18:13
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Det är så att jag för tillfället har Ccleaner, den rensar det mesta och den kan också blocka autostart för program, undrar blott om Ccleaner är bra eller om det är ett överflödigt program? Jag har använt det väldigt länge och inte haft några problem men det kanske snor massa prestanda i onödan?

Jag kör bara Glary, gör i princip samma saker som CC + massa annat.

Citat:
Vilken är det jag ska använda där i så fall? Fanns massa Downloads, dock misstänker jag att "PRO" är bäst men vet inte om jag vill ge ut mina kontonummer till företaget. Har du köpt något från dom och anser att dom är säkra?

Kör på gratis (den översta), har samma saker, du kommer bara bli buggad om att uppgradera till PRO då och då...
Citera
2012-01-09, 18:18
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Jag kör bara Glary, gör i princip samma saker som CC + massa annat.
Kör på gratis (den översta), har samma saker, du kommer bara bli buggad om att uppgradera till PRO då och då...

Okej, testade den och just nu söker den. Får se om den hittar något med tanke på att jag precis körde CC

Kör lite grejer med den, hittills fungerar den underbart så den t o m fick mig att ta bort CC.

Tack för all hjälp!

Mvh
Senast redigerad av TheGamer 2012-01-09 kl. 18:22.
Citera
2012-01-09, 18:22
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Okej, testade den och just nu söker den. Får se om den hittar något med tanke på att jag precis körde CC

Tack i alla fall för all hjälp!

Mvh

Kolla Modules -> Optimize & Improve också, kan fixa lite småpul där.

Insåg precis att jag har ett batchscript som kanske man passa dig, http://pastebin.com/yxtYs099 stänger av en massa services och grejer (men behåller nätverket, då du hostade spel). Kolla igenom om du vill, annars rekommenderar jag som sagt främst att du går igenom blackviper-länken.
Citera
2012-01-09, 18:25
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Kolla Modules -> Optimize & Improve också, kan fixa lite småpul där.

Ska köra det mesta och se om något förändras positivt

Citat:
Insåg precis att jag har ett batchscript som kanske man passa dig, http://pastebin.com/yxtYs099 stänger av en massa services och grejer (men behåller nätverket, då du hostade spel). Kolla igenom om du vill, annars rekommenderar jag som sagt främst att du går igenom blackviper-länken.

Ska kolla igenom båda och se vad allting gör

EDIT: Angående batchscripten är jag lite osäker dock då jag är urusel på sånt där och vill inte krascha då jag har 24/7 server.

Sen så undra jag, vad gör "Minnes Optimeraren"? jag kan välja att frigöra x minne, betyder det att den stänger av vissa saker eller förändrar den bara något? Testar att optimera 1 GB ram och får se vad som händer.
Senast redigerad av TheGamer 2012-01-09 kl. 18:32.
Citera
2012-01-09, 19:37
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Ska köra det mesta och se om något förändras positivt

Ska kolla igenom båda och se vad allting gör

EDIT: Angående batchscripten är jag lite osäker dock då jag är urusel på sånt där och vill inte krascha då jag har 24/7 server.

Sen så undra jag, vad gör "Minnes Optimeraren"? jag kan välja att frigöra x minne, betyder det att den stänger av vissa saker eller förändrar den bara något? Testar att optimera 1 GB ram och får se vad som händer.

Jag kör batchskripten när jag ska producera musik eller annan krävande verksamhet. Vet inte om de dödar något som din server behöver, men det ser jag som osannolikt. Scrolla igenom så ser du precis vilka program och tjänster den avslutar.

Minnesoptimering har jag ingen större koll på, tyvärr. Men den stänger inte av något, tror den frigör sådant som andra program tar igång. Jag brukar lita på att Windows sköter det åt mig dock.
Citera
2012-01-09, 19:39
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Jag kör batchskripten när jag ska producera musik eller annan krävande verksamhet. Vet inte om de dödar något som din server behöver, men det ser jag som osannolikt. Scrolla igenom så ser du precis vilka program och tjänster den avslutar.

Okej, ska kolla på det och se om det finns något som passar mig

Citat:
Minnesoptimering har jag ingen större koll på, tyvärr. Men den stänger inte av något, tror den frigör sådant som andra program tar igång. Jag brukar lita på att Windows sköter det åt mig dock.

Jo, jag tvivlar dock lite på Windows gör det men kanske bara jag som är smått orolig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in