Citat:
Ursprungligen postat av alhfr
Har aldrig hittat någon som är riktigt lika bra. Om du har svenskt windows kan du köra services.msc (win +r -> "services.msc" utan citationstecken) och sedan finns det en kort beskrivning av tjänsterna till vänster, men de är ofta rätt kryptiska och man förstår inte riktigt om man behöver dem eller inte. Jag föreslår att du kollar igenom varje tjänst för sig i länken jag skickade om du verkligen vill ha bort alla onödiga tjänster.
Ska göra det! Ska med tiden omformatera datorn så jag har Win7 Ultimate 64bitars då det ska vara mycket bättre ( så vitt jag har hört ).
Citat:
För att stänga av saker på autostart så kan du också ta win + r och köra "msconfig", kolla under "autostart", tenderar att samlas endel skit där.
Det är så att jag för tillfället har Ccleaner, den rensar det mesta och den kan också blocka autostart för program, undrar blott om Ccleaner är bra eller om det är ett överflödigt program? Jag har använt det väldigt länge och inte haft några problem men det kanske snor massa prestanda i onödan?
Citat:
Jag ser också till att köra Glary Utilites då och då (
http://www.glarysoft.com/) för att köra igenom ett par olika grejer som ökar prestandan med ett enda klick, så man slipper ha massa extraprogram.
Vilken är det jag ska använda där i så fall? Fanns massa Downloads, dock misstänker jag att "PRO" är bäst men vet inte om jag vill ge ut mina kontonummer till företaget. Har du köpt något från dom och anser att dom är säkra?