2012-01-10, 13:41
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Finns väldigt mycket skrivet om detta men jag skickar med en länk om det senaste fallet, samtliga fall liknar dock detta.

http://fox4kc.com/2012/01/06/police-...orthland-farm/

Wikipedia har också en artikel om fenomenet.

FBI lyckades inte gå till botten med detta, utredningen är numer tillgänglig för allmänheten tack vare Freedom of information act.

Läs gärna hela artikeln, det är intressant.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cattle_mutilation

Det finns alltså en del gemensamma nämnare för dessa fall som inte låter sig förklaras så lätt, ett äkta mysterium.
Vad tror ni ligger bakom?

Vad tror du ?
Citera
2012-01-10, 15:58
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Vad tror du ?

Jag vet inte riktigt, har fortfarande inte stött på någon förklaring som känns riktigt bra.

Rovdjur, flugor och larver har ju uteslutits av ranch-ägarna, polisen, FBI, "privatspanare" och de journalister som undersökt saken. De kadaver jag sett som angripits av rovdjur odyl. liknar inte alls de bilder jag sett på dessa djur. Skadorna är alldeles för likartade och speciella för att kunna förklaras på det viset.

Ockulta grupper känns kanske mer troligt men hur har de kunnat hålla på med detta sedan 1960-talet utan att åka fast en endaste gång? Och varför?

Utomjordingar känns som fel ände att börja i, deras existens behöver bevisas innan jag beskyller dem för att lemlästa våra kossor.

Sedan återstår då myndighetsprojekt eller liknande, men återigen varför?

Nej, som jag skrev i första posten är detta för mig ett riktigt mysterium, jag vet inte vad jag ska tro.
Citera
2012-01-10, 20:20
Medlem
skunkjobbs avatar
Det gjordes en grundlig undersökning av fenomenet på slutet av 70-talet efter att UFO-folk och satanisttroende (inte satanister utan folk som tror att det finns gott om satanister i världen) skruvat upp frågan till total toknivå. Hela rapporten finns att läsa här: http://www.parascope.com/articles/0597/mute1.htm med gott om bilder och text.

Citat:
"By the time they completed their vigil, the
animal's tongue was gone, its eye removed to
the bony orbit, anus 'cored', internal organs
(intestines, bladder, etc.) expelled, and little
blood was evident at the scene. Who were the
mutilators? Blowflies, skunks, and buzzards,
who were still feeding on the carcass when the
last photographs were taken September 6 at
11:00 a.m." (Owen 1980: 17).

Boskap och vilda djur har dött i alla tider och det har alltid kunnat bli sådana skador av naturliga orsaker. Det enda som har hänt är att någon ser något de tycker är konstigt och med snabbare mediarapporteringen och lite krydda av mystik så rapporteras det om sådant som tidigare sågs som helt naturligt.
Citera
2012-01-10, 20:57
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt, har fortfarande inte stött på någon förklaring som känns riktigt bra.

Rovdjur, flugor och larver har ju uteslutits av ranch-ägarna, polisen, FBI, "privatspanare" och de journalister som undersökt saken. De kadaver jag sett som angripits av rovdjur odyl. liknar inte alls de bilder jag sett på dessa djur. Skadorna är alldeles för likartade och speciella för att kunna förklaras på det viset.

Ockulta grupper känns kanske mer troligt men hur har de kunnat hålla på med detta sedan 1960-talet utan att åka fast en endaste gång? Och varför?

Utomjordingar känns som fel ände att börja i, deras existens behöver bevisas innan jag beskyller dem för att lemlästa våra kossor.

Sedan återstår då myndighetsprojekt eller liknande, men återigen varför?

Nej, som jag skrev i första posten är detta för mig ett riktigt mysterium, jag vet inte vad jag ska tro.
Lite intressant vad orsaken kan vara och antalet verkar var stort och främst usa.Om djuren vid tidpunkten är friska och är i stor flock bör det behövas skjutas med bedövningpil för att komma nära och kunna utföra.Och frågan är om det finns värde att ta delar på djur?Som det är att ta från en människa där det alltid finns en marknad.
Citera
2012-01-10, 21:56
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jag vet vad som är fel med problemformuleringen!

Att utgå ifrån att alla döda kreatur utan läppar har blivit lemlästade är lika fel som att utgå från att alla döingar som hittas blev mördade.
Citera
2012-01-10, 22:40
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Lite intressant vad orsaken kan vara och antalet verkar var stort och främst usa.Om djuren vid tidpunkten är friska och är i stor flock bör det behövas skjutas med bedövningpil för att komma nära och kunna utföra.Och frågan är om det finns värde att ta delar på djur?Som det är att ta från en människa där det alltid finns en marknad.

Säkert är det som FBI kom fram till att de flesta fallen har naturliga orsaker, fast de fall som inte kunde förklaras är ju väldigt intressanta.
Det av värde verkar ju lämnas orört nämligen köttet.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag vet vad som är fel med problemformuleringen!

Att utgå ifrån att alla döda kreatur utan läppar har blivit lemlästade är lika fel som att utgå från att alla döingar som hittas blev mördade.

Nej det är inget fel på problemformuleringen, kreaturen har blivit svårt skadade och stympade, dvs lemlästade. Du kan bli lemlästad av en traktor, eller en larv, eller en mördare.
Citera
2012-01-11, 00:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Säkert är det som FBI kom fram till att de flesta fallen har naturliga orsaker, fast de fall som inte kunde förklaras är ju väldigt intressanta.
Jag är inte så intresserad av ämnet att jag läste hela rapporten. Var det några fall som inte kunde förklaras i den rapporten jag länkade till eller menar du någon annan?

Hade en ko fallit offer för ett lejon eller en tiger skulle man förmodligen sett annorlunda skador och mer kött som ätits omedelbart efter döden. För de flesta rovdjur som finns i Nordamerika (och för de flesta i hela världen med för den delen) så är en ko ett stort djur. Särskilt för fåglar och evertebrater så är då mjukare delar såsom röven, ögon, tunga etc. förstahandsvalet på kalaset. Hade kadavret fått ligga längre tid kan vi vara helt övertygade om att köttet också blivit uppätet. Förutom infrusna mammutar och ett och annat mosslik/mosskadaver har man ju aldrig hittat jättegamla kadaver med kött på.
Citera
2012-01-11, 20:50
Medlem
Ogdoos avatar
Min uppfattning om saken är att det handlar om dem som kallas Greys. De som kommer från Zeta-Reticuli och som är starkast förknippad med en alien.

De använder djurets kroppsvätskor för att ge sig näring. Eftersom de inte har ett matsmältningssystem som vi måste de inta sin näring via huden och dessa kroppsvätskor är en viktig ingrediens för att förse deras kroppar med energi. Vet inte mycket mer om det, men det går att fördjupa sig inom.

I vissa fall har även människor hittats lämlästade på detta märkliga sätt. Men varför de väljer kor är väl för av samma anledning som att vi äter deras kött och det är inte lika allvarligt som att döda en människa. Då de egentligen "ägs" av moder jord och inte några bönder egentligen. Det tror jag är anledningen.

Man borde inte dumförklara någon bara för att man tror på detta då andra logiska förklaring knappt går att hitta. Att de har ett långt avstånd hit är endast vad vi ser som långt. Tänk på att de borde ligga långt före oss inom teknologi!
Senast redigerad av Ogdoo 2012-01-11 kl. 20:52.
Citera
2012-01-11, 20:58
Medlem
Yatsys avatar
Citat:

Nej det är inget fel på problemformuleringen, kreaturen har blivit svårt skadade och stympade, dvs lemlästade. Du kan bli lemlästad av en traktor, eller en larv, eller en mördare.

Hade tanke varit att ta rätt på köttet måste de sticka och tömma och då inga större blodsamlingar fanns så var det inga kötttjuvar iaf.Kanske kommer dom på en dag vad förklaringen var till dom oförklarliga fallen.
Citera
2012-01-11, 21:17
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag är ledsen Ogdoo, efter det där inlägget så måste jag dumförklara dig. Det du skrev var nämligen väldigt dumt. Finns det något dumt av alla upptänkliga rövarhistorier som du inte tror på?

Finns en hel del "rövarhistorier" som jag inte tror på. Jag använder min intuition hela tiden. Just nu verkar det vara så att detta är min syn på saken. Inte dumt att lägga fram mer infallsvinklar på detta ämnet eftersom ingen hade sagt det redan hmm?

Men.. Du tror säkert att jag är en idiot som inte kan urskilja någonting och förkastar verkligheten och lever i en drömvärld, am I right? Dock så behöver jag inte bevisa något för dig, utan nöjer mig som det är .
Citera
2012-01-11, 21:32
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Flygande varelser, dvs allt från fåglar till flugor, kan äta delar av döda kroppar rena, då de föredrar mjukdelar såsom läppar. Ruttnande kroppar som spricker brukar dessutom spricka väldigt "rent", dvs att det ser ut som "snitt". (Vilket inte är speciellt förvånande för den med elementära fysikkunskaper, ty varje riktningsändring av en sprickbildning kostar energi. Således minsta motståndets lag när en ruttnande mage spricker i ett "snitt".)

Hehe, det är inte mycket som inte du kan Lindhölm =) Kan du inte förklara lite mer om hur det är när kroppar spricker, eller när knoppar brister.

Ont: Har för mig att jag sett nån skön intervju med nån gammal nordamerikansk indian som pratar om att han fått några av sina kor lemlästade men att såren var typ brända med något. Någon annan som har ett liknande minne?
Citera
2012-01-11, 21:50
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Hehe, det är inte mycket som inte du kan Lindhölm =) Kan du inte förklara lite mer om hur det är när kroppar spricker, eller när knoppar brister.

Ont: Har för mig att jag sett nån skön intervju med nån gammal nordamerikansk indian som pratar om att han fått några av sina kor lemlästade men att såren var typ brända med något. Någon annan som har ett liknande minne?

Just det fallet känner jag inte igen men däremot nämns det i en del andra fall att sårkanten ser bränd ut som om det vore skuret med laser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in