2012-01-08, 23:57
Medlem
Hej!

Imorgon börjar skolan och det blir sista terminen för min del på gymnasiet. Förut såg jag fram emot att avsluta skolan och börja jobba då pengarna lockade något enormt. Nu känner jag bara att det är helt meningslöst att jobba då man knappt har tid att spendera pengarna. Det jag menar är att man jobbar hela dagarna och när man kommer hem är man trött, eller det är iaf vad några som jag känner säger. De sa även att när de började jobba orkar de inte längre gå ut på krogen, festa och liknande.

Någon som har ett jobb där de känner såhär eller har jag fått det helt om bakfoten? hjälp.
Citera
2012-01-09, 00:00
Medlem
det kan vara en jobbig omställning i början, men jag tror man vänjer sig. Mina vänner tyckte så iaf, det är ute på krogen varje fredag och lördag nu iaf
Citera
2012-01-09, 00:06
Medlem
persiflages avatar
Först och främst får du inget jobb bara för att du slutar gymnasiet. Det får du fixa själv. Sedan vad det är för jobb kan ju skilja på hur mycket du uppskattar det och hur trött du blir av det. Skaffa ett jobb, boende och börja betala räkningar samt hushålla med pengarna så kommer du få andra perspektiv på det. Helt klart nyttigt och något nytt. Då lär man sig att uppskatta sin lediga tid man har på ett helt annat sätt.
Citera
2012-01-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persiflage
Först och främst får du inget jobb bara för att du slutar gymnasiet. Det får du fixa själv. Sedan vad det är för jobb kan ju skilja på hur mycket du uppskattar det och hur trött du blir av det. Skaffa ett jobb, boende och börja betala räkningar samt hushålla med pengarna så kommer du få andra perspektiv på det. Helt klart nyttigt och något nytt. Då lär man sig att uppskatta sin lediga tid man har på ett helt annat sätt.

Ber om ursäkt att jag var otydlig ang. studierna. Jag avslutar gym. snart och ska studera vidare så ett jobb på ICA lär det däremot inte bli, you get my point.
Citera
2012-01-09, 00:16
Medlem
champagne-showerss avatar
fixa en välbetald deltidsanställning, där du kan ta ledigt lite då och då sen jobba på som fan de perioder du vill jobba. Har jag gjort, och det är riktigt jävla nice!
Citera
2012-01-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av champagne-showers
fixa en välbetald deltidsanställning, där du kan ta ledigt lite då och då sen jobba på som fan de perioder du vill jobba. Har jag gjort, och det är riktigt jävla nice!

Vart arbetar du då, hur ofta och hur mycket är din månadslön ifall man får fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in