2021-10-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du ljuger. Den grova fridskränkningen handlar inte om någon utlåsning, den handlar om upprepad och systematisk misshandel. Vid ett tillfälle bränning med en het kniv. Du må brinna i helvetet för dina lögner.
Nej, hon sa att Binninge värmde kniven på spisen vilket inte var genomförbart då de hade en induktionshäll.
Det fanns dokumenterat i en mäklarbeskrivning när huset såldes
Det går inte att värma en kniv på en induktionshäll
Ungjäveln ljuger
Citera
2021-10-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Skadestånd med anledning av personskada, frihetsberövande, falskt åtal, ärekränkning eller liknande får inte utmätas innan skadeståndet har betalats ut. Efter utbetalning av skadeståndet får det utmätas, men med vissa begränsningar (5 kap. 7 § UB). För att undvika att utmätning av skadeståndet sker bör man förvara skadeståndet på ett separat konto. När det gäller privatpersoner kan det dock vara så att utmätning av skadestånd som finns på samma konto som övriga tillgångar ändå kan vara otillåtet.

I praxis han man sagt att privatpersoner ofta endast har ett disponibelt konto och att det därför kan vara försvarbart att ha skadeståndet tillsammans med övriga tillgångar under en kortare tidsperiod, se RH 2009:57 (här). Man har sagt att det är tiden mellan utbetalningen av skadeståndet och utmätningen som spelar roll vid bedömningen av om skadeståndet sammanblandats med andra tillgångar. Om det exempelvis endast gått några dagar mellan utbetalningen och utmätningen, och om det inte varit mycket pengar som flyttats till och från kontot, kan man urskilja skadeståndet från övriga tillgångar trots att det ligger på samma konto. Om det däremot gått flera månader och det exempelvis inkommit flertalet löneutbetalningar på kontot anser man att skadeståndet sammanblandats.
So pity.

Så då vet vi att du inte känner till de möjligheter jag nämnde. Men att du inte kan något om sådana här saker, är ju ingen nyhet.
Senast redigerad av Veridictores 2021-10-10 kl. 22:02.
Citera
2021-10-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Så då vet vi att du inte känner till de möjligheter jag nämnde. Men att du kan något om sådana här saker, är ju ingen nyhet.
Men jag vet att Binninges skadestånd är säkrat. Han har det på ett konto som inte KF kan utmäta
Citera
2021-10-10, 21:50
Medlem
Citat:
Är Binninge dömd för sexuellt utnyttjande av minderåriga?😂😂😂😂

Han är dömd för flera olika brott, bland annat försök till våldtäkt mot minderårig. Och det brottet som han försökte begå är ett allvarligare brott än sexuellt utnyttjande.

Han dömdes till fängelse. Visste du inte det?
Citera
2021-10-10, 21:52
Medlem
Citat:
Oj…😱
Det låter riktigt otrevligt.
Vad pratar vi, terrorbrott, mord, spioneri?
Berätta!!

Faktiskt mycket otrevligare än så, försök till våldtäkt mot barn.

Han är en riktig äckelgubbe, och charlatan som trots total juridisk okunskap utger sig för att vara "juridisk konsult".

Visste du inte detta heller?
Citera
2021-10-10, 22:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Nej, hon sa att Binninge värmde kniven på spisen vilket inte var genomförbart då de hade en induktionshäll.
Ungjäveln ljuger
Nu får vi vårda vårt språk. Tänk på att det var ett barn som inte riktigt då förstod konsekvenserna av att ange JB. Hon förleddes in i en ond cirkel av än den ena än den andra förhörsledaren expert på att få barn att "minnas" och som tävlade sinsemellan att lyckas "lösa" fallet.

JB o flickan blev två brickor för deras prestigefulla konkurrens. En formidabel o fruktansvärd rättscirkus som hittills inte fått sin rätta upplösning. Det är min fulla övertygelse. Dock räcker inte en övertygelse så vägen är fortfarande lång men stickspåret är åtminstone urbackat och vägen framåt klar från större delhinder. HD är målet.

Jag önskar så att få träffa JB f2f för det är ett måste om jag ska åta mig detta fall å jag ska inte ha en krona för det utan är tvärtom beredd att inte låta kostnader hindra mig för min rättspatos är konstant hög. Jag gör ingen skillnad på flickan och JB då de båda är offer. De skyldiga finns att finna i rättsapparaten och dess konsulterade sk experter på denna slags brottsfall. Fast inte heller dem är jag ute efter utan endast att rättvisa ska få framträda i all sin ärbara glans och då såklart inkluderar det ingen som helst hämnd utan bara revansch för en olycklig omständighet som även dessa experter, vittnen, åklagare, försvarare, nämndemän å domare hamnade i. Det är enkelt uttryckt ett måste.
Citera
2021-10-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ungjäveln ljuger

1. Det går utmärkt att värma en kniv på en induktionshäll.
2. Det går utmärkt att byta häll innan man gör en mäklarbeskrivning och säljer huset.

Barnvåldtäktsmannen, kvinnofridskränkaren, skadegöraren, bedragaren, charlatanen, den grova brottslingen, ljuger. Det är ingen nyhet. Han är beslagen med så många lögner till dags dato att det börjar framstå som han också är en mytoman.

Dömd i såväl tingsrätt som hovrätt och avslag i HD.

Gubbjäveln inte bara ljuger, han misshandlar och försöker våldta barn också, och nu har han dessutom utökat sitt register med att lura och bedra åldringar också.
Citera
2021-10-10, 22:03
Medlem
Citat:
Men jag vet att Binninges skadestånd är säkrat. Han har det på ett konto som inte KF kan utmäta

Ja visst, så är det helt säkert, den lilla symboliska summan. Det var ju just det jag skrev, att han var så illa nödd och tvungen att gå med på en förlikning, annars hade han inte fått en krona. Men det där är något du inte förstår dig på, det har du redan visat.
Citera
2021-10-10, 22:17
Medlem
Förutom försökt till våldtäkt mot barn, så är gubbjäveln också dömd för grov kvinnofridskränkning, ett grovt brott alltså, samt skadegörelse.

Det är viktigt att notera att grov kvinnofridskränkning är ett allvarligt brott som kan innefatta en hel del mer än brottets namn, som kan uppfattas lite gammalmodigt, kan tyckas antyda.

Grov kvinnofridskränkning fokuserar på upprepade kränkningar i form av vålds- frids- eller sexualbrott som en man begår mot en kvinna i en nära relation. De handlingar som avses är till exempel misshandel, olaga hot och tvång, sexuellt eller annat ofredande samt sexuellt utnyttjande.

I fallet med gubbjäveln som är föremål för den här tråden, så är det alltså just så att det är upprepade kränkningar i form av flera olika brott som lett till domen mot honom i den del som gäller grov kvinnofridskränkning.
Gubbjäveln har alltså inte bara gett sig på flickan, sin egen styvdotter, sexuellt och försökt våldta henne, utan han har också vid upprepade tillfällen misshandlat och torterat henne, med slag och en upphettad kniv.
Därtill har han som den sadist han är, också förstört hennes tillhörigheter på ren jävelskap.

Att han har en rejält smutsig byk, det är ett som är helt säkert. Inte minst med alla de skulder till fogden som gubbjäveln haft i många år, och som han smitit undan genom falsk folkbokföring, genom att skriva sin 86-åriga mor på "sitt" företag osv osv.
Citera
2021-10-10, 22:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Förutom försökt till våldtäkt mot barn, så är gubbjäveln också dömd för grov kvinnofridskränkning, ett grovt brott alltså, samt skadegörelse.

Det är viktigt att notera att grov kvinnofridskränkning är ett allvarligt brott som kan innefatta en hel del mer än brottets namn, som kan uppfattas lite gammalmodigt, kan tyckas antyda.

Grov kvinnofridskränkning fokuserar på upprepade kränkningar i form av vålds- frids- eller sexualbrott som en man begår mot en kvinna i en nära relation. De handlingar som avses är till exempel misshandel, olaga hot och tvång, sexuellt eller annat ofredande samt sexuellt utnyttjande.

I fallet med gubbjäveln som är föremål för den här tråden, så är det alltså just så att det är upprepade kränkningar i form av flera olika brott som lett till domen mot honom i den del som gäller grov kvinnofridskränkning.
Gubbjäveln har alltså inte bara gett sig på flickan, sin egen styvdotter, sexuellt och försökt våldta henne, utan han har också vid upprepade tillfällen misshandlat och torterat henne, med slag och en upphettad kniv.
Därtill har han som den sadist han är, också förstört hennes tillhörigheter på ren jävelskap.

Att han har en rejält smutsig byk, det är ett som är helt säkert. Inte minst med alla de skulder till fogden som gubbjäveln haft i många år, och som han smitit undan genom falsk folkbokföring, genom att skriva sin 86-åriga mor på "sitt" företag osv osv.
Vad du alltid ska överdriva. Varför så? Du bara förlorar på det och tappar i förtroende o respekt. Det är kontraproduktivt. Jag har inte läst ditt inlägg mer än till första rad och där är första överdriften. Huruvida det kommer fler ska jag vid detta läge låta vara osagt om just detta inlägg men som sagt jag har sett det så ofta av dig i andra trådar och jag har också förut påtalat detta men du fortsätter envetet - varför? Han här inte dömd för grov kvinnofridskränkning utan formuleringen lyder o nu är jag ordagrann enligt aktbilaga 66 mål nr B 2646-05 sidan 2 i bilaga B Begångna Brott 1. Grov fridskränkning. Resten finns i ett tidigare lägre inlägg där jag citerade dig. Du borde ha läst det istället för att käbbla med Pilotyega som du nu gör.
Senast redigerad av kubun 2021-10-10 kl. 23:09.
Citera
2021-10-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ungjäveln ljuger
Du och kubun ljuger. Det står ingenting i domen om att kniven värmdes på spisen. Grov fridskränkning var straffet för systematisk och långvarig misshandel. Ni är äckliga som försöker ursäkta sådant beteende.
Citera
2021-10-11, 06:59
Medlem
Citat:
1. Det går utmärkt att värma en kniv på en induktionshäll.
2. Det går utmärkt att byta häll innan man gör en mäklarbeskrivning och säljer huset.

Barnvåldtäktsmannen, kvinnofridskränkaren, skadegöraren, bedragaren, charlatanen, den grova brottslingen, ljuger. Det är ingen nyhet. Han är beslagen med så många lögner till dags dato att det börjar framstå som han också är en mytoman.

Dömd i såväl tingsrätt som hovrätt och avslag i HD.

Gubbjäveln inte bara ljuger, han misshandlar och försöker våldta barn också, och nu har han dessutom utökat sitt register med att lura och bedra åldringar också.
Frågan om det går att värma en kniv på en induktionshäll har tidigare tagits upp och överbevisat en lika korkad person som dig.
Spisen byttes inte innan försäljningen.
Så var det med det 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in