Citat:
Ursprungligen postat av
whogivesafuck
Går alldeles utmärkt. Du behöver inte vara registrerad för moms för att kunna tjäna pengar.
Alltså, det är för mig rätt uppenbart att ett antal (eller om det är samma med flera alias) i den här tråden har någon slags personlig vendetta mot Binninge och en oerhörd förkärlek för Ebba Busch. Ända sen den här husaffären tog fart har ett antal alias figurerat i alla möjliga och omöjliga trådar. När det gått för långt har ett alias blivit avstängt och då dyker det genast upp nya, med samma agenda. Att sänka Binninge med blysänke. Gott så, det kan man väl få göra om man vill. Men de "bevis" som tagits fram är ju skrattretande.
Föreningen i fråga är registrerad som en ideel förening. Ideell betyder icke kommersiell. Det är alltså en förening i stil med en intressegrupp som provar ostar eller lär sig knyppla. Det ska alltså inte förekomma några större summor i en ideell förening, annat än möjligen för inköp av utrustning eller liknande. Vill man tjäna pengar på en verksamhet startar man ett företag. Det här är en ideell förening.
Binninge fälldes för 20 år sedan. Domen förkunnad, straffet avtjänat, tid har passerat. Han är en fri man. Som en fri man ska man inte behöva påminnas om vad det än må vara man gjort sedan förr. Påminner man ändå är det förtal.
Att B för några år sedan var involverad i den här föreningen tyder på att han då stred för upprättelse. Han var förmodligen oskyldig. Och även om han inte var det så är det som sagt preskriberat nu. Att den ideella föreningen inte varit aktiv på länge kan man förstå genom att de t ex har Pelle Svensson i sitt adisory board. Han dog för ett par år sedan. "Medarbetarna" står nog kvar av gammal vana. Ingen har uppdaterat på åratal. Föreningen är död.
Några här har "förfasat" sig över att B äter hummer och oxfilé och dricker rödvin på flaska. Jag har kollat hans FB-sida och det var typ hummer på nyår och gott vin när någon fyllde år. Han verkar leva ett oerhört normalt liv. Sedan vet jag ingenting om honom som person. Men ju mer dynga ni skriver mot honom, desto mer börjar jag (och många med mig) ta hans parti istället. Oavsett vem som har rätt om husaffären eller inte.