2012-02-11, 11:19
Medlem
ninjatorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peanuts
Jag har varit i Trivandrum. Strax utanfor ligger Kovalam Beach som var helt ok, detta var nagra ar sedan. Kerala ar ett jakligt fint stalle. http://www.lonelyplanet.com/india/kerala

Varning for folk som forsoker lura pa er allt mojligt krafs galler som vanligt.
Skaffa pengabalte eller annat som gommer undan pengarna, ha bara 10 dollar/rupees i fickan.

Ak tag, bara det ar en upplevelse.

Btw, sak att INTE gora
http://www.youtube.com/watch?v=FvlJlamjAbE

Grymt lonley plant boken har vi hyrt dr stog massa bra saker =)

är det så stor chans att man blir av med pengarna alltså ?

Åker på måndag btw dem har 32 grader där nu ska bli skönt att slippa kylan ett tag!

Hur är det med dykning i kerala har aldrig dykt innan och är sjukt sugen på att testa finns det bra/seriösa prova på ställen där ?
Senast redigerad av ninjatorrent 2012-02-11 kl. 11:22.
Citera
2012-02-11, 11:20
Medlem
ninjatorrents avatar
Dubbelpost
Citera
2012-02-13, 14:45
Medlem
Peanutss avatar
Ingen dykning vad jag vet men kolla runt, kanske nagot har startat.
Ficktjuvar ar inte sa vanliga i mindre stader men dar turister haller till brukar de dyka upp. Manga ar fattiga och turister kan vara latta byten.
Det blir aldrig valdsamt utan de snor bara kameran/planboken utan att du marker nagot.

Jag blev sjalv lurad nagra ganger av fattiga med rovarhistorier som man gav nagra "ruppar" men a andra sidan var det inga stora pengar det handlar om.
Var lite extra forsiktig i folksamlingar m.m. men det galler ju aven i julrushen i Stockholm oxa...

Fan va kul, hoppas att ni har det bra darnere i Indien!
Citera
2012-03-05, 15:04
Medlem
ninjatorrents avatar
Är nu hemma från det underbara landet, vafan åkte jag hem för ?

För alla som inte varit i Indien så kan jag bara rekommendera landet underbar mat värme och människor. Vi blev hembjudna till en muslimsk familj som bjöd oss på mat och öl i 2 dagar och sen körde dem oss 5 timmar upp i bergen så vi fick se lite te odlingar, snällare människor har jag nog aldrig träffat

Vi blev inte rånade eller något vi glömde en väska på en restaurang 3 timmar senare kom vi på det allt va orört så vi hade nog bra tur haha
Citera
2012-03-12, 19:21
Medlem
Tjena,

jag är en indisk Kille kan hjälpa dig med några frågar...Min svenska är lite dåligt men jag kan försöka svara dig...jag bor i stockholm och (its my pleasure) att hjälpa någon som resa till indien...
så välommen med frågor!!!

Mvh,
Loki
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in