Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-04, 12:32
Medlem
BuzzBs avatar
Smått konstigt problem.
Min käre far har tagit bort genvägen till Word, så han frågade mig om inte jag kunde "fixa tillbaks den jävla grejen".
Tänkte att det inte var nån jävla svår grej att fixa tillbaks.
Men jag kan inte hitta installations mappen för det jävla programmet??? Har vänster klickat på Excel och sedan "Öppna filens sökväg för att se ifall de två programmen inte ligger i samma mapp. Och jag har så klart sökt efter programmet i hårdisken.

Om någon vet var mappen ligger eller hur jag ska gå tillväga för att hitta skiten, skulle jag vara tacksam för svar.
Citera
2012-01-04, 12:44
Medlem
edge22s avatar
Kan du inte bara söka efter "word.*"?
Citera
2012-01-04, 12:45
Medlem
gambiafarfars avatar
Det går inte att söka på Word då? Hittar den Word? Isåfall, skapa en genväg. Om inte, försök installera om programmet, det tar ju inte allt för lång tid.

Letade efter genvägen på min dator också, men hittade inte den heller. C:/Program/Microsoft Works/Word 12/ något, men där finns inte ett skit.

Hoppas det löser sig
Citera
2012-01-04, 12:49
Medlem
Kungensbordells avatar
Bara att trycka upp start och sen söka, eller?
Citera
2012-01-04, 12:54
Medlem
BuzzBs avatar
Jag sökte på Word och Microsoft office i både /c och i startmenyn. Jag har kollat igenom alla filer i Windovs mappen. Men jag hittar inte ett skit det är så jävla frustrerande då det inte borde vara svårt.. Tack för svar men det hjälper inte tyvärr.
Citera
2012-01-04, 12:57
Medlem
Någon kanske avinstallerat programmet. Kolla i kontrollpanelen om office finns kvar. Annars borde ju genvägar till programmen ligga på startmenyn, lite olika beroende på version av office.
Citera
2012-01-04, 12:57
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzB
Jag sökte på Word och [...]

Av historiska skäl heter programmet inte word utan winword och det ligger typiskt på C:\Program\Microsoft Office\OFFICEXX\WINWORD.EXE
Där XX är nåt tal som beror på vilken version det är.

Om du inte hittar det där så sök igenom alla hårddiskar efter WINWORD.EXE
Citera
2012-01-04, 13:03
Medlem
BuzzBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
Någon kanske avinstallerat programmet. Kolla i kontrollpanelen om office finns kvar. Annars borde ju genvägar till programmen ligga på startmenyn, lite olika beroende på version av office.

Nej. Programmet funkar fortfarande. För att om man öppnar ett gammalt dokument och går vi arkiv(?) så kan man öppna ett nytt dokument. Bra tänkt men..

Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Av historiska skäl heter programmet inte word utan winword och det ligger typiskt på C:\Program\Microsoft Office\OFFICEXX\WINWORD.EXE
Där XX är nåt tal som beror på vilken version det är.

Om du inte hittar det där så sök igenom alla hårddiskar efter WINWORD.EXE

Åh tack! Det ska jag prova!
Citera
2012-01-04, 13:10
Medlem
BuzzBs avatar
Jag hittade mappen! Den låg där pelegrin sa att den skulle ligga!

Tack så mycket för hjälpen alla!
Citera
2012-01-04, 13:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Har du Vista eller senare kan du även öppna en process sökväg från Aktivitetshanteraren.
Högerklicka på processen och välj Öppna filens sökväg.

http://cdn.trickyways.com/wp-content/uploads/2010/04/identify-explorer-exe-via-task-manager.gif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in