2012-01-04, 05:04
Medlem
som rubriken säger, sedan så undrar jag ifall det kostar pengar att kolla osv. Är det vanligt att man kollar upp detta?
Citera
2012-01-04, 05:15
Medlem
Zelogaths avatar
Såvitt jag vet så lämnar man in det på labb (på sjukhuset/våc) så att de kan räkna hur många dugliga simmare du har.
Det brukar vara så att par söker utredning för att kolla detta för att skaffa barn, eller om man vill bli spermadonator så får man också kolla sin sperma först.

Det kostar som ett vanligt läkarbesök tror jag, och för att svara på din fråga så vet jag inte hur vanligt det är att man ensam kollar detta "utan anledning"
Citera
2012-01-04, 05:25
Medlem
Tänkte att det kanske vore värt att kolla upp.
Citera
2012-01-04, 06:03
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laekerowl
Tänkte att det kanske vore värt att kolla upp.

Vad jag har hört från Ungdomsmottagningen i Örebro är att dom kollar bara upp din sperma om du inte har lyckats få barn under en längre period, om du bara är orolig "för att" så kommer dom inte att kolla dig. Det är i alla fall vad jag har hört, bäst att kolla upp med närmaste vårdcentral och boka tid.
Citera
2012-01-04, 12:03
Medlem
hacke169s avatar
köp ett mikroskop och kolla själv. inte särskilt avancerat då det ju bara
handlar om att se hur många av dina simmare som faktiskt simmar.

går att hitta skapligt bra mikroskop i de flesta större leksaksaffärer alternativt teknikmagasinet eller liknande butik för några hundralappar. skulle gissa att det både blir billigare och jävligt mycket smidigare än att försöka övertyga någon sur och girig läkare att ta ett prov.

brukar själv då och då undersöka mina spermier just för att se hur pass ivriga dom är, ganska roligt faktiskt.
Citera
2012-01-04, 15:16
Medlem
Roxanas avatar
Från E&S till Medicin och hälsa /mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in