2012-01-03, 23:54
Medlem
Hej!

Vaknar med extrem kramp ibland.
Oftast ben, lår, vader och knäväck. När jag ser på vaderna på kvällen så ser det ut som att vaderna spasm:ar/bubblar i dom, jobbar som säljare och står 9timmar om dagen. Så fort jag viker benen efter att däckat hela natten så får jag cp kramp i benen. Ibland ofta i händerna nedanför lillfingrarna... Det tar c:a 20min innan jag kunnat "spänna ut" krampen, med extrem smärta.

Till saken tillhör att jag röker mycket weed c:a 3-5g om dagen...
Är det någon som upplever samma problem?
Kan det ha med det att göra eller missar jag viktiga mineraler/vitaminer?
Citera
2012-01-03, 23:56
Medlem
oftast med mkt torr mun. spelar ingen roll om jag dricker blir ändå torr.
Citera
2012-01-04, 00:00
Medlem
knullklassons avatar
Brist på magnesium kanske? Magnesiumtabletter ska hjälpa mot nattliga kramper sägs det.
Citera
2012-01-04, 00:25
Medlem
sara.nillsons avatar
Du behöver magnesium. Alternativt diazepam för kramp.
Citera
2012-01-04, 14:32
Medlem
Tack för tipsen! Införskaffat magnesium och cvitamin så nu skall vi se om det hjälper!
Citera
2012-01-04, 15:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangegbgflash
Tack för tipsen! Införskaffat magnesium och cvitamin så nu skall vi se om det hjälper!
Se även till att du får i dig tillräckligt med salt och att du håller balans mellan salt- och vattenintag. När jag ändå är igång kan jag även råda dig att dra ned på weedet.
Citera
2012-01-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangegbgflash
Hej! Akta dig för värdelösa magnesiumpreparat: -hydroxider, -oxider, -karbonater. säkrast är kanske att beställa hos holistic.se eller helhetshalsa.se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in