2012-01-02, 19:59
Medlem
montpleass avatar
Är det någon mer än jag som torskat på mobil-spelen Angry birds??? hur som helst så har jag laddat ner en app till min experia active nu.
när jag gjorde det såg jag att det finns fler än en sort... angry birds rio, angry birds seasons och bara angry birds...

vad är skillnaden??
jag frågar er som testat de alla olika innan jag laddar ner, för jag vill inte ladda ner dom i onödan...

hur ska man veta vilken utgåva som är själva originalet så att säga??

keep on shooting birds away
Citera
2012-01-02, 20:07
Medlem
..FAN..s avatar
Angry Birds - Första spelet, massor med banor..

Angry Birds Seasons - Banor med speciella teman, jul, halloween osv..

Angry Birds Rio - Gjordes när barnfilmen Rio kom, banor inspirerade av filmen.

Samma spel, bara olika banor.
Citera
2012-01-02, 20:09
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montpleas
Är det någon mer än jag som torskat på mobil-spelen Angry birds??? hur som helst så har jag laddat ner en app till min experia active nu.
när jag gjorde det såg jag att det finns fler än en sort... angry birds rio, angry birds seasons och bara angry birds...

vad är skillnaden??
jag frågar er som testat de alla olika innan jag laddar ner, för jag vill inte ladda ner dom i onödan...

hur ska man veta vilken utgåva som är själva originalet så att säga??

keep on shooting birds away

Kan åtminstone svara på frågan att originalet är det som heter endast "Angry Birds".
Sen har jag fått för mig att seasons lägger till lite nya banor kontinuerligt, men jag kan ha fel för mig. Tror i alla fall att de enda skillnaderna är att det är olika banor på de olika spelen, så är man en fantast så köper man såklart alla 3. De kostar ändå sammanlagt under 10 % av ett vanligt spel som är kraftigt prissänkt

Edit: ..FAN.. hann före...
Citera
2012-01-02, 20:54
Medlem
montpleass avatar
jag är jättenöjd med svaren från er som har lite kunskap och vetskap om dessa spelen.. tack.,nu hajar jag lite grann hur det funkar. är alla dessa appar gratis om man har en Xperia eller iphone? går det kanske rent av spela dessa spel på en bärbar dator??
Citera
2012-01-02, 21:37
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montpleas
jag är jättenöjd med svaren från er som har lite kunskap och vetskap om dessa spelen.. tack.,nu hajar jag lite grann hur det funkar. är alla dessa appar gratis om man har en Xperia eller iphone? går det kanske rent av spela dessa spel på en bärbar dator??

På Android Market är alla Angry Birds spelen gratis, men på app store (iPhone) kostar de 7kr each. Jag har köpt alla 3 och det är lätt värt pengarna. Om du verkligen gillar Angry Birds, så köp alla 3

Och ja, det finns PC version av spelen, så ja, du kan spela på en bärbar dator.
Citera
2012-01-02, 21:49
Medlem
spldynamicss avatar
på nokia UVI-butik så kostar speljävel typ 10-20kr styck... spelet är ju förfan från finland, och dom kan inte ens bjuda på det till Nokia? skräp helvete's X7'a.. blir helt klart en samsung när dom lanserar nästa flaggskepp...
Citera
2012-01-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spldynamics
på nokia UVI-butik så kostar speljävel typ 10-20kr styck... spelet är ju förfan från finland, och dom kan inte ens bjuda på det till Nokia? skräp helvete's X7'a.. blir helt klart en samsung när dom lanserar nästa flaggskepp...
Du ska alltsa byta fran Nokia till Samsung för att ett finskt företag inte erbjuder ett annat finskt företags produkter gratis?
Citera
2012-01-03, 16:40
Medlem
montpleass avatar
Jag gjorde som ,ånga av er sa: att ladda ner allihop. de är roliga allihop..sedan laddade jag ner till PC oxå men stötte på problem.

man fick en provomgång gratis, typ...sen ska man tydligen ha en aktiveringsnyckel för att få spela vidare, tillgång till de andra världarna och banorna...det står att man ska hämta den på downloads.angrybidrs.com

men det gick inte...
det är tydligen något tillfälligt fel, bara...

eller har jag hämtat spelen på fel ställen?? vart hämtar ni era utgåvor?? tips?
Citera
2012-01-03, 20:17
Medlem
spldynamicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
Du ska alltsa byta fran Nokia till Samsung för att ett finskt företag inte erbjuder ett annat finskt företags produkter gratis?

ja självklart. vad annars?
Citera
2012-01-15, 17:21
Medlem
montpleass avatar
Jag har gjort som många tipsat mig om: jag har hämtat alla angry birds utgåvorna som fanns, rio, seasons och den vanliga angry birds...

jag har laddat ner dessa gratis till min bärbara nu...och det går fint att spela på datorn...förutom ett problem med de alla 3.

jag kommer bara till level 4 eller 5 på alla 3 spelen och vill jag spela vidare så blir jag ombedd att gå till downloads.angrybirds.com och hämta en kod/nyckel för att kunna låsa upp eller öppna de andra banorna.

men på den sidan så står det att för tillfället finns inte den tilgänglig att hämta, inte till windows 7 som jag har, men det finns till andra enheter, som mobiltelefoner, finns även till mac och andra operativsystem.

är det någon som vet om det kommer i framtiden?? har någon annan varit med om samma problem?

finns det någonannanstans att hämta den där koden eller nyckels som gör att man kan spela vidare??
finns det någon annanstans där man kan ladda ner dessa spelen och få hela spelen utan låsta banor som går att spela alla världarna och alla level´s utan att de är låsta??

finns de på thepiratebay.org eller är de oxå låsta när man börjar närma sig level 4-5???
på mobilerna är det ju inga låsta banor....??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in