Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-29, 20:37
Medlem
Tjenare!

Jag blev lite sugen på att testa och hur Windows 8 Developer Preview, men jag hur lite funderingar.

Vi säger att jag har Windows 7 på partition C, och ska installera Windows 8 på partition D.

1. När jag startar, kommer jag få välja vilket OS jag vill köra av Win7 och Win8?
2. Ifall jag vill ta bort Windows 8, är det bara att formatera partition D då och ingenting kommer att hända med mitt Windows 7?
3. När jag är inne i Windows 8, kommer jag att kunna nå filerna jag har på partition C då?

Tack på förhand!
Citera
2011-12-29, 20:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
PC för Alla hade en guide om detta -> http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.421986/sa-installerar-du-windows-8--helt-gratis

Du finner annars fler trådar under Windowsforumet.
Citera
2011-12-29, 21:00
Medlem
crillecrilles avatar
Se till att LÄSA PÅ NOGA innan du gör något. Jag själv räknade med att allt skulle fungera som vanligt med Windows men fick blåsa hela jävla laptopen pga bootloadern som installeras med W8.
Citera
2011-12-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Se till att LÄSA PÅ NOGA innan du gör något. Jag själv räknade med att allt skulle fungera som vanligt med Windows men fick blåsa hela jävla laptopen pga bootloadern som installeras med W8.

Aj då fan. Jag orkar fan inte köra om allting från början. Får väl testa det på gamla laptopen som i princip bara ligger. Tack för varningen dock. ^^
Citera
2011-12-29, 21:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narx
Aj då fan. Jag orkar fan inte köra om allting från början. Får väl testa det på gamla laptopen som i princip bara ligger. Tack för varningen dock. ^^
Det är inga problem så länge man läser på innan och inte drar några egna slutsatser verkar det som. Finns en del trådar om det på swec: http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/
Citera
2011-12-30, 13:42
Medlem
Zoms avatar
Programvara - Övriga O/S → Programvara - Windows

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem