• 1
  • 2
2011-12-31, 03:24
Medlem
Bearpokes avatar
Vad irriterad jag blir.
Testade att ladda ned den igen och den misslyckas, gång på gång.
Det står att filen är korrupt på min dator eller på deras server så att det ej går att packa upp filen.
Citera
2011-12-31, 06:41
Medlem
kakikurarumasus avatar
Du behöver ju inte göra om den till en iso utan det räcker att kopiera innehållet till CD/DVD och boota.

Men, de filer jag får ned från MSDN är i alla fall iso, tycker hur som helst att det låter konstigt.
Citera
2011-12-31, 14:20
Medlem
Bearpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakikurarumasu
Du behöver ju inte göra om den till en iso utan det räcker att kopiera innehållet till CD/DVD och boota.

Men, de filer jag får ned från MSDN är i alla fall iso, tycker hur som helst att det låter konstigt.
Jag trodde också att det skulle funka att bara kopiera in allt, men enligt ImgBurn för att det ska vara en bootdisc. så måste den ha en .iso eller en bild.

Det där med att det inte blir någon .iso fil för mig, så står det att när man laddar ned installationsverktygen att du kan välja i slutet om du vill ha allt uppackat redo för att installera direkt eller ha det i en .iso fil.
Första gången så valde jag ingen av dessa alternativ utan det kördes av sig själv (jag körde programmet i bakgrunden när detta hände) och jag fick allt uppackat.

Nu försöker jag bara att slutföra nedladdningen utan att jag ska behöva börja om. Det är irriterade när den laddar ned 2,5 gig på en hel dag.
Citera
2011-12-31, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearpoke
Jag trodde också att det skulle funka att bara kopiera in allt, men enligt ImgBurn för att det ska vara en bootdisc. så måste den ha en .iso eller en bild.

Det där med att det inte blir någon .iso fil för mig, så står det att när man laddar ned installationsverktygen att du kan välja i slutet om du vill ha allt uppackat redo för att installera direkt eller ha det i en .iso fil.
Första gången så valde jag ingen av dessa alternativ utan det kördes av sig själv (jag körde programmet i bakgrunden när detta hände) och jag fick allt uppackat.

Nu försöker jag bara att slutföra nedladdningen utan att jag ska behöva börja om. Det är irriterade när den laddar ned 2,5 gig på en hel dag.

en lösning är att http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=11194
tänk på att om det är w7 så skall där stå 8 istället för 4 (sectors to load: 8)

annars kan du välja skapa avbildsfil från filer/mappar och få en iso-fil på datorn och sen bränna den

mvh
t
Citera
2011-12-31, 16:27
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Jo alltså det där var ju själva nedladdningsverktyget, som blev en .rar fil då med alla filer när nedladdningen var slutförd.

Är du säker på att det var en .rar-fil och inte en .iso-fil som du öppnade med WinRAR och packa upp det?

Är det en ISO, prova högerklicka på filen, gå till öppna med > Bränn skivavbildning i Windows.
Citera
2011-12-31, 18:05
Medlem
Bearpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Är du säker på att det var en .rar-fil och inte en .iso-fil som du öppnade med WinRAR och packa upp det?

Är det en ISO, prova högerklicka på filen, gå till öppna med > Bränn skivavbildning i Windows.

Jag är inte helt säker, det kan mycket väl vara så. Filenamnet var långt och i properties så står det att de är en Winrarfil för att jag har antagligen valt det förut.

Känner mig lite klantig.
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
en lösning är att http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=11194
tänk på att om det är w7 så skall där stå 8 istället för 4 (sectors to load: 8)

annars kan du välja skapa avbildsfil från filer/mappar och få en iso-fil på datorn och sen bränna den

mvh
t

Detta fungerade också! De fick bli detta alternativ eftersom jag hade deletad .iso filen som jag trodde var .rar.

Det var detta jag hade problem med ibörjan och blev osäker.

Tack för alla svar!
Citera
2011-12-31, 23:02
Medlem
TorrentLovers avatar
Så felet var att du trodde att is.o-filen var en .rar-fil? (ja, jag förstod inte riktigt vad du menade, se mig som idiot om du vill)
Citera
2011-12-31, 23:07
Medlem
Andreasvbs avatar
Filnamnstillägg syns inte som standard och då WinRAR kan öppna ISO-filer och filtypen är associerad kan det se ut som att det inte är en ISO-fil.
Citera
2011-12-31, 23:20
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Filnamnstillägg syns inte som standard och då WinRAR kan öppna ISO-filer och filtypen är associerad kan det se ut som att det inte är en ISO-fil.
Aha, nu förstår jag. Jag ändrade antagligen till att visa filnamnstillägg det första jag gjorde, så antagligen minns jag inte det! :P
Citera
2012-01-01, 15:01
Medlem
Bearpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Nästan
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Aha, nu förstår jag. Jag ändrade antagligen till att visa filnamnstillägg det första jag gjorde, så antagligen minns jag inte det! :P
Jag har också gjort det, dock tänkte jag aldrig på att kolla på filnamnet för att filen hette
"sv_windows_7_professional_x64_dvd_x15-65845.iso". Alltså står det bara
"sv_windows_7_pro...." för att namnet var för stort.
Och sen så har Andreasvb rätt.
Citera
2012-01-01, 15:19
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Nästan

Jag har också gjort det, dock tänkte jag aldrig på att kolla på filnamnet för att filen hette
"sv_windows_7_professional_x64_dvd_x15-65845.iso". Alltså står det bara
"sv_windows_7_pro...." för att namnet var för stort.
Och sen så har Andreasvb rätt.
Bra att det löste sig då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här