Efter att ha gjort lite efterforskningar så verkar det som att det viktigaste att hålla ordentlig koll på är grafikkortet, en sida som kan hjälpa er med det är
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.html
Om ni scrollar långt ner kan ni se vilken hur kortet klarar av vissa spel och på vilka inställningar, tyvärr finns inte swtor med bland de testade spelen. Om jag förstått rätt så ska man helst ha ett klass 1 kort, möjligtvis ett som hamnat högt i klass två, men då får man räkna med att köra på låga inställningar och ändå uppleva visst lagg.
Minnet kan dessutom variera på samma kort så håll koll om det är GDDR5 eller DDR3(Vanligast)
för ett kort med GDDR5 verkar prestera mycket bättre än samma kort med den senare typen.
*Ni behöver dock inte snöa in på storleken på minnet då 1gb klarar typ allt som finns på marknaden, t.ex drar bf3 900 mb med inställningarna på high (1400 på ultra), så kvalitén är viktigast.*
Jag vill poängtera att jag är jävligt oinsatt och jag har kommit fram till detta genom att läsa här i forumet och på sweclockers.com Kunniga på området är välkomna att konfirmera/förkasta/fördjupa
EDIT: Som vissa sa tidigare i tråden verkar 540 vara minimum
Citat Slabb^ från sweclockers
"Provat lite SWTOR på min laptop, asus u36sd 13,3" - i5 2430m, 6gig ram, 520m 1gig - det gick sådär, väldigt hackigt och allt satt på Low, i städer var det nära på slideshow.
om inte 540(555) är enormt mycket bättre hade jag avrått dig helt från laptop "
EDIT2: Se *