2011-12-27, 04:16
Medlem
Bild som visar varför Beatrice Ask är så viktig: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/14131164/837/normal/adab6792fc304/partiledargrafiken.jpg

Tänk om Fredrik hade tagit debatter om fildeling, ökad kameraövervakning, ökade befogenheter för polis och kontrollera allmänheten, socialtjänsten som tar barn från oskyldiga föräldrar mm. Så länge "målvakterna" tar debatten kommer hans förtroende fortsatt vara skyhögt över de andra.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14131161.ab
Citera
2011-12-27, 05:46
Medlem
Fris avatar
Hon har gått från att vara en obildad utbildningsminsiter till att bli en obildad justitieminister.

Jag är rätt så säker på att när alliansregeringen byts ut 2014, eller 2018, så blir hennes nästa uppdrag att pensioneras på livstid som Överbefälshavare...
Citera
2011-12-27, 09:20
Medlem
Man skulle önska att hon själv insåg att förtroendet för henne bland svenska folket är lika med noll och därmed insåg det ohållbara i situationen och därmed lämnade in sin avskedsansökan. Men icke, hon vill nog vara kvar vid köttgrytan till varje pris. Om inte annat för den höga lönens skull.
Citera
2011-12-27, 09:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Du har ju enligt.........egen utsago röstat på KD. Så är du förvånad över valet av Justitieminister?

Jag blev förvånad 2006, ty jag anser det vara en borgerlig hederssak att utse en justitieminister med juridik kompetens. Men jag blev ännu mer besviken när nuvarande försvarsminister utsågs 2008. När Ask fick sitta kvar efter valet 2010 blev jag inte förvånad, även om jag naturligtvis hoppats på en bättre.

Det är ju inte KD som utser justitieminister, och jag kan i nuläget enbart beklaga att den borgerliga regeringen inte är så borgerlig som önskvärt vore. Därför är jag också osäker på hur jag skall rösta 2014, enär avståndet mellan mina värderingar och de partier som finns till hands ökar med tiden.
Citera
2011-12-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag blev förvånad 2006, ty jag anser det vara en borgerlig hederssak att utse en justitieminister med juridik kompetens. Men jag blev ännu mer besviken när nuvarande försvarsminister utsågs 2008. När Ask fick sitta kvar efter valet 2010 blev jag inte förvånad, även om jag naturligtvis hoppats på en bättre.

en juridiskt kompetent person hade inte gillat en del avde lagar som toppen inom M baxar igenom
Citera
2011-12-27, 11:53
Medlem
tgb123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT
en juridiskt kompetent person hade inte gillat en del avde lagar som toppen inom M baxar igenom

Det är nog en hel del, som aldrig kommer till allmänhetens kännedom.
Citera
2011-12-27, 16:24
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kan man på något sätt störta henne?
Synd att man inte kan ha något tillägg på valsedlarna där man kan kryssa i vilka man vill se på de olika ministerposterna om ens partival går igenom.
Citera
2011-12-27, 19:52
Medlem
Citat:
Kan man på något sätt störta henne?

Tror du det kommer göra någon skillnad? Det är inte Beatrice som arbetar fram förslag, hon är endast en person som framför förslagen.
Vill man få till en ändring så rösta bort M
Citera
2011-12-28, 11:57
Medlem
Citat:
Tror du det kommer göra någon skillnad? Det är inte Beatrice som arbetar fram förslag, hon är endast en person som framför förslagen.
Vill man få till en ändring så rösta bort M

Men kan man inte byta ut henne mot en infiltratör? Sedan när det är val år 2014 så publicerar han/hon all smutskastning inom moderaterna, så de faller samman inifrån?
Citera
2011-12-28, 12:11
Medlem
Citat:
Men kan man inte byta ut henne mot en infiltratör? Sedan när det är val år 2014 så publicerar han/hon all smutskastning inom moderaterna, så de faller samman inifrån?

För att nå toppen inom det politiska etablissemanget krävs många år och rövslickande. Så många år att få proffspolitiker idag har arbetat med normala arbeten en längre tid
Citera
2011-12-28, 14:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Nej, liksom nog en hel del av Ms (tidigare?) väljare inte gillar dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in