Läste en rolig grejj i Expressen (tror jag det var): "Fentanyl är syntetiskt Heroin".
Lät lite roligt
Men då är det ju heroin..? Låter som "Ephedra är naturens efedrin."
För att försöka svara på mitt egen tilläg: Nej. såklart inte. ephedra är ju växten man utvinner det ur. right? hmm föresten.. heroin förekommer det ens naturligt? jag vet att man kan utvinna opium ur vallmo iaf.
Men då är det ju heroin..? Låter som "Ephedra är naturens efedrin."
För att försöka svara på mitt egen tilläg: Nej. såklart inte. ephedra är ju växten man utvinner det ur. right? hmm föresten.. heroin förekommer det ens naturligt? jag vet att man kan utvinna opium ur vallmo iaf.
Saken är ju att heroin är just syntetiskt tillverkat och förekommer inte rent i naturen på något sätt, förutom som råopium då. Men i artikeln ville expressen vara ett gäng besserwissar och massuppfittade vad den experten de pratade med nog sa, nämligen att det påminner om heroin fast bra mycket starkare och är syntetiskt tillverkat. Älska kvällspressen.