2005-01-17, 18:41
  #13
Bannlyst
Ska man göra större mängder så får man väl utgå ifrån benzylaldehyd...

Det vore förövrigt nice om man skulle ge sig på att framställa lite 4-methylaminorex...

Någon som har ett lass Rinexin över?
Citera
2005-07-07, 12:46
  #14
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Alltså seriöst, du kunde ha fått ett bättre första intryck här på flashback

Det var ju en fråga men iaf, det är det man har "?" till vettu
Å det där med effekten, har en person sagt till mig.
Citera
2005-07-07, 13:07
  #15
Medlem
KillYourGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Det var ju en fråga men iaf, det är det man har "?" till vettu
Å det där med effekten, har en person sagt till mig.

Du behöver studera lite drogkunskap
Citera
2005-07-10, 21:05
  #16
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillYourGod
Du behöver studera lite drogkunskap

Verka ju lite konstigt bara att man skulle ha en drog för att göra en annan
Citera
2005-07-10, 21:16
  #17
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Verka ju lite konstigt bara att man skulle ha en drog för att göra en annan

Det är så med många droger.

Opium=Morfin=Heroin till exempel, sen kanske det finns andra metoder också.
Citera
2005-07-10, 21:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Det är så med många droger.

Opium=Morfin=Heroin till exempel, sen kanske det finns andra metoder också.

Läste en rolig grejj i Expressen (tror jag det var): "Fentanyl är syntetiskt Heroin".
Lät lite roligt
Citera
2005-07-11, 13:44
  #19
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxius
Läste en rolig grejj i Expressen (tror jag det var): "Fentanyl är syntetiskt Heroin".
Lät lite roligt

Men då är det ju heroin..? Låter som "Ephedra är naturens efedrin."
För att försöka svara på mitt egen tilläg: Nej. såklart inte. ephedra är ju växten man utvinner det ur. right? hmm föresten.. heroin förekommer det ens naturligt? jag vet att man kan utvinna opium ur vallmo iaf.
Citera
2005-07-11, 14:54
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Men då är det ju heroin..? Låter som "Ephedra är naturens efedrin."
För att försöka svara på mitt egen tilläg: Nej. såklart inte. ephedra är ju växten man utvinner det ur. right? hmm föresten.. heroin förekommer det ens naturligt? jag vet att man kan utvinna opium ur vallmo iaf.

Saken är ju att heroin är just syntetiskt tillverkat och förekommer inte rent i naturen på något sätt, förutom som råopium då. Men i artikeln ville expressen vara ett gäng besserwissar och massuppfittade vad den experten de pratade med nog sa, nämligen att det påminner om heroin fast bra mycket starkare och är syntetiskt tillverkat. Älska kvällspressen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in