2011-12-23, 01:09
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
men skatten för 2011 är redan betald, den betaldes i januari (inte för att jag hade nån kf då men jag har läst att det var så). skatten för 2012 blir 0,5% och det är nytt hur den räknas fram.
dessutom betalas inte 2012 skatten förren i början på 2013 för den sista mätpunkten är ju 31/12
Betalar man i förskott? Mätpunkten är väl första januari? Verkar ju konstigt att mäta i förskott men isf är ju en insättningsskatt inget annat än bara ett sätt att säkerställa att man betalar för det året med även om man stoppar in pengarna senare på året.

På Avanza står det något om betalas över tiden nu vilket förvirrar ännu mer. Jag har ju också betalat i början av året men.

Så om man sätter in pengarna före nyår i år och tar ut före nyår nästa år så slipper man helt betala skatt då? Känns ju inte så troligt men det blir ju resultatet av det du säger om att skatten redan skulle vara betald och att ingen skulle dras mer än efter vad det finns kvar den 31/12 nästa år.
Citera
2011-12-24, 01:18
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Betalar man i förskott? Mätpunkten är väl första januari? Verkar ju konstigt att mäta i förskott men isf är ju en insättningsskatt inget annat än bara ett sätt att säkerställa att man betalar för det året med även om man stoppar in pengarna senare på året.

På Avanza står det något om betalas över tiden nu vilket förvirrar ännu mer. Jag har ju också betalat i början av året men.

Så om man sätter in pengarna före nyår i år och tar ut före nyår nästa år så slipper man helt betala skatt då? Känns ju inte så troligt men det blir ju resultatet av det du säger om att skatten redan skulle vara betald och att ingen skulle dras mer än efter vad det finns kvar den 31/12 nästa år.

alltså jag vet inte vad av det jag skrivet som du svara på men i kf har det väl varit så att dom mäter 1/1 och några veckor senare så betalar du skatten.
du vet lika väl som jag att nästa är är det ju flera mätpunkter i kf och isk och framför allt skatt på insättningar. i isk antar jag jag att den sista mätpunkten är 31/12, möjligtvis att den skulle kunna va 1/10 och då kanske man kan betala skatten under året. sen kan det va så att det bara är två mätpunkter i kf och då lär det ju finnas möjligheter att betala skatten under året
Citera
2012-01-01, 02:49
Medlem
bernankes avatar
Du kan få ut datumen genom funktionen WORKDAY i MS Excel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in