2011-12-18, 01:59
Medlem
StrikerLees avatar
Har själv gått på John Bauer. Stämmer nog ganska bra att det är en skit skola.
Två lektioner om dagen. Min lärare kunde inte ett skit om det de lärde ut, förutom matte och svenska läraren. Själv blev jag ofta frågad om hjälp från lärare och blivit frågad att undervisa för klassen, vilket är bra för mig, men visar ju att dom verkligen är skit för jag spelade för det mesta då vi inte har läxor eller annat.

Man har också typ 3-4 veckor på sig att lämna in uppgifter som man blir klar med på 1-2 lektioner.
Citera
2011-12-18, 02:01
Medlem
Elwisps avatar
Fint, då kan ju deras pajasar till elever gå ut med toppbetyg och bli antagna till svåra utbildningar där de inte kommer fatta ett skit och sen bli loosers.
Citera
2011-12-18, 02:13
Medlem
Fanns en anledning till att alla tittade ner på john bauer och dess elever när jag gick i gymnasiet, alla visste att det var en skitskola
Citera
2011-12-18, 02:16
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road
helt perfekt skola ju, bara ni sossar som e upptagna av att hitta någon/något nytt att hänga ut precis som lundsberg, jag sade till mig själv i högstadiet samma sak som du skriver här... dags att vakna ingen bryr sig tror du bara de är på john bauer detta förekommer? haha god morgon
Det rättfärdigar väl inte skolans pissiga standarder?
Citera
2011-12-18, 02:21
Medlem
Är detta verkligen något nytt?
Citera
2011-12-18, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Fint, då kan ju deras pajasar till elever gå ut med toppbetyg och bli antagna till svåra utbildningar där de inte kommer fatta ett skit och sen bli loosers.

Sen kommer de elever som gått på bra skolor men hamnar på runt 17 i betyg och har inte en chans mot de elever som gått på en skola som ger bort betyg.
Fastän de har mer kunskap...

Högskolor/Universitet både göra intagningsprov.
Eller det som Jan Björklund nu vill införa, Examensprov! Det låter väldigt bra tycker jag!
Citera
2011-12-18, 02:46
Medlem
joneezes avatar
Med tanke på hur du skriver verkar inte din skola ha varit så mycket bättre...
Citera
2011-12-18, 02:50
Medlem
DoctorPs avatar
Det sorgligaste med det hela är att samtliga (inkl. mig själv) som gått/går på skolan som sedan inser vilken skitskola det är inte kan/känner att det är värt att börja om från ruta 1 på en annan skola efter tre års skolgång på JB.
Kriminellt förfan, inte undra på att Sveriges skolor är ett skämt nowdays, privatiserade skolor är det största skämtet någonsin.
Citera
2011-12-18, 02:54
Medlem
Bagdads avatar
Jag gick själv på en JB skola, hade dock inte liknande problem som övriga här, vi hade riktigt bra lärare faktiskt, sedan fick man ju något stolpskott men det tror jag knappast var unikt för den skolan.
Citera
2011-12-18, 02:57
Medlem
servuss avatar
Till stor del sant, jag har jobbat där, men dessa egenskaper delas av många kassa skolor.

Kurserna är alldeles för ostrukturerade och eleverna lär sig egentligen ingenting. Det är såååååå mycket flum. Datorerna är ett gissel. Gymnasieelever varken behöver eller klarar av att använda datorer i skolarbetet. Bort med dem. 3-timmarslektionerna är ett skämt. Det funkar för humanorialärarna men för oss mattelärare fungerar det inte alls. Eleverna orkar aldrig jobba tre timmar i sträck.

-----------> DE ANVÄNDER KNAPPT LÄROBÖCKER. <-----------
Man får stå och kopiera som en galning inför varje lektion. Jag tillbringade nästan all min förberedelsetid i naturkunskap vid kopiatorn och kopierade kursböcker så att eleverna skulle ha något att läsa.

Vidare är alla dessa inriktningar onödiga. Det behövs natur, teknik, sam och sam för omotiverade samt yrkesutbildningar. Som det är nu är det alldeles för splittrat.

Andra gymnasier som delar JBs jumboplats är:
Brännkyrka Gymnasium
Frans Schartau gymnasium
osv.
Senast redigerad av servus 2011-12-18 kl. 03:01.
Citera
2011-12-18, 02:58
Medlem
Problemet med svenska skolor är att lärare kan sätta missvisande betyg utan att det märks!

Gör som i USA och inför ett obligatoriskt test som man använder när man söker till vidare studier tillsammans med betyg! Ser man att en lärares betyg verkligen inte korrelerar med testresultatet så kanske det är dags att ta en snack med denne. På så sätt jämförs skolor med deras snitt på det testet, vilket leder till att lärare har som mål att lära eleven så mycket som möjligt ist för att sätta höga betyg!
Citera
2011-12-18, 03:08
Medlem
Forsnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnektar
Johnbauer gymnasiet, garanterat en av Sveriges sämsta skolor. Det är en friskola med många olika utbildningar som finns i hela landet. Allt avslöjades i förra veckans avsnitt av "Världens bästa skitskola från ur"

* Elever sitter i genomsnitt 4-5 timmar vid varje dator under skoltid samtidigt som lärarna vet detta men inte bryr sig
* Ägs av de Danska dexell som inte har någon som helst erfarenhet av att driva skolor
* Dexell som ut extremt stora summor från skolan genom att fler elever väljer skolan
* Extremt få lärare och få lektioner vilket gör att ägarna tjänar mer pengar
* Halva klasser struntar i att gå till skolan utan att skolan bryr sig överhuvudtaget
* När lärarna inte bryr sig blir eleverna nöjda, fler börjar och mer pengar går till ägarna
* Betygsfusk!
* En mattelärare som slutat berättar om hur ledningen tvingar lärarna att sätta högre betyg på elever som egentligen inte når upp till målen
* Rektorn uppmanade alla lärare att höjja betygen då de såg alldeles för dåligt ut
* Lärare får högre lön om de sätter högre betyg på eleverna,
* Eleverna berättar om hur de själva tycker att de inte förtjänar betyg som de fått
* Ledningen har gått in i efterhand och höjjer betyg som elever inte förtjänat

För om eleverna får högre betyg fast de egentligen bara sitter och spelar datorspel lockar man mer kunder och igenom de får mer pengar. Om eleverna trivs med att bara spela datorspel blir skolan mer populär och man tjänar mer pengar. Pengarna går alltså före elevernas kunskaper.

Kolla själv hur värdelös Johnbauer gymnasiet: http://urplay.se/165325

Hur i helvete kan en sådan här skola får vara kvar?
Och varför har detta inte uppmärksammats mer i media och kanske framför allt på flashback?

Fan, har du fastnat med pitten i gylfen eller?
Eleverna slipper plugga och kan spela datorspel, så dom blir nöjda, eleverna får bra betyg så föräldrarna blir nöjda, lärarna slipper undervisa så dom blir nöjda, skolan blir mer populär så dom tjänar mer pengar så att ägarna blir nöjda.

Jag tror inte att jag någonsin har hört talas om ett tydligare fall av fucking WINWINWINWINWIN situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in