Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Men dessa siffror är inte säkra och ingen kan påstå att den vet säkert hur många som mördades i Auschwitzkomplexet. Ett stort antal av nazisternas offer är okända. Personligen tror jag att siffran 1,1 miljoner inte kommer att förändras på länge.
Den har ju redan förändrats, från exterminationistiskt håll, Pressac är den ende som försökt gå på djupet utifrån den fixa idén att bårhuslokalerna användes som "gaskammare":
http://www.vho.org/GB/Books/anf/Faurisson2.html
Citat:
"---However, in the German translation J.-C. Pressac sets the number of deaths at Auschwitz at 630,000 to 710,000 — in round numbers — of which, he indicates, 470,000 to 550,000 were Jewish gassing victims. (Die Crematorien ..., p. 202).
The English translation is more interesting still. For one thing, it does not contain any estimate of the total number of deaths or of gassing victims!---"
Fritjof Meyer, som övergav de för gasningsmyten så tvivelaktiga likkällarna och satsade på de "bunkrar" utanför Birkenau av vilka föga eller intet återstår (om de överhuvud existerade), reducerade det tänkbara offerantalet än mer:
http://www.ihr.org/jhr/v21/v21n3p24_weber.html
Citat:
"---In his recent Osteuropa article, Fritjof Meyer presents a further revision downwards. He writes: “These considerations are the basis for the conclusion here that in Auschwitz half a million people were murdered, about 356,000 of them with gas.” Similarly, Meyer ends his article by concluding that 510,000 lost their lives in Auschwitz, of whom 356,000 “probably” were killed by gas.---"
Då är vi inte så långt från den revisionistiska synen på Auschwitz-Birkenau, med minst 130.000 omkomna fångar.
Citat:
Att beskriva Auschwitz som enbart ett arbets- och transitläger är att gå emot allt historiskt förnuft. Revisionisterna granskar varenda ord, term, i tillgängliga dokument och som upptäckare av inkonsekvenser är de kanske bra, men inte som historieskrivare eftersom de i sin sk forskning åsidosätter all logik och sunt förnuft i sin sk tolkning av förintelsen. De förvränger och misstolkar, och utelämnar uppgifter som inte passar in i deras "tolkning" av förintelsen.
Ett arbets-och transitläger med tidvis hög dödlighet, särskilt p.g.a. tyfusepidemier men givetvis även orsakat av de umbäranden som oundvikligen drabbar fångar i ett stort arbetsläger under krigstid. Att överge myten om Auschwitz-Birkenau som "Förintelseläger" är i själva verket att tillämpa det historievetenskapliga förnuftet på tillgängliga fakta.
Citat:
Detta är bara mina tankar, som jag är helt övertygad om att ni kommer att fullständigt förhåna, förlöjliga med diverse banala argument och kalla mig Holocaustmytoman osv.
Nej, nu är du alldeles för lättstött och misstänksam

, varför skulle någon förhåna och förlöjliga den som argumenterar på ett seriöst sätt och själv avstår från personangrepp? Visserligen är det vad de gaskammartroende i dessa trådar ofta gjort, men så beter man sig inte i vår brokiga och toleranta skara av Shoahskeptiska dissidenter. Jag ska själv kommentera fler aspekter av dina inlägg senare.