2005-05-31, 18:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag är vänlig och hövlig, både IRL och på ett diskussionsforum, men inte mot de som uppför sig illa, och det verkar vara jävligt svårt för de gaskammartroende att sköta sig snyggt och fokusera på sakfrågorna i dessa trådar.

Auschwitz-Birkenau var ett stort arbets-och transitläger, ja, om det är alla ense. Nu är det väl upp till dig att gå i land med det den tappre Pressac misslyckades med: hitta något som bevisar dessa till synes naturlagsstridiga rykten om "gasning i bårhusen" som dessvärre blivit en historisk och pseudo-religiös dogm.

Jag hör gärna dina synpunkter på dödssiffrorna i Auschwitz, och det i mina ögon skandalösa faktum att man fram till 1990 lurade djupt gripna pilgrimer och ditfraktade skolklasser att fyra miljoner människor fick sätta livet till där.
Vilken siffra är ditt bud i dagsläget, hur många av dem judar, hur många "gasade"? Var anser du att de "gasades"?

http://www.vho.org/tr/2003/1/Faurisson17-23.html
Citera
2005-05-31, 18:12
Bannlyst
Svara först på mina frågor i mitt senaste inlägg i denna tråd! (1164)

Ok, låt oss vara hövliga!
Citera
2005-05-31, 18:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Svara först på mina frågor i mitt senaste inlägg i denna tråd! (1164)

Ok, låt oss vara hövliga!

Då tycker jag du ska föregå med gott exempel och svara på någon fråga först,
ta dem i mitt senaste inlägg här till att börja med så svarar jag sedan på dem i inlägg 1164. Ömsesidighet, stanislav, annars har vi ingen diskussion överhuvudtaget - men den enkla samtalsregeln att svara på relevanta frågor har också varit omöjlig att efterleva för de gaskammartroende i dessa stundtals onödigt hätska trådar.
Citera
2005-06-02, 15:55
Bannlyst
När det gäller nazisternas läger Auschwitz måste vi först definiera vilket läger vi åsyftar. Är det Auschwitz I, II eller III. I Auschwitz I var huvudlägret, Auschwitz II gick under namnet Birkenau och Auschwitz III var ett Aussenlager (underläger).

Det var Auschwitz II som hade det största krematoriekomplexet och alltså störst kapacitet att ta hand om kropparna efter dem som gasats ihjäl.

Angående dödsantalet så kan man konstatera att sifferuppgifterna har varierat genom tiderna. Och att den siffran som ständigt återkommer i revisionisternas argumentation är 4 miljoner.

Den här siffran var en första uppskattning som gjordes av Extraordinarie sovjetiska statliga kommissionen för undersökning av brott begågna av de tysk-fascistiska angriparna. Kommissionen anlände till lägret Auschwitz en vecka efter befrielsen.

I lägret hittade de personliga ägodelar som SS inte hunnit förstöra eller sända till Riket. Dessutom fann de en del dokument som undgått förstörelse. Krematorierna och gaskamrarna hade sprängts i luften (vilket är märkligt om de endast var badinrättningar, varför dölja vad man inte har att dölja).

Den sovjetiska kommissionen kom fram till att antalet mördade uppgick till cirka 4 miljoner (kommissionen gjorde ingen åtskillnad mellan judiska eller icke-judiska offer). Denna siffra skulle sedan ändras.

På 1970-talet fastslog den polske historieprofessorn Madajczyk att 2,5 miljoner mördats. Siffran 2,5 miljoner hade redan en polsk kommission fastslagit vid rättegången mot Höss.

Raul Hilberg, Edward Crankshaw anger bara dödssiffror för antalet mördade judar, och uppskattar dem till 1 000 000. Leon Poliakow, Lucy Dawidowcz och Martin Gilbert uppger 2 000 000, och Yeuda Bauer 2 500 000.

Gerard Reitlinger uppger i sin bok "The Final Solution" (1972) att antalet dödsoffer var 790 000-840 000 av 850 000 judar som deporterats till lägret. De icke-judiska fångarna dödsantal är oklart. Reitlingers metod, han redogör i alla fall för sin metod, något som få gör, var att sammanställa antalet deporterade från varje land. Det skulle emellertid visa sig att han då inte hade tillgång till vissa dokument rörande transporterna.

George Wellers metod skilde sig inte från Reitlingers och i hans "Essai de determination du nombre de morts au camp d´Auschwitz" (1983) astställer han att antalet deporterade till Auschwitz var:

1 613 455 varav
1 433 405 judar
146 605 polacker
21 665 zigenare
11 780 ryssar

antalet döda uppgav han till:

1 471 595
1 352 980 judar
86 675 polacker
20 255 zigenare
11 685 ryssar

Wellers siffror har emellertid visat sig vara något för höga.

Inte heller han hade tillgång till allt källmaterial eftersom varje enskilt land oberoende av vad som händer i Auschwitz har bedrivit egen forskning och omvärderat antalet deporterade.

Men om man utgår från befintligt källmaterial (här är muntliga vittnesmål inräknade, bekännelser, memoarer, dagböcker och icke-förstörda lägerdokument inräknade, eftersom historisk forskning aldrig någonsin kan fästa ett värde enbart på ett uttalande eller ett dokument, eller ett lösryckt citat).

Utifrån befintliga lägerdokument kan antalet registrerade fångar uppskattas till 400 207. Detta kan fastställas eftersom varje registrerad fånge fick ett serienummer intatuerat. Av dessa 400 207 var omkring 205 000 judar, 130 000-140 000 polacker, 21 000 zigenare, 12 000 sovjetiska krigsfångar och omkring 25 000 fångar av ukrainsk, fransk, vitrysk, jugoslavisk osv, helt enkelt av annan nationalitet.

Den största gruppen var dock de som inte registrerades, och här var judarna i stort sett i majoritet. Detta är viktigt eftersom det totala antalet dödsoffer kan inte fastställas om inte antalet icke-registrerade fångar kan uppskattas.

Om vi hade haft tillgång till de SS-rapporter som skrevs efter varje selektion och som SS sände till sina överordnade så hade vi enkelt kunna fastställa antalet fångar som aldrig registrerades. Dock har tre sådana rapporter bevarats. Därför måste vi undersöka de dokument som rör organiserandet och transporterandet av folk från varje enskilt land. Annan dokumentation av typen brev, namnlistor från getton och genomgångsläger blir därför centralt att studera. Länder som Tyskland, Österrike och de västländer som ockuperats av Riket har sådana listor bevarade. Det exakta antalet deporterade från Ungern finns också kvar eftersom det finns bevarade telegram från det tyska UD till den tyske ambassadören Edmund Veesenmayer.

Detta innebär att antalet deporterade judar från dessa länder kan fastställas, däremot finns det inga tillförlitliga dokument gällande antalet deporterade polska judar. Det finns alltså inga transportlistor att tillgå. Däremot tillgängliggörs nytt källmaterial fortlöpande, främst dokument från getton och kan man uppskatta antalet deporterade polska judar till 300 000.

Mot den här bakgrunden konstaterar man att antalet deporterade judar från varje land är:

438 000 Ungern
300 000 Polen
69 000 Frankrike
60 000 Holland
55 000 Grekland
46 000 Böhmen/Mähren
23 000 Tyskland/Österrike
27 000 Slovakien
25 000 Belgien
10 000 Jugoslavien
7 500 Italien
690 Norge
34 000 från andra koncentrationsläger (att fångar fördes fram och tillbaka var inte ovanligt, och är belagt)

Av dessa registrerades cirka 200 000 som fångar, resten ca 900 000 avrättades utan att först ha registrerats.

(måste avbryta här, är tacksam om ingen går in och börjar spamma massa inlägg, gör det när jag är helt färdig)
Citera
2005-06-02, 22:58
Bannlyst
(då fortsätter jag)

Utöver antalet judar i lägret deporterades och registrerades ungefär 130 000 - 140 000 polacker. Emellertid kan man försiktigt uppskatta antalet avrättade men inte registrerade till cirka 10 000. Denna siffra bygger i stort sett enbart på muntliga källor, men jag vill betona att denna siffra på ingalunda sätt är den enda. Enligt lägermotståndsrörelsen avrättades över 50 000 polacker utan att först ha registrerats. Vid sidan av polackerna avrättades en del av de sovjetiska krigsfångarna också utan registrering. Antalet avrättade ryssar uppgår till ungefär 12 000 (registrerade) och 3000 (icke-registrerade). Det förekommer andra sifferuppgifter beträffande de sovjetiska offren, men inga av dessa siffor kan verifieras eftersom det fortfarande finns bevismaterial som inte är tillgängligt.

Sammantaget kan vi konstatera att ungefär 1,3 miljoner deporterades till lägret, men hur många av dem som mördades vet vi inte. Utifrån bevarade lägerdokument kan man bara bestämma en liten del av det totala antalet offer. Från december 1942 till december 1943 utfärdades omkring 83 000 dödsattester (register för bårhuset i huvudlägret finns bevarat), alltså enbart för registrerade fångar. Men, dylika dödsattester slutade man att utfärda för majoriteten av de registrerade fångarna i februari /mars 1943. Men den enda säkra metoden för att fastställa antalet mördade är att ställa antalet anlända mot antalet bortskickade och överlevande samt beakta bevarade lägerdokument, material från lägermotståndsrörelsen och andra informationskällor, ex dagböcker, memoarer.

I boken Kalendarz wydarzen w obozie koncentracyjnym Oswiecim återfinns följande uppgifter:

under åren 1940-1943 överfördes 25 000 fångar till andra läger;
under 1944-1945 skickades ytterligare 187 820 från lägret, av vilka ungefär 163 000 var registrerade och 25 000 inte. Under åren 1940-1945 uppgick antalet flyttade fångar till 188 000 registrerade och 25 000 icke-registrerade.
Omkring 1 500 blev frisläppta, ca 500 flydde och 8000 överlevde till befrielsen, huvudläger och underläger inräknade. Av 1 300 000 människor överlevde 233 000, alltså dog 1 100 000 i lägret. Majoriteten av dessa, ca 960 000 var judar, resten fördelades mellan polacker (70 000-75 000), 21 000 zigenare, 15 000 sovjetiska fångar och 10 000-15 000 av annan nationalitet.

Men dessa siffror är inte säkra och ingen kan påstå att den vet säkert hur många som mördades i Auschwitzkomplexet. Ett stort antal av nazisternas offer är okända. Personligen tror jag att siffran 1,1 miljoner inte kommer att förändras på länge.

Jag har tidiagare nämnt hur den sovjetiska kommissionen kom fram till att fyra miljoner människor avrättats i Auschwitz. Att den siffran fortsatte att förekomma i diskussioner och var det som mötte en besökare i lägret är bara att beklaga. Men det faktum att siffran nu har omvärderats och att mer moderata sifferuppgifter förekommer visar bara på att förintelseforskare på ingalunda sätt är rädda för att granska "etablerade" fakta och komma med förtydligganden. Dessutom måste man vara medveten att Polen, som idag är förvaltare av de nazistiska lägren, hamnade bakom järnridån efter a.v.k och ryska forskare gjorde ingen, efter order uppifrån, skillnad mellan olika fångkategorier och det var också standard att aldrig nämna det judiska offren. Ryssarna betraktade alla som offer för den fascistiska regimen i Tyskland. Vidare var det inte accepterat att ifrågasätta gamla "sanningar" i Sovjetunionen. Det är också talande att de främsta historiska böckerna som idag skrivs om Sovjetunionens inblandning i kriget författas av utlänningar och inte ryssar.

Att undersöka historien handlar om att väga olika slags källor mot varandra och inte att betrakta dem som enskilda bitar. Tänk att skriva en biografi över Göran Persson och endast använda Göran som källa till den biografin. En sådan biografi skulle kanske vara rolig att läsa, men inte speciellt trovärdig.

Att beskriva Auschwitz som enbart ett arbets- och transitläger är att gå emot allt historiskt förnuft. Revisionisterna granskar varenda ord, term, i tillgängliga dokument och som upptäckare av inkonsekvenser är de kanske bra, men inte som historieskrivare eftersom de i sin sk forskning åsidosätter all logik och sunt förnuft i sin sk tolkning av förintelsen. De förvränger och misstolkar, och utelämnar uppgifter som inte passar in i deras "tolkning" av förintelsen.

Bara en sådan uppgift som Graf lämnar, att hundratusentals människor deporterades österut, och då nämner en del polska städer i östra Polen som bevis. Oj, vilken deportering österut. Men han nämner även en del andra områden och då uppger att det skickades både brev och vykort från de deporterade. Märkligt nog benämns aldrig dessa nyanlända av olika ortsbefolkningar i Europas östa delar eller Sovjetunionen. Och med tanke på läget för den tyska armen på ostfronten efter slaget vid Stalingrad (6.armen under fältmarskalk Paulus kapitulerar i januari 1943) blev allt sämre så tvivlar jag starkt på att järnvägar som akut behövdes för att föra fram material och förnödenheter till de stridande förbanden skulle användas till att transportera judar österut till stridszonen. Men jag har som sagt aldrig läst vittnesmål i vilka t ex ukrainsk ortsbefolkning, som i vissa områden, var djupt antisemitisk, nämner det stora antalet nyanlända judar. Och om de nu transporterades till någon autonom del så borde det rimligen finnas ett enormt källmaterial kvar efter det.

Detta är bara mina tankar, som jag är helt övertygad om att ni kommer att fullständigt förhåna, förlöjliga med diverse banala argument och kalla mig Holocaustmytoman osv.
Citera
2005-06-02, 23:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Men dessa siffror är inte säkra och ingen kan påstå att den vet säkert hur många som mördades i Auschwitzkomplexet. Ett stort antal av nazisternas offer är okända. Personligen tror jag att siffran 1,1 miljoner inte kommer att förändras på länge.

Den har ju redan förändrats, från exterminationistiskt håll, Pressac är den ende som försökt gå på djupet utifrån den fixa idén att bårhuslokalerna användes som "gaskammare":

http://www.vho.org/GB/Books/anf/Faurisson2.html

Citat:
"---However, in the German translation J.-C. Pressac sets the number of deaths at Auschwitz at 630,000 to 710,000 — in round numbers — of which, he indicates, 470,000 to 550,000 were Jewish gassing victims. (Die Crematorien ..., p. 202).

The English translation is more interesting still. For one thing, it does not contain any estimate of the total number of deaths or of gassing victims!---"

Fritjof Meyer, som övergav de för gasningsmyten så tvivelaktiga likkällarna och satsade på de "bunkrar" utanför Birkenau av vilka föga eller intet återstår (om de överhuvud existerade), reducerade det tänkbara offerantalet än mer:

http://www.ihr.org/jhr/v21/v21n3p24_weber.html

Citat:
"---In his recent Osteuropa article, Fritjof Meyer presents a further revision downwards. He writes: “These considerations are the basis for the conclusion here that in Auschwitz half a million people were murdered, about 356,000 of them with gas.” Similarly, Meyer ends his article by concluding that 510,000 lost their lives in Auschwitz, of whom 356,000 “probably” were killed by gas.---"

Då är vi inte så långt från den revisionistiska synen på Auschwitz-Birkenau, med minst 130.000 omkomna fångar.

Citat:
Att beskriva Auschwitz som enbart ett arbets- och transitläger är att gå emot allt historiskt förnuft. Revisionisterna granskar varenda ord, term, i tillgängliga dokument och som upptäckare av inkonsekvenser är de kanske bra, men inte som historieskrivare eftersom de i sin sk forskning åsidosätter all logik och sunt förnuft i sin sk tolkning av förintelsen. De förvränger och misstolkar, och utelämnar uppgifter som inte passar in i deras "tolkning" av förintelsen.

Ett arbets-och transitläger med tidvis hög dödlighet, särskilt p.g.a. tyfusepidemier men givetvis även orsakat av de umbäranden som oundvikligen drabbar fångar i ett stort arbetsläger under krigstid. Att överge myten om Auschwitz-Birkenau som "Förintelseläger" är i själva verket att tillämpa det historievetenskapliga förnuftet på tillgängliga fakta.

Citat:
Detta är bara mina tankar, som jag är helt övertygad om att ni kommer att fullständigt förhåna, förlöjliga med diverse banala argument och kalla mig Holocaustmytoman osv.

Nej, nu är du alldeles för lättstött och misstänksam , varför skulle någon förhåna och förlöjliga den som argumenterar på ett seriöst sätt och själv avstår från personangrepp? Visserligen är det vad de gaskammartroende i dessa trådar ofta gjort, men så beter man sig inte i vår brokiga och toleranta skara av Shoahskeptiska dissidenter. Jag ska själv kommentera fler aspekter av dina inlägg senare.
Citera
2005-06-03, 05:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
När det gäller nazisternas läger Auschwitz måste vi först definiera vilket läger vi åsyftar. Är det Auschwitz I, II eller III. I Auschwitz I var huvudlägret, Auschwitz II gick under namnet Birkenau och Auschwitz III var ett Aussenlager (underläger).

Jo, och förutom dessa strukturer fanns det ett 40-tal mindre satellitarbetsläger ingående i Auschwitz lägerkomplex. Jag föreslår att vi inbegriper alla delar av lägret under begreppet Auschwitz-Birkenau.

Citat:
Det var Auschwitz II som hade det största krematoriekomplexet och alltså störst kapacitet att ta hand om kropparna efter dem som gasats ihjäl.

Auschwitz II (Birkenau) hade det största krematoriekomplexet eftersom det hyste den största fångpopulationen, och en expansion av barackkapaciteten till att rymma omkring 200.000 människor var vid en viss tidpunkt planerad, men kom aldrig att realiseras.

Citat:
Angående dödsantalet så kan man konstatera att sifferuppgifterna har varierat genom tiderna. Och att den siffran som ständigt återkommer i revisionisternas argumentation är 4 miljoner.---

Den sovjetiska kommissionen kom fram till att antalet mördade uppgick till cirka 4 miljoner (kommissionen gjorde ingen åtskillnad mellan judiska eller icke-judiska offer). Denna siffra skulle sedan ändras.

På 1970-talet fastslog den polske historieprofessorn Madajczyk att 2,5 miljoner mördats. Siffran 2,5 miljoner hade redan en polsk kommission fastslagit vid rättegången mot Höss.

Men alla miljontals indoktrinerade besökare som kom till Auschwitz fram till 1990 (när "av politiska skäl" en reducering till 1,5 miljonerblev möjlig eller nödvändig, så att siffrorna över en natt ändrades från fyra till en och en halv miljon "bevisade" offer), vad möttes de av för siffra huggen i sten på alla monument i lägret?
Fyra miljoner, eller hur? Om de frågade Auschwitzmuseets personal, vad fick de för svar? Fyra miljoner, eller hur? Eller stack man till dem en broschyr med prof. Madajczyks forskningsresultat (eller "fastslående")?
Och faktum är att man i dag i Sverige på nytt trycker Eugen Kogons SS-staten och sprider till alla små bibliotek, där Kogon förkunnar att den mest sannolika siffran för Auschwitz är 3,5 miljoner. Borde inte det korrigeras, om nödvändigt med en fotnot som konstaterar att Eugen misstog sig med drygt ett par miljoner enligt den nuvarande "officiella" (och enligt min mening helt obevisade, orimliga och ovetenskapliga) siffran?

Citat:
George Wellers metod skilde sig inte från Reitlingers och i hans "Essai de determination du nombre de morts au camp d´Auschwitz" (1983) astställer han att antalet deporterade till Auschwitz var:

1 613 455 varav
1 433 405 judar
146 605 polacker
21 665 zigenare
11 780 ryssar

antalet döda uppgav han till:

1 471 595
1 352 980 judar
86 675 polacker
20 255 zigenare
11 685 ryssar

Wellers siffror har emellertid visat sig vara något för höga.

Ja, Wellers är helt krossad av revisionisterna:

http://www.vho.org/tr/2003/1/Faurisson17-23.html

http://www.vho.org/aaargh/fran/archFaur/1986-1990/RF900415.html

http://www.vho.org/aaargh/ital/archimatto/CMDi2.html

Citat:
Av dessa registrerades cirka 200 000 som fångar, resten ca 900 000 avrättades utan att först ha registrerats.

Det är här hela din ekvation brister, och du för det första inte beaktar Auschwitz roll som stort transitläger, och för det andra a priori-postulerar massavrättningar som återstår att på något vis dokumentera (siffrorna på deporterade kan förstås också diskuteras):

http://www.vho.org/GB/c/Meyer.html

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/19/v19n4p-4_Graf.html

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/20/v20n2p21_Widmann.html

http://www.vho.org/GB/Books/anf/Mattogno.html

http://www.vho.org/GB/Books/tsbc/III.html
Citera
2005-06-03, 05:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
(då fortsätter jag)

Utöver antalet judar i lägret deporterades och registrerades ungefär 130 000 - 140 000 polacker. Emellertid kan man försiktigt uppskatta antalet avrättade men inte registrerade till cirka 10 000. Denna siffra bygger i stort sett enbart på muntliga källor, men jag vill betona att denna siffra på ingalunda sätt är den enda. Enligt lägermotståndsrörelsen avrättades över 50 000 polacker utan att först ha registrerats. Vid sidan av polackerna avrättades en del av de sovjetiska krigsfångarna också utan registrering. Antalet avrättade ryssar uppgår till ungefär 12 000 (registrerade) och 3000 (icke-registrerade). Det förekommer andra sifferuppgifter beträffande de sovjetiska offren, men inga av dessa siffor kan verifieras eftersom det fortfarande finns bevismaterial som inte är tillgängligt.

Varför är dokumentationen inte tillgänglig 60 år efter krigsslutet? Var finns den, vem hindrar dess bruk i forskningen?

Lägermotståndsledningen hade väl som en "legitim" del av sin verksamhet att skapa och sprida propaganda, eller hur? Och visst måste man förmoda att det låg i deras intresse att radikalt överdriva de lidanden och det antal dödsfall som inträffade i lägret, särskilt de våldsamma dödsfallen orsakade av SS?

Citat:
Sammantaget kan vi konstatera att ungefär 1,3 miljoner deporterades till lägret, men hur många av dem som mördades vet vi inte. Utifrån bevarade lägerdokument kan man bara bestämma en liten del av det totala antalet offer. Från december 1942 till december 1943 utfärdades omkring 83 000 dödsattester (register för bårhuset i huvudlägret finns bevarat), alltså enbart för registrerade fångar. Men, dylika dödsattester slutade man att utfärda för majoriteten av de registrerade fångarna i februari /mars 1943.

Varför "upphörde man att utfärda dödsattester för majoriteten av registrerade fångar i mars/april 1943"? Finns det något dokument som kungör detta nya direktiv, eller är det en förmodan du gör p.g.a. att vissa dödsregister kan ha förkommit eller ännu inte uppdagats i arkiven, eller av någon annan orsak?

http://www.corax.org/revisionism/misc/deathbooks.html

Citat:
"Men den enda säkra metoden för att fastställa antalet mördade är att ställa antalet anlända mot antalet bortskickade och överlevande samt beakta bevarade lägerdokument, material från lägermotståndsrörelsen och andra informationskällor, ex dagböcker, memoarer.

I boken Kalendarz wydarzen w obozie koncentracyjnym Oswiecim återfinns följande uppgifter:

under åren 1940-1943 överfördes 25 000 fångar till andra läger;
under 1944-1945 skickades ytterligare 187 820 från lägret, av vilka ungefär 163 000 var registrerade och 25 000 inte. Under åren 1940-1945 uppgick antalet flyttade fångar till 188 000 registrerade och 25 000 icke-registrerade.
Omkring 1 500 blev frisläppta, ca 500 flydde och 8000 överlevde till befrielsen, huvudläger och underläger inräknade. Av 1 300 000 människor överlevde 233 000, alltså dog 1 100 000 i lägret. Majoriteten av dessa, ca 960 000 var judar, resten fördelades mellan polacker (70 000-75 000), 21 000 zigenare, 15 000 sovjetiska fångar och 10 000-15 000 av annan nationalitet.

Danuta Czechs "kalendarium" är ju ett synnerligen spekulativt verk, som låtsas komma med exakta uppgifter där inga sådana föreligger...Det förblir gissningar, och inga bevis existerar ju faktiskt om att en enda fånge "gasats" i Auschwitz-Birkenau.

http://www.vho.org/VffG/1997/4/HolWie4.html

http://www.vho.org/tr/2003/3/Mattogno330-332.html

Citat:
Jag har tidiagare nämnt hur den sovjetiska kommissionen kom fram till att fyra miljoner människor avrättats i Auschwitz. Att den siffran fortsatte att förekomma i diskussioner och var det som mötte en besökare i lägret är bara att beklaga.

Ja, visst är det beklagansvärt med grav desinformation, men skadan är nu en gång skedd, flera decennier av den grövsta greuelpropaganda som lurade miljontals rörda "pilgrimer" och ditfraktade skolklasser. Och det visar hur föga kritiskt människosläktet vanligtvis förhåller sig till "fastslagna fakta".
Citera
2005-06-03, 08:40
Bannlyst
Inte ett enda av dina invändningar har substans.

Men vad anser du om mina tankar kring deportationerna österut?

Svara på ett genomtänkt sätt, hänvisa inte till revisionistlänkar, tänk själv!

Antalet deporterade bygger visst på vetenskaplig grund. Det finns transportlistor bevarade, vi känner till de olika registreringserierna, namnlistor från getton (även om mycket har förstörts).

Vart tog alla människor vägen????

Ja, det är beklagligt att siffran fortfarande förekommer.

Tittade nyligen igenom Hastings bok "Harmagedon" och även i den anger han en för hög siffra utan några källhänvisningar. Det är synd och olyckligt, men det är inte den sprickan (revisionisterna arbetar efter metoden att en spricka kommer få hela huset att rasa) som kommer rasera hela förintelsen.

En felaktig siffra betyder ingenting i sammanhanget och den som tror det kan inte värdera historien på ett objektivt sätt utan är fast i sitt tänkande i en föga smickrande riktning.
Citera
2005-06-03, 10:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Inte ett enda av dina invändningar har substans.

Men vad anser du om mina tankar kring deportationerna österut?

Svara på ett genomtänkt sätt, hänvisa inte till revisionistlänkar, tänk själv!

Antalet deporterade bygger visst på vetenskaplig grund. Det finns transportlistor bevarade, vi känner till de olika registreringserierna, namnlistor från getton (även om mycket har förstörts).

Vart tog alla människor vägen????

Ja, det är beklagligt att siffran fortfarande förekommer.

Tittade nyligen igenom Hastings bok "Harmagedon" och även i den anger han en för hög siffra utan några källhänvisningar. Det är synd och olyckligt, men det är inte den sprickan (revisionisterna arbetar efter metoden att en spricka kommer få hela huset att rasa) som kommer rasera hela förintelsen.

En felaktig siffra betyder ingenting i sammanhanget och den som tror det kan inte värdera historien på ett objektivt sätt utan är fast i sitt tänkande i en föga smickrande riktning.

Var inte så slö och samtidigt rigid, stanislav, och låtsas inte som om du har "tänkt själv" bara för att du utelämnar hänvisningar till den litteratur du excerperar och kompilerar i dina två långa inlägg. Läs en del kritiskt granskande artiklar, och du kanske ska häpna över viljan till nyansering och erkännande av hur osäkert källäget många gånger är, från revisionistiskt håll, dessa förkättrade och förtalade revisionister...Jag tror inte att din karriär äventyras för att du läser några revisionistiska studier, du får helt enkelt hålla det hemligt för Jackie och Stéphane när du fått doktorstiteln och bjuds hem till något Yom Kippurfirande .

Om vi tar frågan om de ungerska judarnas öde, bland dem den då femtonårige Imre Kertész, som låg sjuk hela vintern 1945 och tillsammans med många andra fick vård i stället för att likvideras, även fastän det enligt hans egen beskrivning fanns föga hopp om att göra honom "arbetsduglig", så har ju Graf kloka reflektioner om den saken:

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/19/v19n4p-4_Graf.html

Citat:
"---In the 1994 German edition of his second book, Jean-Claude Pressac writes:[note 55] "By the end of the war, according to the Encyclopaedia Judaica, Hungarian Jewish males and females were found in 386 concentration and labor camps, as well as in labor units, where they had survived a real martyrdom. They were seen everywhere, from a few hundred in the labor units to tens of thousands in the 'big' camps."

We see no reason to doubt the veracity of this statement. One of the most crucial unsolved problems is the question of where the unemployable Hungarian Jews were billeted. Birkenau simply could not accommodate all of them. We are not aware of documents about a camp situated outside Auschwitz where these people were housed. If such documents existed, they were most likely destroyed or hidden by the victors, as they were radically incompatible with the legend of the end of Hungarian Jews in Birkenau's gas chambers.

The fact that among the deported Hungarian Jews there was a certain number of children is due, most probably, to the German policy of not separating families. (Of course, it would have been better for these children if they had not been deported at all, but that's another matter.) The Jewish children were by no means murdered as "useless eaters," as the official "Holocaust" history contends. Proof of this are the documents Mattogno and I found during our third research visit to Russian archives. I am referring in particular to a 217-page report written in early 1945, shortly after the Soviet liberation of Auschwitz. It was written, in German, under the auspices of the Soviets by four former camp inmates, the Jewish physicians Lebovits, Weil, Reich and Bloch. It contains more than a thousand names of Auschwitz prisoners, nearly all of them Jews, with information about each one's age and date of imprisonment. These prisoners had been in the Auschwitz hospital on January 27, 1945, when the Red Army took control of the camp. Among those patients are 97 boys and 83 girls in ages ranging from a few months to 15 years.[note 56] One was a three-year-old Hungarian Jewish boy, J. J. Malek, and another was an eleven-year-old Hungarian Jewish girl, R. M. Salomon.[note 57] The former had arrived at Auschwitz in May 1944, the latter in July of the same year. According to the official "Holocaust" story, these two Jewish children would never have lived to see the year 1945; they would have been gassed immediately upon arrival.

Under the present circumstances, it is of course not possible to determine the number of victims among the deported Hungarian Jews, but it was probably on the order of several tens of thousands. It is a well-known fact that countless prisoners succumbed to diseases in the chaotic final months of the war. At any rate, Jews were not exactly an endangered species in postwar Hungary. They almost completely dominated the Communist Party and the dreaded secret police during the first years of the brutal Soviet-imposed regime headed by the Jew Matyas Rakosi.[note 58] For a time in the early 1950s, there was only one non-Jew in the Central Committee of the ruling Hungarian Communist Party. (According to a popular joke of the time, he had been given this position to ensure that someone in the Central Committee would be able to sign death sentences on the Sabbath.)

5. Conclusion
With their historical and technical arguments, the revisionists have demolished the "Holocaust" extermination and gas chamber legends. But their task is far from complete. Thus far, they have only partly succeeded in demonstrating what really did happen to Europe's Jews during the Second World War.

Many revisionists regard Walter Sanning's 1993 book, The Dissolution of Eastern European Jewry,[note 59] as the definitive answer to this question. And while Sanning has indeed produced an admirable work that no serious researcher can afford to ignore, what I said about Butz's The Hoax of the Twentieth Century may equally apply to Sanning's demographic study: Even an outstanding work can contain errors. Sanning's book suffers from two flaws: The author does not take into account the "Korherr Report,"[note 60] the most important German wartime document about Europe's Jewish population, and he puts too much faith in Soviet sources. For example, he relies heavily on David Bergelson, head of the wartime Jewish Anti-Fascist Committee, who said that more than 80 percent of the Soviet Jews were evacuated prior to the arrival of the advancing German forces, and therefore never came under German control. Sanning does not consider the possibility that Bergelson exaggerated the number of evacuated Soviet Jews to enhance the image of the Soviet regime as the "Savior of the Jews from Fascism." The declarations of a Soviet propagandist should be regarded with skepticism.

Decisive progress in the investigation of the fate of Europe's Jews during the Second World War, including reliable estimates of Jewish wartime losses, can be expected only after historians gain access to previously unknown documents from archives in eastern Europe and the former USSR. When I say "historians" I naturally mean the revisionists, because our opponents will not tackle this task.---"

Jag ställde ett par frågor i inlägg 1172, föranledda av dina påståenden.
Jag har nu fetstilat dem, så du inte missar dem igen.
Citera
2005-06-03, 10:55
Bannlyst
Ezzelino, du klargör inte var alla deporterade tagit vägen, det borde ju rimligen röra sig om några miljoner?

En del av den dokumentationen som inte är tillgänglig finns i nuvarande ryska arkiv. Varför den inte är "öppen", vet jag inte.
I Sverige finns det fortfarande arkiv som är hemligstämplade, så det är inget anmärkningsvärt.

Att dödsattesterna upphörde hör väl att göra med att antalet icke-registrerade fångar ökade. Dessutom fanns det inget skäl att fortsätta att utfärda dödsattester, rent administrativt var det inte motiverat med tanke på att antalet döda ökade lavinartat.

Visst ska lägermotåndståndsrörelsens uppgifter vägas mot andra källor.
Citera
2005-06-03, 11:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ezzelino, du klargör inte var alla deporterade tagit vägen, det borde ju rimligen röra sig om några miljoner?

En del av den dokumentationen som inte är tillgänglig finns i nuvarande ryska arkiv. Varför den inte är "öppen", vet jag inte.
I Sverige finns det fortfarande arkiv som är hemligstämplade, så det är inget anmärkningsvärt.

Att dödsattesterna upphörde hör väl att göra med att antalet icke-registrerade fångar ökade. Dessutom fanns det inget skäl att fortsätta att utfärda dödsattester, rent administrativt var det inte motiverat med tanke på att antalet döda ökade lavinartat.

Visst ska lägermotåndståndsrörelsens uppgifter vägas mot andra källor.

Vi kan inte veta vart alla deporterade judar tog vägen, särskilt vad gäller de polska och ungerska är osäkerheten med nuvarande källäge stor. Vad man kan undersöka, och av politiska och propagandistiska (mytupprätthållande) skäl vägrat göra, är om det finns gigantiska massgravar där de påstås ha förvunnit (exempelvis i Treblinka II). De försök som gjordes att finna dessa massgravar, och spår av "gaskammarna", av den sovjetiska respektive polska undersökningskommissionen vid krigsslutet misslyckades - alltså måste man anta att det hela är en propagandalögn. Hur många av de hundratusentals judar som passerade Treblinka II som överlevde kriget är omöjligt att säga, inte heller hur och var de som dog omkom och vart de överlevande sedan tog vägen, om de stannade på sovjetiskt territorium, dog i stalinistiska deportationer, utvandrade på slingriga vägar från Polen medan siffrorna för överlevande judar där medvetet hölls låga av de styrande för att inte sabotera "sexmiljonersmyten". Men det vore ju oerhört märkligt om inte en rätt hög procent av deporterade judar satta i tvångsarbete på knappa matransoner under ett rasande krig skulle ha dukat under på ett eller annat "naturligt", krigsrelaterat sätt?

Ovanstående om uteblivna arkeologiska undersökningar gäller förstås även Auschwitz-Birkenau. Allt borde grävas upp och dokumenteras, särskilt platser där man påstår att det ska finnas massgravar.

Att en del ryska arkiv förblir stängda bör ha politiska orsaker, dvs. att det som finns där åtminstone delvis motsäger Förintelsemyten. Likaså är det förstås skandalöst att det stora Arolsenarkivet inte är öppet för högt kvalificerade skeptiska forskare som Faurisson och Mattogno, ja tydligen inte ens för juridiska företrädare för krigstida tvångsarbetare av icke-judisk börd.

http://www.ihr.org/jhr/v12/v12p265_Weber.html

Citat:
"---Along with the two documents above, the long-hidden certificates reproduced on the following pages discredit a central pillar of the Holocaust extermination story. As revealing as these documents are, though, there is little doubt that a careful examination of all of the many thousands of documents in the Auschwitz death books — as well as other, still-inaccessible wartime records — would bring us much closer to finding definitive answers to the central questions of Germany's wartime Jewish policy. It is high time for archival officials in Poland, Germany, Russia and Israel to open all their records to independent scholars."---"

http://zgrams.zundelsite.org/pipermail/zgrams/2004-July/000913.html

Citat:
"---The ITS archives and files (40 kilometers, I guess) are a fantastic
treasure for the historians. I have been in touch, directly or
indirectly, with the ITS from January 1975 to April 1988 and I can
guarantee you that as a revisionist I would enjoy going freely
through their files to discover the real fate of people who were
supposedly gassed. Remember how I discovered that a certain Simone
Jacob, born on July 13, 1927 in Nice (France) and supposed to have
been gassed in Auschwitz on April 16, 1944, had in fact survived,
married a Mr Veil and became the famous Simone Veil who was at a time
President of the European Parliament. I wrote somewhere that she
could be named President of the falsely gassed.

When the ITS will stop its activities in favour of the survivors or
of their legal successors, we'll have to wait fifty years to get into
their archives and files.

"Fifty years after the Service is closed, the material that has been
so industriously collected can be made available to research"
(Carlheinz Tüllmann, Rheinische Post, Düsseldorf, 14. Dezember 1985;
article reproduced in English in The German Tribune, Hamburg, January
12, 1986, p. 14).

So I am afraid we'll have to wait 2070 or 2080.

Ernst Zündel understood more than anyone how attached I was to the
Arolsen matter. In a fax I sent him on May 1, 1990, I congratulated
him for an initiative he had re the ICRC and the ITS and I added:

"The only thing that everyone, and especially every German taxpayer,
should simply ask is: REOPEN THE HISTORISCHE ABTEILUNG OF THE
INTERNATIONAL TRACING SERVICE IN AROLSEN". And I added : "Remember
that in my life of searcher I had at least two 'idées fixes' : 1) An
expertise of the weapon of the crime in Auschwitz, 2) A free
examination of the Arolsen files.

A triple "A": "Auschwitz And Arolsen". We got Auschwitz - we still
need Arolsen.---"
Citera