2014-06-26, 20:52
Medlem
alrajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Visst blir jag sugen, men när du bumpar en så gammal tråd förväntar man sig något lite mer "osvennigt" än så

haha kan tipsa om stekta champinjoner!
Citera
2014-07-01, 04:17
Bannlyst
tortillabröd, köttfärs, riven ost, gräddfil, hackad gurka och majs och givetvis taco sås på burk

dricker mjölk, läsk eller öl till det
Citera
2014-11-03, 22:54
Medlem
Tortillabröd, köttfärs eller kyckling, gurka, majs, ost, stark sås och sallad. Och till det dricker jag cola, mjölk eller juice
Citera
2016-07-13, 14:50
Medlem
Bertil85s avatar
Lite bacon i färsen ger en ypperlig smak till tacosen. Tycker blandfärs smakar bäst.

Grönsaker; tomat; sallad och såser till det.

Bröden går ju att variera.

Svårare än så är det inte.
Citera
2016-07-13, 15:14
Medlem
Jag brukar köra extremt enkelt.

Använder skal av varianten tubs. I botten har jag isbergssallad. På det färsen. Kör inte kryddmix utan kryddar färsen själv. Brukar bli salt, vitpeppar, spiskummin, cayennepeppar, vitlök och chilipulver. På färsen rå lök. Sen riven ost. Sist den starkaste salsan jag hittar. Klar.
Citera
2016-07-13, 15:40
Medlem
She.mullets avatar
Satte just tänderna i en frukosttacos; Mjuk tortilla, äggröra, bacon, stekt potatis, stark sås, avocado och toppat med oaxaca ost. Kan ju vara värt att testa om man känner sig lite äventyrlig.
Citera
2016-07-13, 15:42
Bannlyst
chili , chili och rå lök går alltid hem , gräddfil är också en hitt
Citera
2016-07-13, 16:15
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
chili , chili och rå lök går alltid hem , gräddfil är också en hitt
Du kan väl för f*n inte ha gräddfil på en taco. Har inte testat och jag tror nog inte jag kommer att göra det heller, låter väldigt konstigt.

ost, salsa, lök och lite grönsaker typ sallad eller vitkål. Men gräddfil ??? Det är du nog ganska ensam om när jag kikar på mig och min umgängeskrets och deras vanor gällande tacos i alla fall.
Citera
2016-07-13, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Du kan väl för f*n inte ha gräddfil på en taco. Har inte testat och jag tror nog inte jag kommer att göra det heller, låter väldigt konstigt.

ost, salsa, lök och lite grönsaker typ sallad eller vitkål. Men gräddfil ??? Det är du nog ganska ensam om när jag kikar på mig och min umgängeskrets och deras vanor gällande tacos i alla fall.
hehe testa innan du skriver här år mitt tipps mycket chili och gräddfil är smaskens
Citera
2016-07-13, 16:30
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery

Prick alla hade gräddfil och majs på tacosen på 90-talet

Jag kör varierat kött, idag blir det pulled beef men kan ha kyckling, färs eller liknande. Har även använt bacon och friterade tigerräkor, väldigt gott! Vilket kött som helst fungerar ju.
Mjukt tortilla
Picklad rödlök
Sallat
Gurka
Paprika
Jalapeños
Riven ost gärna präst (köper hel ost och river själv och har i frysen)
Salsa/sriracha och nån majonnäsbaserad stark sås.
Det är basen sen kan jag variera men oftast blir det sådär. Mängder med öl såklart
Citera
2016-07-13, 17:02
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Prick alla hade gräddfil och majs på tacosen på 90-talet

Jag kör varierat kött, idag blir det pulled beef men kan ha kyckling, färs eller liknande. Har även använt bacon och friterade tigerräkor, väldigt gott! Vilket kött som helst fungerar ju.
Mjukt tortilla
Picklad rödlök
Sallat
Gurka
Paprika
Jalapeños
Riven ost gärna präst (köper hel ost och river själv och har i frysen)
Salsa/sriracha och nån majonnäsbaserad stark sås.
Det är basen sen kan jag variera men oftast blir det sådär. Mängder med öl såklart
Gräddfilen har gått mig spårlöst förbi i så fall, men din blandning verkar mer i min smak. Nån tomatsalsa med lite drag i har jag åxå på men sriracha måste ju provas - varför jag inte tänkt på det är ju märkligt. Gurka tar bara plats, så den hoppar jag över dock.
Citera
2016-07-13, 18:12
Medlem
Fjandass avatar
Majs, riven ost och köttfärs! Sen kall sås på turkisk yoghurt. Kan bara ha det i taco men brukar även ha mer grönsaker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in