Citat:
Ursprungligen postat av TheLichtenstein
Jag talar nog för de flesta när jag säger att religionsforumet idag har blivit till en enda stor debatt kring hurvida religion stämmer eller inte.
Nej, det tror jag inte
Citat:
Alla må få ha sina egna åsikter men när 99% av trådarna handlar om 'ateism vs. religion' så har det helt enkelt spårat ur.
Så är det givetvis inte. Varför ljuga? Hör det ihop med en påstått religös livssyn?
Citat:
Det finns ju nästan inga trådar idag som berör religion i sig mer än 'islam suger', 'religion är farligt' och 'religion är motbevisat'.
Ännu en lögn, här är t.ex. de trådar som syns på första sidan för tillfället. Jag har fetmarkerat de som kan tänkas ingå i de ämnen du vill förbjuda i Religionsforumet:
Övergrepp mot minderåriga inom den katolska kyrkan [Sammanfogad trå
Hur reformerades Svenskarna
Homosexualitet, Varför bryr ni er?
Jehovas Vittnen, varför så impopulära?
Hadithvetenskap och Islam: ett dilemma?
Icke-kristna svenskar; varför firar ni jul?
JW: Hur vanligt är det att man inte får ha någon som helst kontakt med uteslutna?
Islam, hur kan så många vara så sjuka? (även andra religioner)
Christopher Hitchens är död
Deism
Finns "riktiga" kreationister i Sverige?
Vad skulle vi göra utan Påven och Dalai Lama?!
Islamofober-hycklarnas hycklare!!!
Religion måste kriminaliseras!
Vad västvärlden behöver veta om islam. [Islam våldsamt? /mod]
Rick Perrys valvideo
Mirakel Kristendomen vs Islam
Frågor Om Scientology
Vem/vad är Visheten?
Är Islam verkligen så hemskt?
När ska vi utrota religionerna?
F.d muslimen och konvertiten Pernilla Ouis gör upp med Islam och Gud
Ni som läst bibeln/inte läst bibeln
Hinduism Och Buddhism
Får man som troende muslim hoppa över morgonbönen?
Om synden, döden och evolutionen
"Religion står bakom de mest hemska krigen i världshistorien" - är det så?
Hur många barn hade Adam & Eva?
Kritik mot religion
Satan?
Sökandet efter Gud
Varför fira jul om man är ateist?
Islam är den rätta tron (Jag ser inga finns inga fel)
Islam är den rätta religionen - jag har bevis!
Hur blir jag amish?
kan jag ha med detta i min manifest
New Age, filosofi, folktro eller religion?
Relationer mellan muslimer & icke-muslimer
Jag har det! Jag har bevis på Guds materialistiska existens.
"Misstolkning av koranen"... Är det verkligen så?
Buddhism och krig?
Teodosé problemet.
vipassana meditation, Nån som provat?
Visste Jesaja att Jesus skulle födas?
"sju tider" - 2520 år?
Bibelvers om tolerans mot andra religioner?
Och så kan vi ju kolla på de trådar du själv startat i Religionsforumet...
När ska vi utrota ateisterna?
Inte så lätt att vara ateist ...
Ateism = U-land?
Ateister, lämna vårat forum.
Den svenska kyrkan - genväg till helvetet?
Jag skulle säga att Religionsforumet är tämligen diverst, och att du är den som enskilt mest sabbar forumet med dina identiska och hatiska trådstarter..
Citat:
Forumet har med andra ord förvandlats till en enda stor arena för pajkastning mellan två läger
Som sagt talar fakta mot dig. Du står dessutom för en mycket stor del av denna pajkastning själv. Du menar alltså att du tänkte ungefär:
fan vad alla argumenterar dåligt och kastar paj. Det ska jag minsann också göra!
Smart, verkligen.
Citat:
, ytterst lite av det som diskuteras har faktiskt med religion att göra.
Är man så urbota korkad att man inte tror att argumentation mot olika religiösa övertygelser har något med religion att göra så är det ju mest synd om en.
Citat:
, Mitt förslag är att vi helt enkelt skapar ett nytt forum/underforum som heter 'Ateism'. Där kan dom få fortsätta sina diskussioner kring hurvida religion existerar eller inte och presentera sina s.k bevis. Jag fattar inte ens varför dessa ständigt återkommande ateistiska trådarna över huvud taget existerar i religionsforumet.
Dom har ju ingenting alls med religion att göra, det har ju med vetenskap att göra som dom själva säger. Gör alla en tjänst och ge ateisterna ett eget forum så vi slipper att ha dessa ständigt återkommande diskussioner.
Mvh
Det finns redan ett förum för ateister att diskutera i, det heter Religion.
Det dyker upp sådana här bisarra föreställningar i bland att vissa åsikter ska förbjudas i olika delforum. För ett tag sedan var det en annan idiot som vill förbjuda icke-feminister att diskutera i Feminism & jämställdhet. De som huserar i Paranormalt tycker det är skitjobbigt när folk debunkrar deras mediala förmågor eller "övernaturliga" videos och klagar då och då och vill förbjuda alla som inte tror på det övernaturliga att skriva där.
Vill de Religiösa ha ett forum där de får stå oemotsagda så får de väl ansluta till något samfunds eget forum alternativt starta ett nytt.