2011-12-15, 16:21
Medlem
Mormonerna och polygami då? Ska vi börja införa alla möjliga knäppa regelverk nu?
Citera
2011-12-15, 16:23
Medlem
Zeke Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yolit
Det är ju bara absurt om det skulle förbjudas. Folk får väl själv bestämma om de vill äta djur som avlivats med en bultpistol eller genom att man skär av halsen?

Det finns djurskyddslagar. Har du hört talas om det någon gång, dummer?
Citera
2011-12-15, 16:33
Medlem
Pastellfisks avatar
Jag blir trött på folk som klagar på skolmat i största allmänhet och Mustafa är inget undantag. Han ska vara glad att det finns ett alternativ överhuvudtaget. Ett alternativ som är gratis dessutom. Passar det inte så ta med mat hemifrån då om det är så förbannat pissnödigt. Att klaga på något som är gratis är ta mig fan bland det mest hjärndöda man kan göra.

Den roligaste formuleringen i hela artikeln är:

Citat:
Om man inför halalkött i skolan kommer flera tusen barn få en bättre skollunch och därmed kunna prestera bättre i skolan.

Nysvenskarnas ofta bristande betyg beror alltså på att man inte serverar halal? Intressant.

I övrigt blir jag förbannat trött på att varenda jävla halaltråd ska bli kapad av en handfull dumjävlar som ska argumentera för/emot slaktmetoden som sådan. Det hör inte till tråden och det finns en kvarts miljard trådar som tar upp just detta dit ni kan ta den diskussionen.
Senast redigerad av Pastellfisk 2011-12-15 kl. 16:41.
Citera
2011-12-15, 16:35
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Det är ju bara absurt om det skulle förbjudas. Folk får väl själv bestämma om de vill äta djur som avlivats med en bultpistol eller genom att man skär av halsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Warg

Precis, avlivning utan bedövning är redan förbjudet i Sverige sen länge! Sen avlivas alla djur i Sverige på slakteri med avblodning genom att man på ett eller annat sätt skär halsen av dom och dessutom har vi halal-slakt på svenska slakterier, men som sagt inte utan bedövning, enda skillnaden är att en muslim ber lite och står vänd på rätt sätt.
Citera
2011-12-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Problemet är att det i dagsläget är alla andra som skall visa den efterblivna kulturen islam hänsyn och respekt. Jag är inte ett jävla dugg intresserad av att få islam och dess stolliga anhängare in på mig. Skäggtomtarna kan ta sitt pick och pack och dra om den svenska maten inte passar!

2014 markerar vi vad vi tycker om invandringspolitiken!

Ja, för det gör nog jättestor skillnad att du lägger en lapp i en låda var fjärde år...

Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Warg

Det är inte lagligt att slakta utan bedövning i Sverige. Så hur är det skillnad om man skär halsen av djuret efter bedövning mot att man använder en bultpistol och sedan gör blodtappning?
Citera
2011-12-15, 16:39
Bannlyst
Citat:

Det är inte lagligt att slakta utan bedövning i Sverige. Så hur är det skillnad om man skär halsen av djuret efter bedövning mot att man använder en bultpistol och sedan gör blodtappning?
En bättre fråga är väl varför vi ska anpassa vårt samhälle efter diverse främmande folkslag som inte hör hemma här till att börja med?
Citera
2011-12-15, 16:47
Medlem
Så han jämför Islam med en sjukdom?
Då är han väl ändå inte så fel ute.
Citera
2011-12-15, 17:01
Avslutad
Citat:
Jag tycker det är nog fräckt att föda upp djur i fångenskap. Ska man dessutom plåga miljoner djur i Sverige för att tillfredställa denna växande minorietet har det gått för långt. Nästa steg blir då sharia lagar och svenska spök kvinnor
Citera
2011-12-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
En bättre fråga är väl varför vi ska anpassa vårt samhälle efter diverse främmande folkslag som inte hör hemma här till att börja med?

Det har jag aldrig påstått!

Tycker bara att det skulle vara löjligt att förbjuda en viss slaktmetod t.ex.
Citera
2011-12-15, 17:10
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peanuts
Jamforelsen med notallergi ar ju helt befangd. Islam ar en livsstil, precis som vegitarism.
Man kan lamna Islam nar som helst, och om man inte blir dodad av sin familj sa kan man ocksa borja ata vanligt kott.
Skillnaden är att en vegetarian faktiskt inte kan äta kött, medans en muslim kan äta griskött utan andra besvär än rent psykologiskt framkallade sådana.
Smuggla ner icke-halal kött, eller griskött, i en muslims måltid, utan att berätta det för denna, och denne kommer aldrig att veta skillnaden.
Hävda att du har gjort det, utan att du har gjort det och denna kommer få en väldig reaktion.
Alltså placebo-effekt, det är vad muslimen tror att denne äter som är det som egentligen betyder någonting, inte vad det faktiskt är som denne äter.

En vegetarian däremot, en äkta sådan, kan inte äta kött utan att bli sjukt, detta då de saknar den nödvändiga bakteriefloran i mag-tarmkanalen som krävs för att bryta ned kött, med resultat att de får akut ränneskita istället.
En vegetarian får därmed en reaktion som liknar den som en allergiker, nämligen att det beror på vad de faktiskt äter, att deras kropp reagerar på det på ett negativt sätt.

För muslimer däremot så gör deras kropp ingen skillnad på halal och icke-halal, fläsk eller nöt.
Citera
2011-12-15, 17:30
Moderator
sosweets avatar
Det var något av det mest befägnda jag hört på länge! Finns det inga gränser för hur mycket man kan kräva???
Jag kan visa förståelse för att de vill ha sitt kött, men att pådyvla oss andra sina importerade matvanor accepteras icke. För övrigt tvivlar jag starkt på att muslimer drabbas av anafalytisk chock av att äta mat som stått brevid något annat.
Fullständigt efterblivet och ansvarig utgivare måste vara lika efter som publicerar artikeln.
Citera
2011-12-15, 17:37
Medlem
Jag blir bara så förbannad... Det finns inte ord för folks dumhet...
Eftersom vi muslimer inte kan äta erat kött, men ni kan äta vårat, så kan vi ju lika gärna bara servera det..

Va e de för jävla stil eller? Jag tänker då fan inte äta ett djur som har plågats till dötts pga nån religion.
Vi bor i Sverige.

Vi blir ju överkörda i vårt eget land för fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in