Citat:
Ursprungligen postat av quezen
att bråka om vilket kön är bättre än det andra är bara löjligt.
halva min släkt kommer ifrån kvinnor, min pappa hade en mamma. hon hade en mamma, ja min morfar hade en mamma, min farfar hade en mamma. 50% av vår släkt kommer ifrån kvinnor, respektera vår kvinnliga sida med!
Problemet i dagens samhälle är att "Respektera kvinnan" har fått en annan innerbörd, istället för RESPEKT så har det blivit SÄTT HENNE FÖRE DIG SJÄLV, det är det stora problemet och den dolda meningen med "respektera kvinnan". Män vågar inte vara män längre för dom är rädd för att "inte respektera tjejer", något som kvinnor absolut tar fördel av, vilket de flesta som varit ute och levt lite i verkligheten har märkt. På skolor, jobb, krogen etc drar kvinnor fördel av varje litet ting, i skolan flirtar dom till sig högre betyg med den manliga läraren än vad dom ska ha. Det var en tjej i min klass som var väldigt snygg men otroligt korkad, hon skolkade konstant, ändå fick hon relativt höga betyg just pga hennes kvinnlighet, en gång när hon kom försent började hon böla så fort läraren sade till henne vilket såklart gjorde att alla tyckte synd om henne, tänk dig om en kille hade gjort samma sak? Det hade blivit råmobbning på honom kan jag säga. För tjejer hade han varit en "mes", för killar hade han varit underlägsen, en fjolla.
På krogen går kvinnor väldigt ofta före i kön, gillar dom inte något så går dom direkt till vakten, bartenders väljer nästan alltid tjejen före killen när de båda ska beställa drink, det är "okej" att för tjejer slå killar men inte tvärtom. Landet är extremt feministhjärntvättat och det är som sagt inte konstigt att Sverige toppar listan bland skilsmässostatistik, män måste vakna upp och inse att vi är den största anledningen till varför vi har det så (Relativt) bra som vi har idag, utan alla de uppfinningar och den utveckling män har bidragit med hade folk i stort sett fortfarande levt på stenåldern vilket i sin tur hade resulterat i att det enda som stoppade en kvinna att bli brutalt våldtagen var om någon grottman var så snäll och tog hand om och skyddade henne.