2011-12-15, 20:14
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
"that's it" kom inte och hälsa på mig sen i Stockholm, inte med den där taskiga attityden.
Min mamma sade detta:vad skönt det ska bli när du finner dig en tjej som tar hand om dig, så jag slipper städa och tvätta åt dig.
Du ser? jag tänker på min familjs bästa när jag letar efter en städande barbie.

Jag har inga planer på de heller så du behöver inte oroa dig.
Tragiskt kommentar av din mamma. Jag tycker väldigt synd om henne...
Citera
2011-12-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Jag har inga planer på de heller så du behöver inte oroa dig.
Tragiskt kommentar av din mamma. Jag tycker väldigt synd om henne...
Ja, och jag har erkänt att hon har mått psykiskt dåligt av allt städande,tvätt och hushållssysslor i villan, men någon måste göra det - lika bra att en kvinna med låg inkomst (tror hon tjänade sisådär 29.000kr enligt ratsit bara - och hon är fasiken 51 år nu)
Hon klagar sällan, enda gångerna hon klagat är när hon trott att jag och systrarna har sovit, då öppnade hon sin käft i vardagsrummet på nedervåningen. Så hon visste iallfall sin plats att inte bråka med oss i närheten.
Och ja, en kvinna, en vit kvinna specifikt, borde sköta hushållet det är ett ganska seriöst ansvarstagande som vi inte ska se ned på. Tycker att kvinnans makt i hushållet är ändå bevis på att mannen respekterar kvinnan i stora drag.
Citera
2011-12-15, 20:19
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontanaT
Som tydligt påpekat tidigare i tråden så går kvinnor efter det dom känner primärt, rationellt tänk sekundärt. Du påvisar detta genom att inte ta till dig den fakta som skrivs men istället filtrera det hela genom en känslomässig respons vilket resulterar i att du blir defensiv och direkt börjar spotta ur dig massa nonsens som inte hör till diskussionen.

Varför män krigar, mördar och våldtar har en väldigt stor del med biologi att göra. Det är mänsklig natur att erövra och försvara, det är så samhällen har formats. Om män inte hade haft den instinkt de har att kriga, försvara och ta över så hade vi inte bott i det samhälle vi bor i idag.

Ingen har heller påpekat att kvinnan är "värd så lite", att du påpekar det är ett praktexemplar på ovanstående resonemang, istället för att tala sakligt och rationellt så blir du känslomässig direkt och tänker "nej fy vilken mansgris! här ska han minsann inte komma och tala om vad jag är och inte är!!" vilket skapar det scenario vi ser här.

Kvinnor är evolutionärt nödvändiga för att mänsklighetens överlevnad (liksom män), problemet är att det i stort sett är det enda ni är nödvändiga till. Utöver det faktum att ni kan föda våra barn, ge kärlek och har en mer utvecklad instinkt för uppfödande och att ta hand om folk, att hålla ihop grupper, så är män totalt överlägsna på precis alla andra plan. En kvinna som försöker "göra karriär" kommer i de största fallen att misslyckas rätt stort jämfört med en man som arbetar sig uppåt i karriärsteget, detta är law of nature och inget man för det första ska förneka, eller för det andra kämpa emot.

Att vissa sedan inte vill att det är såhär världen ska se ut, det är ju iofs pga deras egna naiva tänkande om en perfekt värld som inte existerar.

Ska du kommentera detta inlägg skulle jag rekommendera dig till att föra resonemanget på saklig nivå och i fortsättningen inte kasta ur dig massa smörja som är ett resultat av din känslomässiga instabilitet, gör du det stärker det enbart min poäng.

Jag har inte reagerat känslomässigt på det du skriver. Jag har endast reagerat logiskt och logiken säger att du är väldigt snett ute när du delar upp oss i två kategorier. Jag ser oss som människor, unika människor med samma värde. Sedan om personen är en man eller en kvinna spelar ingen roll.

Du reagerade däremot väldigt känslomässigt och började till och med försvara krig, mord och våldtäkter. Inser du inte själv hur ologiskt det är att sitta och försvara en sådan sak och att du egentligen kände dig påhoppad som man?
Citera
2011-12-15, 20:20
Bannlyst
Det bör även tilläggas att pga kvinnors underlägsenhet när det kommer till rationella argument så använder dom sig istället ofta för subtila pikar, manipulation och försöker alltid att undvika sakfrågan för att istället med ord och meningar trycka ner sin motståndare för att överta en position som den som dömer den andra. Detta gör att dom själv kan känna sig bättre medans det som verkligen sker är att dom:

1. Förlorar den rationella argumentationen och
2. Stärker sin tro om att dom har rätt, när dom egentligen är ute och cyklar.
Citera
2011-12-15, 20:23
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ja, och jag har erkänt att hon har mått psykiskt dåligt av allt städande,tvätt och hushållssysslor i villan, men någon måste göra det - lika bra att en kvinna med låg inkomst (tror hon tjänade sisådär 29.000kr enligt ratsit bara - och hon är fasiken 51 år nu)
Hon klagar sällan, enda gångerna hon klagat är när hon trott att jag och systrarna har sovit, då öppnade hon sin käft i vardagsrummet på nedervåningen. Så hon visste iallfall sin plats att inte bråka med oss i närheten.
Och ja, en kvinna, en vit kvinna specifikt, borde sköta hushållet det är ett ganska seriöst ansvarstagande som vi inte ska se ned på. Tycker att kvinnans makt i hushållet är ändå bevis på att mannen respekterar kvinnan i stora drag.

Ja det har du erkänt och ändå sitter du fortfarande och tycker att det är rätt. Du tycker alltså att det är helt ok att din mamma mår dåligt. Det är ännu mer tragiskt än hennes kommentar.
Det du borde göra är att lära dig av dina föräldrars förhållande så att du inte gör som din pappa och trycker ner din fru så att hon börjar må dåligt. Men det vill du inte för du är uppfostrad till att vara lat.
Och ännu en gång...29 000 kr är INTE lite.
Citera
2011-12-15, 20:24
Bannlyst
Citat:
Jag har inte reagerat känslomässigt på det du skriver. Jag har endast reagerat logiskt och logiken säger att du är väldigt snett ute när du delar upp oss i två kategorier. Jag ser oss som människor, unika människor med samma värde. Sedan om personen är en man eller en kvinna spelar ingen roll.

Du reagerade däremot väldigt känslomässigt och började till och med försvara krig, mord och våldtäkter. Inser du inte själv hur ologiskt det är att sitta och försvara en sådan sak och att du egentligen kände dig påhoppad som man?

Återigen stärker du min poäng. Du reagerar känslomässigt, dock ser du som kvinna inte detta och rationaliserar det hela som att du "minsann agerar logiskt".

Bara för att du "ser oss som människor med samma värde" betyder detta inte att det rent objektivt är korrekt, det kan absolut vara något du rent subjektivt använder för att inte känna dig sämre. Hur som helst, om man ska komma fram till saklig fakta så måste man kolla på vetenskap, och vetenskapen samt historian berättar mycket väl för oss att om vi tar bort all bullshit om politisk korrekthet och moral (vilket man måste göra för att komma fram till logiska slutsatser) så är män överlägsna när det kommer till stort sett allt.

Att jag "försvarar krig" har ingenting med känslomässiga responser att göra, det är ett rent rationellt resonemang att människor genom alla tider har, och kommer att fortsätta föra krig. Det är en instinkt vi har för överlevnad och utveckling. Utan de krig vi haft skulle vi inte haft det liv vi har idag, mycket av de mediciner och den teknik vi har idag hade aldrig skapats utan krig. Krig är ett nödvändigt ont, med det inte sagt att vi ska uppmuntra krig. Dock kommer det så länge som människor går på jorden alltid att förekomma krig, vi är bundna till vår natur och vem som helst som förnekar detta faktum behöver bara ta upp en historiebok och kolla på vad mänskligheten genomgått för att komma dit vi är idag.
Citera
2011-12-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ja det har du erkänt och ändå sitter du fortfarande och tycker att det är rätt. Du tycker alltså att det är helt ok att din mamma mår dåligt. Det är ännu mer tragiskt än hennes kommentar.
Det du borde göra är att lära dig av dina föräldrars förhållande så att du inte gör som din pappa och trycker ner din fru så att hon börjar må dåligt. Men det vill du inte för du är uppfostrad till att vara lat.
Och ännu en gång...29 000 kr är INTE lite.
nej? nu förstår jag inte riktigt...
Citera
2011-12-15, 20:32
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontanaT
Återigen stärker du min poäng. Du reagerar känslomässigt, dock ser du som kvinna inte detta och rationaliserar det hela som att du "minsann agerar logiskt".

Bara för att du "ser oss som människor med samma värde" betyder detta inte att det rent objektivt är korrekt, det kan absolut vara något du rent subjektivt använder för att inte känna dig sämre. Hur som helst, om man ska komma fram till saklig fakta så måste man kolla på vetenskap, och vetenskapen samt historian berättar mycket väl för oss att om vi tar bort all bullshit om politisk korrekthet och moral (vilket man måste göra för att komma fram till logiska slutsatser) så är män överlägsna när det kommer till stort sett allt.

Att jag "försvarar krig" har ingenting med känslomässiga responser att göra, det är ett rent rationellt resonemang att människor genom alla tider har, och kommer att fortsätta föra krig. Det är en instinkt vi har för överlevnad och utveckling. Utan de krig vi haft skulle vi inte haft det liv vi har idag, mycket av de mediciner och den teknik vi har idag hade aldrig skapats utan krig. Krig är ett nödvändigt ont, med det inte sagt att vi ska uppmuntra krig. Dock kommer det så länge som människor går på jorden alltid att förekomma krig, vi är bundna till vår natur och vem som helst som förnekar detta faktum behöver bara ta upp en historiebok och kolla på vad mänskligheten genomgått för att komma dit vi är idag.

Lite konstigt är det ju att du tar upp andra mäns stordåd som ngt slags fakta på att du skulle vara bättre än mig. Och sedan försöker trycka ner mig genom att om och om påpeka att jag reagerar känslomässigt. Vad har du gjort som kan klassas som stordåd? Vet du allt om mig? Du resonerar inte sakligt för det går inte att resonera sakligt i det här ämnet. Först och främst för att ämnet inte finns då vi är olika. Alla män är inte skickliga vetenskapsmän och alla kvinnor är inte menlösa. Och för det andra för att du inte vet vem du pratar med.
Det är väldigt trångsynt att ens försöka dela in oss i två grupper. Mannen behöver kvinnan och kvinnan behöver mannen. Att du satt dig själv högre än mig gör att du automatiskt hamnar under mig. Du kan inte ta ngn makt ifrån mig. Den enda makt du kan få, är den jag ger till dig för att jag själv vill.
Din kvinnosyn är uppenbarligen väldigt låg. Min manssyn är allt annat än låg. Vad säger det om dig? Och vad säger det om mig?
Citera
2011-12-15, 20:36
Medlem
att bråka om vilket kön är bättre än det andra är bara löjligt.
halva min släkt kommer ifrån kvinnor, min pappa hade en mamma. hon hade en mamma, ja min morfar hade en mamma, min farfar hade en mamma. 50% av vår släkt kommer ifrån kvinnor, respektera vår kvinnliga sida med!
Citera
2011-12-15, 20:38
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
halva min släkt kommer ifrån kvinnor, min pappa hade en mamma. hon hade en mamma, ja min morfar hade en mamma, min farfar hade en mamma. 50% av vår släkt kommer ifrån kvinnor, respektera vår kvinnliga sida med!

Precis...ibland får du till det Q...
Citera
2011-12-15, 21:26
Bannlyst
Citat:
Lite konstigt är det ju att du tar upp andra mäns stordåd som ngt slags fakta på att du skulle vara bättre än mig. Och sedan försöker trycka ner mig genom att om och om påpeka att jag reagerar känslomässigt. Vad har du gjort som kan klassas som stordåd? Vet du allt om mig? Du resonerar inte sakligt för det går inte att resonera sakligt i det här ämnet. Först och främst för att ämnet inte finns då vi är olika. Alla män är inte skickliga vetenskapsmän och alla kvinnor är inte menlösa. Och för det andra för att du inte vet vem du pratar med.
Det är väldigt trångsynt att ens försöka dela in oss i två grupper. Mannen behöver kvinnan och kvinnan behöver mannen. Att du satt dig själv högre än mig gör att du automatiskt hamnar under mig. Du kan inte ta ngn makt ifrån mig. Den enda makt du kan få, är den jag ger till dig för att jag själv vill.
Din kvinnosyn är uppenbarligen väldigt låg. Min manssyn är allt annat än låg. Vad säger det om dig? Och vad säger det om mig?

Du ser, återigen ser du det hela känslomässigt istället för att ta till dig faktan. Du reagerar rent känslomässigt negativt på min fakta och istället för att tala rationellt om den så går du i försvarsposition med ditt "du skulle vara bättre än mig", "sedan försöker trycka ner mig". Det har ingenting med trycka ner att göra, det har ingenting om "vem som är bättre än den andra rent humant eller spirutuellt" att göra. Det är enbart cynisk, logisk kall vetenskap. Mannen "behöver" kvinnan, ja, ingen har sagt något annat. Dock bara för att man behöver någon för en human fortsatt överlevnad betyder det inte att båda könen måste vara "lika bra". Varför tror du man hellre tar en hanne som jakthund istället för hona? Jo för att hannen är BÄTTRE i just det området, som så många andra områden. Precis som människan.

För att än en gång stärka de argument jag för måste jag bara poängtera ut att du skjuter dig totalt i foten när du börjar yra om makt, du säger "du har ingen makt över mig!!!", återigen reagerar du känslomässigt på ett ämne och klarar därför inte av att diskutera det sakliga, istället för att fokusera på det logiska och faktan så går ditt fokus direkt till tankar som "han ska minsann inte få vara bättre än mig, nä nu blir jag upprörd!", vilket i sig återigen bara bevisar just det jag säger.

För tredje gången nu, vill du fortsätta diskutera ämnet tycker jag att du ska sluta kasta ur dig känslomässig trams och istället börja agera rationellt.
Citera
2011-12-15, 21:31
Bannlyst
Citat:

Problemet i dagens samhälle är att "Respektera kvinnan" har fått en annan innerbörd, istället för RESPEKT så har det blivit SÄTT HENNE FÖRE DIG SJÄLV, det är det stora problemet och den dolda meningen med "respektera kvinnan". Män vågar inte vara män längre för dom är rädd för att "inte respektera tjejer", något som kvinnor absolut tar fördel av, vilket de flesta som varit ute och levt lite i verkligheten har märkt. På skolor, jobb, krogen etc drar kvinnor fördel av varje litet ting, i skolan flirtar dom till sig högre betyg med den manliga läraren än vad dom ska ha. Det var en tjej i min klass som var väldigt snygg men otroligt korkad, hon skolkade konstant, ändå fick hon relativt höga betyg just pga hennes kvinnlighet, en gång när hon kom försent började hon böla så fort läraren sade till henne vilket såklart gjorde att alla tyckte synd om henne, tänk dig om en kille hade gjort samma sak? Det hade blivit råmobbning på honom kan jag säga. För tjejer hade han varit en "mes", för killar hade han varit underlägsen, en fjolla.

På krogen går kvinnor väldigt ofta före i kön, gillar dom inte något så går dom direkt till vakten, bartenders väljer nästan alltid tjejen före killen när de båda ska beställa drink, det är "okej" att för tjejer slå killar men inte tvärtom. Landet är extremt feministhjärntvättat och det är som sagt inte konstigt att Sverige toppar listan bland skilsmässostatistik, män måste vakna upp och inse att vi är den största anledningen till varför vi har det så (Relativt) bra som vi har idag, utan alla de uppfinningar och den utveckling män har bidragit med hade folk i stort sett fortfarande levt på stenåldern vilket i sin tur hade resulterat i att det enda som stoppade en kvinna att bli brutalt våldtagen var om någon grottman var så snäll och tog hand om och skyddade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in