Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Enda anledningen till att träffa en sån här kille mer än en gång, är att han är förbannat bra i sängen och det är det enda man är ute efter. Då kan en sån här kille vara en fördel. No strings, och han är ärlig om sina avsikter. Ingen kommer att bli sårad och båda kommer att få vad de vill ha.
is cocky, arrogant
always puts himself first
is inattentive to a woman's needs
does what he wants when he wants to do it, regardless of what anyone else thinks
acts like a loose cannon
struts his masculine sexuality
isn't even remotely a "nice" guy
treats women badly
often uses women for sex
Tjejer som faller för dem och blir kära är antingen oerfarna och naiva och tror att just hon är den som kommer att få honom att ändra sig totalt, tjejer som inte gillar sig själva något vidare utan tycker att de inte förtjänar bättre eller tjejer som tror att det är så alla män är, kanske för att lilla pappsen var likadan.
Förr var man tvungen att gifta sig med dem, idag slipper man åtminstone det...
Att dom ofta är bra i sängen kan säkerligen stämma, någonting måste deras självförtroende komma ifrån, ett självförtroende som sedan drar igång det goda spiralen när det kommer till många hook ups.
Att det bara är osäkra tjejer som faller för dessa är någonting som är påhittat struntprat, de flesta kan nog känna igen sig i hur SÅ MÅNGA av deras kvinnliga bekanta dejtar diverse sviniga killar, det är inte direkt ovanligt, det skulle bara någon som inte sticker ut huvudet säga. Det är heller inte ovanligt att många snälla pojkar är väldigt ensamma och har det VÄLDIGT svårt på dejt-fronten.
Vad som fick mig att öppna upp ögonen för det här första gången var när min vän som under hela vår uppväxt varit totalt misslyckad med tjejer och en väldig nice guy, när jag träffade honom i hans nya stad 2 år senare hade han så många tjejer kring sig att han inte ens hade tid för alla, det var en stor blandning av tjejer, många välutbildade typiska karriärskvinnor, senåklart också en del outbildade slödder. Dom hade dock en gemensam faktor, dom var alla väldigt väldigt attraktiva rent fysiskt. Jag frågade honom vad hemligheten var och han sa att allt handlade om att vara dominant och till viss del trycka ner dom, detta hade gjort att hans sexliv hade fått en ordentlig boost.
Jag började forska vidare i ämnet och fann snabbt oerhört vetenskapliga belägg som styrkte och bekräftade detta fenomen.
Det har en evolutionsteoretisk och biologisk förklaring, kvinnor vill ha män med drivkraft, självförtroende etc, då människan är ett flockdjur innebär detta att man ofta måste trycka ner andra, ta sig förbi andra (precis som i ett sprintlopp), att ha en förmåga att kunna dominera och föra sociala situationer är en enorm fördel och därmed något väldigt värderligt rent evolutionsmässigt och ur ett rent fortplantningsperspektiv från en kvinnas omedvetna sexuella selektionsprocess.
Det har ingenting med någon samhällshjärntvätt att göra, att kvinnor som "är osäkra dras till detta", aboslut inte, det är ren biologi det handlar om.