Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-11, 16:20
Medlem
Planerar att köpa en 13" MacBook Air (128 GB) men vill köra Windows 7 på den. Jag har redan en licens för W7 men undrar hur det fungerar att installera detta i MacBooken. Förr tog man hem BootCamp som löste alla drivrutiner etc. Finns detta redan i MacOS numera? Efter att ha installerat W7, kan jag ta bort MacOS helt och hållet så jag slipper att detta tar upp plats på hårddisken?

Någon som har koll på detta?
Citera
2011-12-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApoNow
Planerar att köpa en 13" MacBook Air (128 GB) men vill köra Windows 7 på den. Jag har redan en licens för W7 men undrar hur det fungerar att installera detta i MacBooken. Förr tog man hem BootCamp som löste alla drivrutiner etc. Finns detta redan i MacOS numera? Efter att ha installerat W7, kan jag ta bort MacOS helt och hållet så jag slipper att detta tar upp plats på hårddisken?

Någon som har koll på detta?
Jag gissar att du får ha ett USB-minne och en image av en windowsskiva för att få igång det då MBA som bekant saknar CD-läsare. Använd disk utility för att lägga över din image på USB-minnet och välj sedan att boota från det så borde det bara vara att köra sen.

Hur det blir med drivrutinerna har jag ingen aning om. Boot camp finns iaf inbyggt.
Citera
2011-12-11, 16:26
Medlem
tzjs avatar
Ta inte bort Mac OS X från din Air. Snälla.

Jag hade skaffat Parallels Desktop och installerat W7 med hjälp av det.
Citera
2011-12-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assultfrodo2
Jag gissar att du får ha ett USB-minne och en image av en windowsskiva för att få igång det då MBA som bekant saknar CD-läsare. Använd disk utility för att lägga över din image på USB-minnet och välj sedan att boota från det så borde det bara vara att köra sen.

Hur det blir med drivrutinerna har jag ingen aning om. Boot camp finns iaf inbyggt.

Ok, det borde väl fungera kan man tycka. Tack.
Citera
2011-12-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ta inte bort Mac OS X från din Air. Snälla.

Jag hade skaffat Parallels Desktop och installerat W7 med hjälp av det.

Varför inte?
Citera
2011-12-11, 17:50
Medlem
tzjs avatar
Köp en PC om du bara vill använda windows.
Citera
2011-12-11, 19:50
Medlem
galne-golems avatar
Att köpa en Mac och ta bort tex Lion är ju för fan som att köpa en Lexus å byta ut motorn mot en jävla Trabant motor VAD ÄR MENINGEN ???
Citera
2011-12-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galne-golem
Att köpa en Mac och ta bort tex Lion är ju för fan som att köpa en Lexus å byta ut motorn mot en jävla Trabant motor VAD ÄR MENINGEN ???

Meningen är att köra med Microsoft mjukvara på en Apple hårdvara. Det bästa av två världar!
Citera
2011-12-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApoNow
Meningen är att köra med Microsoft mjukvara på en Apple hårdvara. Det bästa av två världar!
Vad är det som är bättre med Windows? Du kan fa samma hardvara i en vanlig PC som i en Apple PC...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in