Viktväktarna är ett bra sätt att lära sig hur man ska äta för att gå ner och hålla vikten nere. Hitta GOD mat som är bra för hälsan. Få igång lugn-och-ro-systemet med avslappning och meditation, regelbundet, kan hjälpa. Promenader varje dag är motion light som inte stressar kroppen alls, och bra för måendet och motivationen. Ska också vara effektivt sätt att bränna fettceller.
I mitt fall är det SLUTA gå på SSRI. Haha. Fuckade verkligen upp min aptit något så fruktansvärt.. Efter att jag hade slutat insåg jag vad normal aptit var och nu är det inte svårt att ligga på min normala vikt (10-12%).
Ja just det ja, allt handlar egentligen om aptit. Visst det är coolt att säga att det är disciplin men tycker ni inte att det är lite larvigt?
1. Drick inga kalorier
2. Ät mer livsmedel rika på fibrer, långsamma kolhydrater, och protein.
3. Rör på dig varje dag. Minst 30 minuter, gärna en timme eller mer. (Tex promenader, kan vara vad som helst.)
4. "Tung" Styrketräning med fokus på basövningar. 2 helkroppspass i veckan, alternativt annan "splitt" där varje muskelgrupp tränas 2ggr i veckan.
Ät alla kalorier och ät ren mat som bas. Gärna grönsaker med fibrer, magert kött. Bra fett från ägg. Så många ägg.
Finns många livsmedel och goda maträtter man kan göra. Blir man hungrig så ät mer grönsaker. 1-2kg per dag om det skulle krävas.
Drick inga kalorier är även ett tips. Det tillfredsställer mycket lite. Laga hellre tex kycklingklubbor i ugn och doppa i mager sås om du vill festa till det. Då kan du tappa i vikt och ändå äta flott.