Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-08, 08:11
  #1
Medlem
25 DECEMBER - 1 JANUARI

Fredrik Lindström – programledare, författare, språkhistoriker

Mia Skäringer – skådespelare, manusförfattare, radio- och tv-profil

Hans Rosenfeldt – manusförfattare

Lena Andersson – författare, skribent, kritiker

Olof Wretling – skådespelare

Leif GW Persson – kriminolog, författare

Tomas Sjödin – predikant, föreläsare, författare

Bodil Malmsten – författare

http://sverigesradio.se/sida/default...programid=2071
Citera
2011-12-26, 13:47
  #2
Medlem
Klåd Junkers avatar
Lyssnar nu på Vinter i P1. Mia Skäringer berättar om sitt liv, igen...

Jag gillar det hon gör i Mia & Klara och hennes lite torra karaktär i Solsidan.
Tyvärr blir det lite för utlämnande när hon blir sitt eget jag och ska berätta om sitt liv. Hur hon fick kuk i sänkta volvobilar...
Jag gillar nämligen inte att känna mig som en besökare på ett AA-möte och lyssna till hur nån blir sin egen sjukdom, och nästan gör karriär på sitt kraschade liv.

Jag brukar dra öronen åt mig bara jag ser boktitlar av typen: "Dyngkåt och hur helig som helst". Det blir alldeles för introvert och för mycket navelskådande och jag gissar att det hela är ett sätt att dra in kulor. Tycker inte det är speciellt klädsamt att profitera på sin privata misär.

Fast hon är både ful och snygg och rolig, klipsk, tråkig och smart... Ungefär som folk är mest.

Rent allmänt känns listan på vinterpratare som att någon producent inte kan komma på andra namn utan lutar sig mot säkra kort. Har hört de flesta tidigare...
Lite fattigt va?

Jag hade hellre hört om när Beatice Ask fick kuk i baksätet på en volvo, hemma i Sveg...
Citera
2011-12-26, 15:32
  #3
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Lyssnar nu på Vinter i P1. Mia Skäringer berättar om sitt liv, igen...

Jag gillar det hon gör i Mia & Klara och hennes lite torra karaktär i Solsidan.
Tyvärr blir det lite för utlämnande när hon blir sitt eget jag och ska berätta om sitt liv. Hur hon fick kuk i sänkta volvobilar...
Jag gillar nämligen inte att känna mig som en besökare på ett AA-möte och lyssna till hur nån blir sin egen sjukdom, och nästan gör karriär på sitt kraschade liv.

Jag brukar dra öronen åt mig bara jag ser boktitlar av typen: "Dyngkåt och hur helig som helst". Det blir alldeles för introvert och för mycket navelskådande och jag gissar att det hela är ett sätt att dra in kulor. Tycker inte det är speciellt klädsamt att profitera på sin privata misär.

Fast hon är både ful och snygg och rolig, klipsk, tråkig och smart... Ungefär som folk är mest.

Rent allmänt känns listan på vinterpratare som att någon producent inte kan komma på andra namn utan lutar sig mot säkra kort. Har hört de flesta tidigare...
Lite fattigt va?


Jag hade hellre hört om när Beatice Ask fick kuk i baksätet på en volvo, hemma i Sveg...


Alla är fd sommarpratare och det är SRs lyssnare som fått rösta fram vilka de vill höra igen..Men visst hade producenten kunnat letat efter nya namn istället för att sköta det genom en omröstning.
Citera
2012-12-05, 16:45
  #4
Medlem
Fappy11s avatar
Nu knarkarmördaren Annika Östberg få prata igen i årets Vinter i p1, fyfan, vad tycker ni om det?
Citera
2012-12-30, 13:20
  #5
Medlem
enfindams avatar
Årets omgång har varit fantastisk, Rickard Wolff, Hanna Hedqvist och idag konstnären Lars Lerin. Gripande att höra Hanna Hedqvists berättelse om sin fars självmord. Lars Lerin längtar till havet, jag förstår honom. Vill bara höra mer!
__________________
Senast redigerad av enfindam 2012-12-30 kl. 13:50.
Citera
2015-01-04, 21:38
  #6
Medlem
enfindams avatar
Jag lyssnade på Lars Lerin på nyårsdagen och blev både imponerad och road. Han lyckas beskriva de mest vardagliga situationer på både ett humoristiskt och dråpligt sätt. Jag hoppas att han fortsätter skriva böcker. Vilken begåvning han är!
__________________
Senast redigerad av enfindam 2015-01-04 kl. 21:49.
Citera
2017-12-07, 14:12
  #7
Medlem
Årets vinterpratare klara.
https://www.expressen.se/noje/sr-pre...rpratare-2017/

25/12: Mia Skäringer Lázár, skådespelare, komiker, manusförfattare
26/12: Dagny Carlsson, bloggare
27/12: William Spetz, skådespelare
28/12: Tomas Sjödin, författare, pastor, föreläsare
29/12: Magda Gad, journalist
30/12: Emil Jensen, musik, artist, poet
31/12: Olof Wretling, skådespelare
1/1: Tommy Ivarsson, entreprenör

En rätt tråkig lista (åtminstone på pappret). Magda Gad ska jag dock försöka lyssna på.
Citera
2017-12-29, 12:35
  #8
Medlem
enfindams avatar
Missa inte "Vinter i P1" idag klockan ett med Richard Wolff som är en repris från 2012.
__________________
Senast redigerad av enfindam 2017-12-29 kl. 12:37.
Citera
2017-12-30, 19:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Missa inte "Vinter i P1" idag klockan ett med Richard Wolff som är en repris från 2012.
Förvånansvärt bra !!
Citera
2018-12-05, 16:40
  #10
Medlem
Vinterpratare 2018.


David Eberhard ska jag absolut försöka lyssna på.
Citera
2018-12-05, 17:35
  #11
Medlem
Jag blev glad över att Sara Danius blivit vintervärd. Det var intressant och uppbyggligt att lyssna till henne som sommarpratare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback