2005-01-07, 15:27
Medlem
Hispers avatar
Att du skulle bli "hög" på några droppar absinth i ett glas vatten är enligt mig rent nonsens. Att du upplevde något kan jag tro, det kan vara ren inbillning eller något annat men att absinthen som dryck i allmänhet skulle ge den effekten tror jag inte på.

Om du verkligen reagerade så måste det vara något annat, allergisk mot något som finns i abisnth?

Dessutom är absinth en alkoholhaltig dryck så tråden borde startats i alkoholforumet och där finns en stor klistrad rörande just absinth-inlägg. Men detta visst du säkert så på rent pin tji postade du den här kanske?
2005-01-07, 15:40
Medlem
wpctds avatar
Haha, jag vill också vara med och skratta åt killen som blir hög på ett par droppar
2005-01-07, 15:42
Medlem
snuttes avatar
Enda jag märkt efter absinthdrickande var att snöflingorna ute hade lite mysigt eftersläp. Men vi hade druckit rätt rejält innan vi gick på absinthen. Placebo eller inte, kul hade vi.
2005-01-07, 16:35
Medlem
Spliffmeisters avatar
Lol shaolinmaster-kuk Några droppar av nån sketans 50% absint från spainen... LOL i flera dagar! Ahahahaaahaha, jag beställde en Flaska från tjeckien som hade 72% alkohol och maximal thujon-halt, jag drack halva sjuttian och inte fan hände nåt mer än att man blev packad... så du snackar skiiiiiit...
2005-01-09, 15:08
Bannlyst
om det är som han säger, då kanske man kunde älda bort alkoholen eller nåt och dricka det som blir kvar och se om man blir hög av det eller känner något
2005-01-09, 15:19
Medlem
Headquakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaolinmaster
testade drycken diable le rouge 50% för ett tag sen.

tog ett glas vatten o sen la ja i några droppar absint.

faan va cooko ja blev i bollen.

hehe va hög i flera dagar heh.

rekommenderar den starkt!
Undrar vad som händer om du dricker en HEL snaps...? Höhö
2005-01-09, 16:06
Medlem
plastdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake
Undrar vad som händer om du dricker en HEL snaps...? Höhö

Kanske blir hög i månader??
2005-01-09, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunk
Kanske blir hög i månader??
månader hehe... då är det nog större chans att man dör....eller risk kanske passa bättre
2005-01-09, 17:40
Medlem
Jag har för mig att svergies kulturelit från något århundrade tillbaka (strindberg och co) var supertorskar på absinth för det fick dem att vara mer kreativa, tror att det är där det finns mest att hämta om man är ute efter någonting.

Sen har jag hört eller läst någonstans (eftersom jag uppenbarligen inte har någon koll på vart följande kommer ifrån så förutsätter jag att ni inte tar det på blödande allvar) att de hallucinogena effekterna kommer först när man kört en rejäl bläcka på några dagar i sträck eller så, alltså att man måste arbeta sig upp litegrann. Eller så kanske det helt enkelt är så att effekterna av absinth är såpass subtila att man måste lära sig känna igen dem innan man kan fördjupa sig i dem.

Förövrigt var jag ute och plockade malört samt gråbo i sommras, malört vet ni ju vad det är, gråbo är nästan identisk med malört men den innehåller mycket mindre thujon och är inte lika bitter.

Vilket hursomhelst har liten relevans (smaken alltså) för det jag nu skall förtälja. Jag plockade som sagt gråbo och malört och gjorde diverse experiment dels med örterna ifråga själva, och blandat med både stora och små mängder cannabis. Jag fann att en bongladdning med 75% malört och resten cannabis (det var highgrade så beroende på vad man har för gräs får man dosera därefter) gav ett mycket underhållande men ganska subtilt rus, bortsett från vanliga effekter av cannabis vart allting lite luddigt i kanten, man skjutsades lite längre bort ifrån verkligheten men inte på så sätt att man försvann till någon annan planet. Hade lite småhallisar också, mest ljusfenomen och sånt. Överlag kände jag mig mycket mer euforisk än vanligt också. Misstänker att det är något liknande man ska titta efter när man dricker absinth.
2007-06-14, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shaolinmaster
testade drycken diable le rouge 50% för ett tag sen.

tog ett glas vatten o sen la ja i några droppar absint.

faan va cooko ja blev i bollen.

hehe va hög i flera dagar heh.

rekommenderar den starkt!

De låter lite weird att man skulle bli "hög" på några droppar absint !?
2007-06-14, 10:26
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_bäver
De låter lite weird att man skulle bli "hög" på några droppar absint !?
Varför ta upp en gammal tråd?
Riktig absint innehåller malört vilket har en viss psykoaktiv effekt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Absint
Nu var det knappast så det just låg till med han.
2007-06-14, 10:50
Medlem
kultingens avatar
Varför envisas folk med absinth? Droppa i några droppar LSD istället

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in