Citat:
Ursprungligen postat av Cleanest
Aspergers syndrom är en modediagnos som sätts på personer som är inåtvända, med intelligens långt över genomsnittet
Efter att ha läst det här blir jag skrämd över din arrogans och vilja att totalt förkasta ett vetenskapligt koncept. Aspergers är en sjukdom, men egentligen heter det Autism.
Du är också väldigt noga med att poängtera din egen expertis och höga intelligens.
Att du säger "intelligens långt över genomsnittet" får mig dock att tro att din intelligens är självutnämnd och inte uppnår några 131, antagligen för att kompensera för din vrede du känner över din aspergers?
Får även ge ett välment råd att sluta tro att du kan dölja din sjukdom.
Det är just det med bristande självinsikt som ger "aspies" viljan att se sig själva som normala och skapar frustration i deras hjärnor och sinne.
Detta är farligt för oss andra, men man ser alltid igenom en aspergare det fina är att dom avslöjar sig själva utan att veta om det.
Såklart är det också ilskan över att ens höra talas om aspergers som får personer med just den diagnosen att söka sig till en sån här tråd och först av alla skriva ett stort inlägg som förkastar begreppet i syfte att laga det tilltufsade egot.
Edit*
Såg nu att du inte var först i tråden, så det var ett misstag av mig att säga det. Så du slipper hänga upp dig på den detaljen.
Måste editera ännu mer läste ditt inlägg igen och det osar något så absurt av frustration, att du påstår att personer med aspergers har en intelligens över genomsnittet... -Nej du!
Det stämmer icke! Snarare det motsatta är sant.