Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-12, 14:26
  #37
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"Jag tycker det är ok att vi har en försvarsmakt. Men jag vill inte ta del av den över huvud taget. Jag vill *inte se den."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20612401.ab

Så andra kan gott dö för den frihet Alex Schulman åtnjuter, men han är för fin i kanterna för att se dem. Det är en inställning som spontant väcker avsky hos mig.
Haha, vad orutinerat av den gode Schulman. Han brukar annars vara skicklig på att dölja sina von oben-tendenser. Allt han säger och gör är väldigt kalkylerat att låta "naket".

Schulmanbrödernas claim to fame var när någon kompis lät dem göra ett "Packat och Klart"-reportage i TV4 och därifrån tog de sin Paris Hilton/Kim Kardashian-modell av fame mongering hela vägen till banken. Det var riktigt snyggt gjort måste jag säga. Känd för att vara känd.

I Sverige så kan man ta sig långt på svågerpolitik. Eklund och Schulman som levt med smort krås och ekonomiskt oberoende hela sina liv är vad svensken ser som "riktigt bra revolutionerande journalistik" där det mesta är stulet från nån amerikansk mediahipsters Pinterest.
__________________
Senast redigerad av StyleWars 2015-04-12 kl. 14:29.
Citera
2015-04-12, 14:29
  #38
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"Jag tycker det är ok att vi har en försvarsmakt. Men jag vill inte ta del av den över huvud taget. Jag vill *inte se den."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20612401.ab

Så andra kan gott dö för den frihet Alex Schulman åtnjuter, men han är för fin i kanterna för att se dem. Det är en inställning som spontant väcker avsky hos mig.

Han tycker att det är "okej"? Vad fan är det för jävla inställning. Vad fan är alternativet då? Men vi får väl se vad Schulman tycker om vi vore utan försvar och Putin blir det nya statsöverhuvudet och det blir skenrättegång och konfiskering av egendomar för frispråkiga typer som Schulman.

Det är väldigt typiskt för vänstern. De frodas i någon slags låtsasvärld där alla andra ska ta hand om ramarna för att denna värld kan existera. Schulman bryr sig inte ett skit om försvaret, men försvaret är garanten för att det liv han lever kan fortgå. Andra vänstermuppar bryr sig inte ett skit om näringslivet och vill helst avveckla det, men näringslivet är vad som skapar den tillväxt, det värde och den standard med ipads och platt-TV som de inte kan vara utan.

Det är helt enkelt bortklemade människor som har väldigt mycket åsikter om saker och ting som de inte begriper. Om dessa människor styrt Sverige med sina genuint häpnadsväckande och fullständigt verklighetsbefriade idéer så hade det blivit direkt misär och katastrof på riktigt därför att de är fullständigt irrelevanta till det stadiga ramverk som hela nationen vilar på, och skulle glatt börja hugga ner det så allting kollapsar.
Citera
2015-04-12, 22:01
  #39
Medlem
IngmarBergmans avatar
Alex och Sigge är som skummet på toppen av den korrupta och illaluktande caffelatte som heter Sverige.
Citera
2015-11-18, 00:43
  #40
Medlem
Defensivistas avatar
Skulle säga att han snarare får anses som hysteriskt rolig om man jämför med förslagen nedan:

Titti Schultz: Den här radiokvinnan är emot allting roligt i hela världen. Definitionen av jantelag, dessutom extremt PK kring allting.

Henrik Larsson: Har han någonsin sagt någonting intressant överhuvudtaget? Dessutom med sin alltid lika sömniga och intetsägande skånska dialekt. Han svarar dessutom alltid med ett utdraget "naaaej" oavsett fråga. Tråkmåns.

Valfri svensk politiker: Motivering överflödig.

Bara tre förslag som jag kom på här och nu.

Bubblare: Lasse Lagerbäck och folk som är emot knark. Lena Mellin också, det kan inte vara kul att ha så fel.
__________________
Senast redigerad av Defensivista 2015-11-18 kl. 00:46.
Citera
2017-04-17, 12:37
  #41
Medlem
murky-bongwaters avatar
Jag finner det mycket märkligt att han uppenbarligen kan leva på det han gör.
Jag "hänger" på nätet 8-10 timmar om dan men har knapt sett honom.
Vad gör han? Vad har han för åsikter? Hur kan han vara så poppis att han kan leva på det?
Vilka människor bidrar till hans inkomst?
Av det jag sett så är han varken speciellt rolig, fyndig, vass eller intressant.
Han är inte ensam heller. Det finns ett ton av hans typ som också lever på att vara mediokra.
För mig är det ett mysterium.

Fråga:
Kommer Alex och hans likar vara lika intressanta om 10år?
Hinner de tjäna tillräckligt för att bli ekonomiskt oberoende innan spotlighten slocknar?
Citera
2017-04-17, 13:40
  #42
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murky-bongwater
Jag finner det mycket märkligt att han uppenbarligen kan leva på det han gör.
Jag "hänger" på nätet 8-10 timmar om dan men har knapt sett honom.
Vad gör han? Vad har han för åsikter? Hur kan han vara så poppis att han kan leva på det?
Vilka människor bidrar till hans inkomst?
Av det jag sett så är han varken speciellt rolig, fyndig, vass eller intressant.
Han är inte ensam heller. Det finns ett ton av hans typ som också lever på att vara mediokra.
För mig är det ett mysterium.

Fråga:
Kommer Alex och hans likar vara lika intressanta om 10år?
Hinner de tjäna tillräckligt för att bli ekonomiskt oberoende innan spotlighten slocknar?

Han ar praktiskt taget redan ekonomiskt oberoende. Hans fru ager PerfectDay, ett av Sveriges nu storsta mediehus, han har en av sveriges storsta poddar och hans bocker saljer. Han kommer inte vara bortglomd om 10 ar utan istallet annu mera kand. Personligen tycker jag att han ar ratt rolig och att han skriver bra. Han ar val 100 ganger battre och mer intressant an typ 90% av alla Sveriges "kandisar"
Citera
2017-04-19, 02:30
  #43
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamondo
Att nollan Alex Schulman får ta så mycket plats i media , säger tyvärr mer om media än om Alex Schuman !

Han är ju född av stenrika föräldrar, så folk är enbart trevliga mot honom p g a hans pengar. I princip är han ett hatobjekt i paritet med Marcus Birro, men det som skiljer dom är Schulmans ianvlade stålar.
Citera
2017-04-23, 09:24
  #44
Medlem
another-devils avatar
Nu känner Alex att han inte fått tillräcklig uppmärksamhet efter förlossningen av tredje barnet så nu släpps nästa bomb; Alex har förlossningsdepression!

http://www.hant.se/schulman-deppig-e...jag-klara-det/

Haha, att gubben inte skäms! När hans barns mamma behöver allt stöd och uppmärksamhet är det helst Alex som Alex tänker på och tycker synd om. Vilken personlighet!

För ett tag sen gnällde Alex om att det var svårt att få plats på förlossningsavdelningar för hans fru.

Ska berätta en hemlighet; skälet är att EU-migranter (dvs z) kommer hit "en Masse" för att föda på våra sjukhus.
Citera
2017-06-01, 19:50
  #45
Medlem
Astrorbits avatar
E han "selfmade"?
Citera
2017-06-01, 19:59
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porterpotty
hejsan alla glada, dags att prata lite allvar om detta sociala helvete vid namn alex schulman, att denna person får vistas i media med sitt råttliknande ansikte gör mig spyfärdig. brukar hända att man snurrar in på aftonbladet och klickar in på en av deras länkar där det står "roligt klipp, bla bla bla!" och självklart kommer man in på detta hemska "underhållnings program", kan tillägga att jag skrattat mer åt svts nyhetsrapportering. nu till mina frågor: hur kommer det sig att en bloggare har gjort sig känd så man får sitta i en soffa med ett gäng svenska B kändisar och diskutera vad som var roligt på youtube under 2009 och liknande. har denna människa någonsin pysslat med journalistik? är han bara en vanlig överklass nolla som har någorlunda kända kontakter som gjort honom till den han är idag? hur tänker aftonbladet när dom kastar ut pengar på sånt här jävla trams? ja ibland händer det att jag läser aftonbladet och det skäms jag för. hur kommer det sig att folk ens anser att denna människa är rolig? det kopplar inte i hjärnan på mig

Edit: denna tråd vart lite grötig, förlåt och nej jag har aldrig läst journalistik

läste om alex schulman för ett tag sedan i något månadsmagasin. han kan inte ha fått sitt jobb på meriter, utan vem han sugit av eller särat för. Måste vara den allra tråkigaste varelse som går på två ben. Ludret han gift sig med har tillsammans med sin systsre någon slags podcast som man blir skitnödig närstan direkt av. allt handlar om vem man suger av och knullar för att komma till nästa stg på stegen. ungeför som det muslimska ludret och Henrik Schyffert.

Ingen har talanger för hade man haft det hade man inte ägnat sig åt ståupp eller podcasts där man säljer all möjlig dynga. Detta handlar inte om några smarta människor.
Citera
2022-01-16, 18:54
  #47
Medlem
Det är logistiskt omöjligt att vara tråkigare än "artisten" José Gonzalez.
Citera
2022-01-16, 18:59
  #48
Medlem
ZugMaskins avatar
Han har gett uttryck för arbetarklass förakt. Folkförakt. Det stör mig mest. För mig är han ett svin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback