2012-01-17, 12:38
Medlem
LojtnantWerners avatar
man riktar en stor del av propagandan mot kvinnorna, så gör alla subversiva makter, är inte emot kvinnlig rösträtt, men kvinnor som är feminiserade och inte delar särintresse och samhällsansvar borde inte få rösta
Citera
2012-01-17, 15:18
Medlem
Masturblijas avatar
Jag hittar tyvärr ingen bra anledning, deras matlagning blev väl sämre?
Citera
2012-01-17, 22:46
Bannlyst
Att folk ens orkar diskutera något de inte kan någonting om. För i helvete googla!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_r%C3%B6str%C3%A4tt

Svårt?!
Citera
2012-01-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
man riktar en stor del av propagandan mot kvinnorna, så gör alla subversiva makter, är inte emot kvinnlig rösträtt, men kvinnor som är feminiserade och inte delar särintresse och samhällsansvar borde inte få rösta

Vad är poängen med att ha omröstningar om bara "rätt" folk får rösta?

Citat:
Ursprungligen postat av BTWATD
Jag hoppas för gud skull att det här är ett inlägg endast skrivet med troll från din sida. Eller menar du att kvinnor har lägre intelligens än män? Om så är fallet undrar jag givetvis vad du baserar uttrycket "intelligens" på.

Nej han sa att valet inte var ett intelligent val, utan ett känslostyrt val. Om det är sant eller inte tänker jag inte avgöra, men du kan ju åtminstone läsa vad killen skriver innan du tar åt dig och blir upprörd...
Citera
2012-01-18, 11:41
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faludjah
Vad är poängen med att ha omröstningar om bara "rätt" folk får rösta?

vad är poängen att få rösta när vilken idiot som helst får rösta? det var min poäng
Citera
2012-01-18, 12:20
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Men män som inte delar särintresse och samhällsansvar ska få rösta?
Hur förklarar du det?
Citera
2012-01-18, 12:21
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
vad är poängen att få rösta när vilken idiot som helst får rösta? det var min poäng
Poängen är att få en fingervisning om vad folket tycker i en viss fråga. Varför ska några uteslutas bara för att deras åsikter inte stämmer överens med dina?
Citera
2012-01-18, 14:09
Medlem
Citat:

Det är ju det jag menar, för att rösträtt ska vara värt något måste ju även alla idioter få rösta. Annars torde inte besluten som man kommer fram till gälla dom som inte får en möjlighet att påverka, inte sant?
Citera
2012-01-18, 15:18
Medlem
Citat:
Tur då att bara idioter resonerar så där. Problemet löser sig självt!
Citera
2012-01-18, 15:52
Medlem
LojtnantWerners avatar
till er som inte gillar att ha kvinnliga chefer så borde ni förstå problemet med kvinnlig rösträtt, vet om att fler än som erkänner det har något emot att ha kvinnliga chefer, och det har ni redan inom politiken
Citera
2012-01-18, 17:47
Medlem
Citat:
till er som inte gillar att ha kvinnliga chefer så borde ni förstå problemet med kvinnlig rösträtt, vet om att fler än som erkänner det har något emot att ha kvinnliga chefer, och det har ni redan inom politiken

Fast återigen, "problemet" är ju något som du anser vara just ett problem. Jag har också haft kvinnliga chefer, ena var kanon andra borde vi på lagret gruppvåldtagit tills hon blödde tarmar ur käften, men det hör inte hit.

På vilket sätt är det rimligt att folk som inte får rösta ändå ska följa de regler de som faktiskt har röstat kommit fram till? Finns ju ingen poäng med rösträtt och demokrati om bara vissa åsikter "som är okej" tillåtes. För att inte förvandlas till en inkonsekvent hycklare måste man tillåta allt, även att folk är idioter...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in