2011-11-27, 14:18
Medlem
Hej hej,

Skulle föra över stora filer från macen till ett USB minne som sedan skulle läsas av en PC

(det är filmer större än 4Gb)

Formaterade USB minnet i Macen till Mac OS extend Förde över filerna ( filmerna)
Sen installerade jag macdrive i PCn och satte i minnet där. Men datorn hittar inte minnet.
Måste man göra något mer ?

Mvh Dell
Citera
2011-11-27, 14:38
Medlem
Snöjs avatar
Startat om datorn efter att du installerat Macdrive?

Annars kan du formatera minnet i ExFat, ingen 4GB/fil-gräns och bör vara kompatibelt med både OS X och Windows.
Citera
2011-11-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Startat om datorn efter att du installerat Macdrive?

Annars kan du formatera minnet i ExFat, ingen 4GB/fil-gräns och bör vara kompatibelt med både OS X och Windows.

Japp har startat om datorn. SKa macdrive "synas" på något sätt?

Har gått in via diskhanteraren (hmm hette det så?) och där finns minnet. men kommer inte åt skiten.

Ska kolla på Exfat.

Är det bra ?
Citera
2011-11-27, 20:12
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
Japp har startat om datorn. SKa macdrive "synas" på något sätt?

Har gått in via diskhanteraren (hmm hette det så?) och där finns minnet. men kommer inte åt skiten.

Ska kolla på Exfat.

Är det bra ?
Är inte helt haj på Macdrive. De gånger jag använt det har det fungerat som det ska efter installation och en omstart.

ExFat (även kallat Fat64) fungerar i princip som Fat32, men modernare och 4GB/fil-gränsen finns inte. Stöds från och med OS X 10.6.5 och uppåt, och Windows XP med SP2, Vista SP1 eller Windows 7. Stödet utanför just OS X och Windows vet jag inte så mycket om, men om man behöver ett USB-minne som är kompatibelt med enbart dessa två tycker jag helt klart ExFat fungerar super. Lite enklare än att köra HFS+ eller NTFS, där dessa bara stödjer ett av operativsystemen utan massa program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in