2012-01-03, 20:42
Medlem
Fitnessgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winstonecool
Hmm, inget problem med depression i övrigt? Onödigt isåfall

Satsa på johannesört mkt effektivare för dig såvida du inte är deppig

Har nog bara vanliga pms-besvär såsom värk och framförallt irritation/humörsvängningar! Känner mig inte "deppig" utan snarare irriterad på allt och alla.
Citera
2012-01-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitnessgirl
Har nog bara vanliga pms-besvär såsom värk och framförallt irritation/humörsvängningar! Känner mig inte "deppig" utan snarare irriterad på allt och alla.

Rekommenderar johannesört då, 5-htp höjer serotonin nivån.

http://www.iherb.com/Yogi-Tea-St-John-s-Wort-Caffeine-Free-16-Tea-Bags-1-27-oz-36-g/5518?at=0

sjukt bra, bästa jag testat

har en kod på 5dollar jag kan skicka också
Citera
2012-01-04, 19:36
Medlem
Citat:
Kollade Femal balans på Apoteket, kändes dyrt om man ska ta så många, räcker 1 ask 1 månad ens?
I början går det mer men sen har man dem ett bra tag.

Femal Balans har funnits länge på Hälsokosten, sen blev det vetenskapligt bevisat och då köpte ett stort företag upp produkten, dubblade priset och började sälja det via Apoteket.

Företaget som tillverkat Femal Balans tillverkade då ett nytt pollenpreparat med samma ingredienser, Balans Plus. Det innehåller exakt samma ämnen men på förpackningen står det bara att det är bra för klimakterieproblem, men det är samma som Femal Balans, alltså även bra vid PMS osv.
De vågade väl inte skriva samma sak på förpackningen med risk för att bli stämda av företaget som köpt upp produkten.
Citera
2012-01-04, 21:00
Medlem
Fitnessgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
I början går det mer men sen har man dem ett bra tag.

Femal Balans har funnits länge på Hälsokosten, sen blev det vetenskapligt bevisat och då köpte ett stort företag upp produkten, dubblade priset och började sälja det via Apoteket.

Företaget som tillverkat Femal Balans tillverkade då ett nytt pollenpreparat med samma ingredienser, Balans Plus. Det innehåller exakt samma ämnen men på förpackningen står det bara att det är bra för klimakterieproblem, men det är samma som Femal Balans, alltså även bra vid PMS osv.
De vågade väl inte skriva samma sak på förpackningen med risk för att bli stämda av företaget som köpt upp produkten.

Använder du Balans plus istället eller?
Citera
2012-01-05, 23:32
Medlem
Citat:
Använder du Balans plus istället eller?
Ja, jag hade Femal balans förut. Märkte stor skillnad ganska snabbt och märker stor skillnad om jag inte tar dem.

Efter att de dubblade priset så tipsade Hälsokostpersonalen mig om den nya produkten företaget tagit fram. Hon sa att ingredienserna är detsamma och de har samma effekt på mig.
Femal Balans har alltså vetenskapligt bevisad effekt numera, tidigare var det "bara" kliniska tester.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in