Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-04, 23:23
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Andreas åkte ur dag 3 och han var fortfarande kvar idag, det märks tydligare och tydligare hur det är ett uppgjort program med skådespelare som andra i tråden också har påpekat.

Men varför vill kanal 5 lura sina tittare på detta viset? det finns ju ingen som helst spänning i att se ett uppgjort program!!...
Citera
2011-12-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Andreas åkte ur dag 3 och han var fortfarande kvar idag, det märks tydligare och tydligare hur det är ett uppgjort program med skådespelare som andra i tråden också har påpekat.

Men varför vill kanal 5 lura sina tittare på detta viset? det finns ju ingen som helst spänning i att se ett uppgjort program!!...
Du ger dig inte. Det här programmet är en julkalender som riktar sig till vuxna. Precis som alla andra julkalendrar har den ett skrivet manus och alla som deltar är skådespelare.
Citera
2011-12-05, 10:27
Medlem
Avsnitt 5 uppe nu på Kanal 5.
Citera
2011-12-05, 11:43
Medlem
Centipedes avatar
Dom är verkligen inte PK i Norge som har en vit skådespelare som är sminkad som svart och som är helt tom i huvudet.
Det hade väl varit åtalbart här i Sverige.
Citera
2011-12-05, 12:03
Medlem
Janne-Taikons avatar
Men balle, det här har jag missat helt

"Tomterne" var ju så jävla bra!

Ahh, avsnittena ligger på Piratebay med ser jag, blir till å tanka idag
Citera
2011-12-05, 16:51
Medlem
Bent är kung!
Citera
2011-12-05, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Dom är verkligen inte PK i Norge som har en vit skådespelare som är sminkad som svart och som är helt tom i huvudet.
Det hade väl varit åtalbart här i Sverige.
suveränt trovärdigt kul! och de åt upp hans öronproppar och trodde det var vegetabilisk marsipan hahahaha!
Citera
2011-12-05, 17:26
Medlem
Sanserts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Du ger dig inte. Det här programmet är en julkalender som riktar sig till vuxna. Precis som alla andra julkalendrar har den ett skrivet manus och alla som deltar är skådespelare.

OT: Mata inte trollet.

Citera
2011-12-05, 18:53
Moderator
Dr Kings avatar
Kul att Bent hittade en tvillingnöt och spelade filipin med programledaren. För den som inte känner till denna klassiska jullek så beskrivs den här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Filipin

Nästa gång Bent och programledaren möts skall den som först säger filipin få alla pengar som den andra råkar ha på sig. Något säger mig att superlosern Bent av någon anledning kommer att råka ha den oinlösta vinnarchecken från förra gången när han vann och att programledaren får den.

En alternativ utgång är att när övriga deltagare inkl. Bent kommer tillbaka i finalprogrammet så står programledaren där med vinnarchecken för att dela ut till årets vinnare. Bent säger filipin och får miljonen och inga pengar finns kvar att dela ut till den verklige vinnaren.
Citera
2011-12-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kul att Bent hittade en tvillingnöt och spelade filipin med programledaren. För den som inte känner till denna klassiska jullek så beskrivs den här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Filipin

Nästa gång Bent och programledaren möts skall den som först säger filipin få alla pengar som den andra råkar ha på sig. Något säger mig att superlosern Bent av någon anledning kommer att råka ha den oinlösta vinnarchecken från förra gången när han vann och att programledaren får den.

En alternativ utgång är att när övriga deltagare inkl. Bent kommer tillbaka i finalprogrammet så står programledaren där med vinnarchecken för att dela ut till årets vinnare. Bent säger filipin och får miljonen och inga pengar finns kvar att dela ut till den verklige vinnaren.
Ett annat alternativ är att Bent liksom förra gången vinner säcken med pengarna och programledaren då säger filipin till Bent.
Citera
2011-12-06, 08:28
Medlem
Chandler Bings avatar
Alltså, jag sitter och garvar högt åt denna underbara norska kalender. Kan inte sätta fingret på vad som är kul men den är helt underbart rolig.
" Pepparkaksgubben " som skrev den döde nissens namn på pepparkakan, då höll jag på att smälla av

Varför gör vi inget sånt här i Sverige? Om vi skulle, vilka skulle ni vilja se som skådisar då? Jag har en direkt. THORSTEN FLINCK
Citera
2011-12-06, 11:07
Medlem
Janne-Taikons avatar
Jag vet inte, jag har lite svårt för Björn Gustafssons babyface, hade hellre sett Henrik Dorsin's - Ove Sundberg som representerande svensk fast han hade väl stulit showen antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in