Domen i målet finner ni efter detta kolon: B 16#77-11 -- 6 februari 2013 - Stockholms tingsrätt (där # = 6).
Okej, domen är inte klar ännu. Det kan överklagas etc. Men ändå.
I domen kan man läsa på sidan 23 t.ex.:
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola
Jag har inte domen och har inte någon vettig möjlighet att få fatt i den.
Citat:
Det blir komik i det hela faktiskt. Vad sätter detta för avtryck framöver för artister versus bokningar/artistbokare?
Ursprungligen postat av adolfhilter
Bruno kom ganska billigt undan tycker jag. Och att Lotta-Martin-Magnus frias för att man inte kan klarlägga exakt hur mycket de fått? Jaha: "Jag fick ett kuvert men kollade inte hur mycket det var i" simsalabim - frikänd..??
Och nu vet vi ju alla: Det är bara att boka Lotta till grillpartyt i sommar! Hon kommer och sjunger gratis bara hon får kränga några CD...
Och nu vet vi ju alla: Det är bara att boka Lotta till grillpartyt i sommar! Hon kommer och sjunger gratis bara hon får kränga några CD...
Okej, domen är inte klar ännu. Det kan överklagas etc. Men ändå.
I domen kan man läsa på sidan 23 t.ex.:
Ställningstagande till artisternas skuld
Mycket talar för att alla artisterna fått arvoden utöver ren kostnadsersättning. Både Martin Stenmarck och Magnus Carlsson har också erkänt att de mottagit sådana arvoden. Oavsett om man anser att bevisningen för att de mottagit arvoden utöver kostnadsersättning är tillräcklig för att detta skall vara ställt utom rimligt tvivel så saknas hållpunkter för att man skall få någon uppfattning om storleksordningen.
Bedömningen av det som åklagaren lagt artisterna till last är beroende av att man kan bilda sig en uppfattning om storleken på de belopp som kan befaras ha blivit undandragna det allmänna. Utredningen ger härvidlag, med de beviskrav som gäller för brottmål, inte ens underlag för gissningar avseende storleksordningen. Under sådana förhållanden bör åtalen mot Martin Stenmarck, Magnus Carlsson och Charlotte Engberg ogillas.