2011-11-27, 01:51
Medlem
Jag förstår att man inte får skriva i det forat, men varför får man inte ens läsa?
Citera
2011-11-27, 02:30
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jag förstår att man inte får skriva i det forat, men varför får man inte ens läsa?
Frågan är vad det ligger för värde i det från första början... Om t.ex en trådrensning är halvvägs klar lär det ju bli dödliga som "bara ska hjälpa" och skickar pm om saker mod missat etc, istället för att låta gudarna arbeta ifred.
Citera
2011-11-27, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Frågan är vad det ligger för värde i det från första början... Om t.ex en trådrensning är halvvägs klar lär det ju bli dödliga som "bara ska hjälpa" och skickar pm om saker mod missat etc, istället för att låta gudarna arbeta ifred.
Det tror jag faktiskt inte skulle hända. Däremot kan det vara irriterande om jag letar efter information som finns i den tråden.
Citera
2011-11-27, 03:39
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Det tror jag faktiskt inte skulle hända. Däremot kan det vara irriterande om jag letar efter information som finns i den tråden.
Kanske var ett dåligt exempel från min sida då, men det du skriver ger upphov till ännu ett potentiell problem, att berörda moderatorer får massa PM av användare som tycker rensningen tar för lång tid, att trådar skapas i Flashback-forat där man gnäller över "vad är det som tar en sådan lång tid" osv.
Citera
2011-11-27, 05:15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Knappast en fråga svår att besvara.

Att en mod lyfter ut en tråd ur forumet tyder på att ett eller flera regelbrott möjligen har begåtts. Dessa måste åtgärdas fortast möjligt utan att användare kan läsa. En tråd som dessutom växer väldigt fort har förmodligen större benägenhet att bli lyft eftersom moderatorerna omöjligen kan ha kontroll på situationen.

Om du har frågor rörande moderering är det ju bara att skicka ett PM till moderatorn.
Citera
2011-11-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Knappast en fråga svår att besvara.

Att en mod lyfter ut en tråd ur forumet tyder på att ett eller flera regelbrott möjligen har begåtts. Dessa måste åtgärdas fortast möjligt utan att användare kan läsa. En tråd som dessutom växer väldigt fort har förmodligen större benägenhet att bli lyft eftersom moderatorerna omöjligen kan ha kontroll på situationen.

Om du har frågor rörande moderering är det ju bara att skicka ett PM till moderatorn.
Som sagt så handlar det inte om huruvida jag har frågor eller inte, men däremot kanske jag är intresserad av information som finns i den. Säg till exempel att jag har en fråga om snus, men stora tråden om snus är i operationssalen. Vad ska jag göra då? Starta en ny tråd? Det kan jag visserligen göra, men om svaret fanns i den andra tråden hade det varit onödigt.
Citera
2011-11-27, 15:06
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Vad ska jag göra då?
Du ska vänta. Att du känner ett behov av att läsa tråden är inget vi tar hänsyn till - tråden har flyttats utav en anledning.

Istället för att hitta på scenarier där du kanske är intresserad utav en tråd som flyttats till Operationssalen så kan du väl istället lägga en minut på att fundera på hur ofta det hänt och om det i sin tur rättfärdigar någon förändring i hanteringen. Som jag ser det är det ett icke-problem som inte är värt någon tid över huvud taget.
Citera
2011-11-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Du ska vänta. Att du känner ett behov av att läsa tråden är inget vi tar hänsyn till - tråden har flyttats utav en anledning.

Istället för att hitta på scenarier där du kanske är intresserad utav en tråd som flyttats till Operationssalen så kan du väl istället lägga en minut på att fundera på hur ofta det hänt och om det i sin tur rättfärdigar någon förändring i hanteringen. Som jag ser det är det ett icke-problem som inte är värt någon tid över huvud taget.
Jo, nog hade jag väntat, men majoriteten hade inte gjort det. Å andra sidan hade heller inte majoriteten sökt efter stora tråden, men det är en annan femma.

Lite kortfattat så ser jag ett ganska stort värde i att kunna läsa, men inte skriva, och jag ser inga värden alls i att inte kunna läsa. Att vi inte får läsa i outlaw förstår jag till fullo, men det är ju en annan sak. Jag går definitivt med på att mina skäl för att få läsa inte är jättestarka, men som sagt så ser jag inga skäl för att inte få läsa.

Förklara gärna vad det var för fel på det gamla systemet när ni bara låste trådarna.

Och faktiskt så är det så att det var ett riktigt scenario som fick mig att fundera på det här. Jag ville hitta lösningar till theneverendinggame, men den stora tråden låg i operationssalen.
Citera
2011-11-27, 15:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsta
Faktum är att jag sökte men hittade inget vettigt. Kollade också den klistrade länken gällande vilka forum som finns. Var det fel att fråga? Antar att alla inte är lika begåvade som Combot och epost72, eller handlar det enbart om att det är kul att skriva andra på näsan?
Inte alls, jag märkte för övrigt att man var tvungen att söka ett par gånger för att få svar.
Vad jag funderar lite över är hur man ens märker att delen finns?
Samma sak med Sandlåda 1 och Sandlåda 2, när märker man av att dessa finns?
Jag tänker nu som användare hur kan man ens se dessa delar?
Citera
2011-11-27, 16:04
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inte alls, jag märkte för övrigt att man var tvungen att söka ett par gånger för att få svar.
Vad jag funderar lite över är hur man ens märker att delen finns?
Samma sak med Sandlåda 1 och Sandlåda 2, när märker man av att dessa finns?
Jag tänker nu som användare hur kan man ens se dessa delar?

Sandlådorna kände jag inte till. Eftersom jag aldrig sökt på ordet sandlåda eller
ens diskuterat det tidigare. Men nu vet jag.

Att jag hittade ett forum som jag inte har åtkomst till, Operationssal, det var
ren och skär slump. Jag tror jag sökte efter en tråd som plötsligt någon moderator
flyttat dit.

Så slutsatsen man kan dra är att det är forum som inte används flitigt, eftersom
det verkar som att vi användare sällan råkar ramla över dem av ren slump. Annars
hade det väl tagits upp i tid och otid. Vilket det inte har gjorts under mina sju år
på flashback....
Citera
2011-11-27, 16:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Sandlådorna kände jag inte till. Eftersom jag aldrig sökt på ordet sandlåda eller
ens diskuterat det tidigare. Men nu vet jag.

Att jag hittade ett forum som jag inte har åtkomst till, Operationssal, det var
ren och skär slump. Jag tror jag sökte efter en tråd som plötsligt någon moderator
flyttat dit.

Så slutsatsen man kan dra är att det är forum som inte används flitigt, eftersom
det verkar som att vi användare sällan råkar ramla över dem av ren slump. Annars
hade det väl tagits upp i tid och otid. Vilket det inte har gjorts under mina sju år
på flashback....

Bara för att bevisa att jag inte avslöjat något som jag inte borde ha gjort.
Sökning: Sandlåda...
Citera
2011-11-27, 16:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Och faktiskt så är det så att det var ett riktigt scenario som fick mig att fundera på det här. Jag ville hitta lösningar till theneverendinggame, men den stora tråden låg i operationssalen.
Tråden ligger där den ligger just för att varken du eller någon annan ska se den. Hade vi ansett att det räckte med en låsning så hade tråden bara varit låst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in