2017-11-25, 17:13
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Handlade för 12 400 men betalade bara 6400 så tycker de var en riktigt bra black friday. Antar att jag hade tur i år eftersom allt detta var saker jag ändå skulle köpa men har avvaktat i några veckor för att kolla gårdagens rea.
Du har ju ingen koll alls, det vara bara grejer som var top of the line man sänkte priset på, resterande sortiment i alla IT-butiker online var same shit.

Nu handlade du för 6 lax som du inte har längre så knappast som om du gjorde värsta besparingen.
2017-11-25, 17:22
Medlem
upperkatts avatar
Beställde ett par Plantronics-hörlurar från Inet, 899 kr från 1590. Verkar bra och trådlösa dessutom.

https://www.inet.se/produkt/6607981/plantronics-backbeat-pro
2017-11-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Du har ju ingen koll alls, det vara bara grejer som var top of the line man sänkte priset på, resterande sortiment i alla IT-butiker online var same shit.

Nu handlade du för 6 lax som du inte har längre så knappast som om du gjorde värsta besparingen.

Nej jag måste ha jävligt dålig koll. Jag fick tag på en samsung galaxy s8 för 4k (halva priset), är det en restvara skulle du säga? Resten av pengarna la jag på träningshörlurar och kläder och betalade i snitt 55% av vad det skulle ha kostat.

Mobil blev jag rånad på för någon vecka sen så det behövde jag och träningshörarlurarna gick sönder för ett tag sen så det behövde jag oxå. Dom kläderna jag köpte var jag in och skulle köpa för 2v sen men har inte bank ID på min lånetelefon så kunna inte genomföra köpet då. Men passade på att få hjälp med det nu när det var rea på dom kläderna.

Alltså köpte jag enbart saker jag behövde eller skulle köpa ändå och inga impulsköp av gammalt skit som dom försöker bli av med. Jo jag sparade över 6k, hade jag sagt att jag hade tjänat 6k hade det däremot varit fel din jävla trattskalle.
2017-11-25, 19:29
Medlem
kubisztals avatar
Citat:
Nej jag måste ha jävligt dålig koll. Jag fick tag på en samsung galaxy s8 för 4k (halva priset), är det en restvara skulle du säga? Resten av pengarna la jag på träningshörlurar och kläder och betalade i snitt 55% av vad det skulle ha kostat.

Mobil blev jag rånad på för någon vecka sen så det behövde jag och träningshörarlurarna gick sönder för ett tag sen så det behövde jag oxå. Dom kläderna jag köpte var jag in och skulle köpa för 2v sen men har inte bank ID på min lånetelefon så kunna inte genomföra köpet då. Men passade på att få hjälp med det nu när det var rea på dom kläderna.

Alltså köpte jag enbart saker jag behövde eller skulle köpa ändå och inga impulsköp av gammalt skit som dom försöker bli av med. Jo jag sparade över 6k, hade jag sagt att jag hade tjänat 6k hade det däremot varit fel din jävla trattskalle.

Att du är nöjd med dina köp är väl vad som är viktigast?
En Galaxy S8 har du kunnat få för runt 5,5k senaste månaden. Vad jämför du ditt "halva priset" med? När den släpptes i april eller ett par dagar sedan?
Galaxy S9 är bara någon månad bort, så en prissänkning runt den här tiden känns ganska normalt.
2017-11-25, 21:52
Medlem
bonobonos avatar
Någon som vet en bra och billig extern hårddisk, minst 1tb?
2017-11-25, 22:14
Medlem
någon som vet en billig och ok laptop som ska användas till läsa nyheter och mail? tänkte köpa till morsan
2017-11-25, 22:38
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Någon som vet en bra och billig extern hårddisk, minst 1tb?
https://www.clasohlson.com/se/Extern-h%C3%A5rddisk-Seagate-Backup-Plus-Slim/38-6255
2017-11-25, 23:41
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ledsen

Kanske dina skrock gör dig på bättre humör

Bra "förklaringar" i övrigt
2017-11-26, 01:00
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
https://www.clasohlson.com/se/Extern-h%C3%A5rddisk-Seagate-Backup-Plus-Slim/38-6255
Tack, bra tips. Hittade den 100kr billigare på MediaMarkt.
Väljer mellan den och en Toshiba på Dustin. Blir någon av dom om ja inte hittar nåt mer
https://www.dustinhome.se/product/5010870652/canvio-basics
2017-11-26, 11:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Typ enda riktigt bra dealen jag hittat denna gången, som verkligen är Black Friday, medans majoriteten verkar ligga runt 10-20% max.

Återförsäljarnas marginaler på elektronik är låga. Det är orealistiskt att förvänta sig stora prissänkningar förutom på ett par varor.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-11-26 kl. 12:47.
2017-11-26, 13:15
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Återförsäljarnas marginaler på elektronik är låga. Det är orealistiskt att förvänta sig stora prissänkningar förutom på ett par varor.
Exakt.

Tittade nyss på en Samsung Evo SSD 250 GB. Går i USA som billigast för $90, motsvarande lite över 700 sek. Ligger precis i linje med svenska återförsäljares priser när moms läggs på.
Senast redigerad av lakritc 2017-11-26 kl. 13:17.
2017-11-26, 13:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Exakt.

Tittade nyss på en Samsung Evo SSD 250 GB. Går i USA som billigast för $90, motsvarande lite över 700 sek. Ligger precis i linje med svenska återförsäljares priser när moms läggs på.

Intressant observation.

Samtidigt som USA är en mycket större marknad med 326 miljoner invånare jämfört med våra 10 miljoner.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-11-26 kl. 13:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in