Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
11-12-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SportTac
Nej. Det är ENDAST gratis för de elever som är ifrån Storfors kommun (folkbokförda där) och som gått i skolan i Storfors kommun som FÅR gå "gratis" på Lundsberg. För övriga elever är det terminsavgift.

Exakt, jag förstår inte hur man kan vara så mentalt bakom alla flöten i världen att man i sin inbillska värld fabulerar ihop någon slags hokuspokusföreställning om att skolan skulle vara gratis.
Citera
11-12-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Du förstår väl att sannolikt utgår skolpeng utöver de avgifter skolan tar för internatet?

Detta borde gå att ta reda på med några enkla sökningar/telefonsamtal.

Givetvis, men denna skolpeng som utgår är inte större än vid andra skolor därav ser jag inte problemet.
Citera
11-12-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Fast saken är ju att de är och blir mer värda än andra. Lysande studieresultat, bra jobb, ansvarsfulla samhällsmedborgare. Samhällets ryggrad.

Låt oss vara överens om att det finns olika sorters människor.
Hur tänker du nu? kan du utveckla det där så att man förstår?
Citera
11-12-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
1. Det jag hitills har läst är att det är tradition att bjuda tarmarna på vatten med kanel i.. Men visst, denna gången kan dte ju varit någonting annat.
2. Erik Reinfeldt går INTE på Lundsberg, (om han inte placerats där efter att han och hans kompisar misshandlade en kille för några veckor sedan.) Han går på Danderyds gymnasium..
Om det bara hade varit kanel hade inte troman tvekat att smaka, dessutom förefaller det vara märkligr att Daiela, med all sin erfarenhet, skulle ha blivit så upprörd över kaneldryck.

Angående Reinfeldt så är det ju mycket tacksamt för dem.
Citera
11-12-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Ändå är det dessa apor som skall starta företagen du jobbar på, betala skatten du lever av och i största allmänhet se till så att det här landet fungerar.

Väx upp.
Vårt land styrs inte av fd Lundsbergselever, kom igen!
Citera
11-12-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krash25
Givetvis, men denna skolpeng som utgår är inte större än vid andra skolor därav ser jag inte problemet.
Ingen har sagt att det är något problem. Jag skrev att själva skolan är gratis att gå i, och folk började säga emot mig.. Självklart kan även elever från andra kommuner gå där också om hemkommunen är villig att betala en plats där för någon elev. Det som Lundsberg tar betalt för är själva internatdelen.
Citera
11-12-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Om det bara hade varit kanel hade inte troman tvekat att smaka, dessutom förefaller det vara märkligr att Daiela, med all sin erfarenhet, skulle ha blivit så upprörd över kaneldryck.

Angående Reinfeldt så är det ju mycket tacksamt för dem.
Ja, det är synd att Daniela blev avbruten så många gånger i gårdagens kvällsöppet.. Hade gärna velat höra henne berätta både vad som fanns i glaset och vad som fick henne att göra anmälan just nu..( Min teori är att det blev lättare när hon hade stöd i sin sambo)
Citera
11-12-01, 15:13
Medlem
dnys avatar
kan tipsa om debatt ikväll!

http://svtplay.se/v/2625254
Citera
11-12-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dny
kan tipsa om debatt ikväll!

http://svtplay.se/v/2625254
Ska våghåret vara med? Tyvärr brukar Debatts diskussioner vara rätt menlösa..
Citera
11-12-01, 15:19
Medlem
Rektorn skriver:

"Vårt förhållande till alkohol och droger skall präglas av nolltolerans. Det gäller all verksamhet på LS. All kontakt med narkotika eller dopning är för oss helt oacceptabelt."

Nolltolerans har här en sorts dubbelbetydelse. All kontakt med alkolhol är inte oacceptabel. Rektorn skulle nog behöva utveckla detta något. Han kanske menar att det är ok att eleverna använder alkohol så länge ingen upptäcker det.

Källa: http://www.lundsbergsskola.se/index.php?id=33
Citera
11-12-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Ska våghåret vara med? Tyvärr brukar Debatts diskussioner vara rätt menlösa..

Debatt är ett hönshus och det kommer med all given säkerhet att bli därefter även i afton.
Citera
11-12-01, 15:40
Medlem
Lundsbergs skola, skattefinansierad eller inte?

Av regeringens proposition 2011/12:1 Budgetpropositionen för 2012 Utgiftsområde 16 framgår att riksinternaten får statsbidrag.

Källa: www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=37&dok_id=GZ031d29

Alltså, ja Lundsbergs skola får del av skattepengar för sin verksamhet.

Man kan emellertid notera att Lundsbergs skola inte publicerar sina årsredovisningar på sin hemsida. Har den goda privatskolan något att dölja?
Senast redigerad av GoodwinStrawman 11-12-01 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in