2011-11-23, 23:23
Medlem
Kompiiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metulda
Jo för att alla som testat droger blir missbrukare för resten av livet... Eller hur var det nu igen?
"Den senaste mätningen visar att drygt var femte pojke i gymnasiets årskurs två har provat narkotika, enligt CAN:s rapport ”Skolelevers drogvanor 2010”
Känns knappast som att 20 % av alla män i Sverige är missbrukare.

Givetvis inte, men jag tror inte det handlar om att "testa droger" i det här fallet. Och exemplet du tar upp rör nog mest cannabies eller liknande?
Citera
2011-11-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Nu gick det bra, men nästa gång kanske det inte går lika bra? Det vettigaste när ens polare mår riktigt dåligt efter drogbruk är att ta sig till sjukhus och inte skriva på Flashback. Det är vad mina polare hade krävt av mig och jag av de i alla fall, även om ingen av oss brukar, men om.

Om du inte brukar så förstår du inte situationen. och nu var det så att jag inte bara skrev på flashback. Jag gick in till honom med 5-10 min intervaller och kollade till honom, lade honom i framstupasidoläge och väckte honom ibland för att se hur han mådde. jag var bered att ringa 112 när som helst men det behövdes inte. Och som sagt skrev jag på flashback för min egen skull. så jag kunde lufta min oro. En del svar var jätte hjälpsamma och det är jag mycket tacksam för
Min polare var jätte tacksam för min hjälp och när jag sa att jag tagit hjälp av flashback blev han ännu mer försäkrad om att det skulle lösa sig och hans ångest släppte.
Citera
2011-11-24, 00:14
Medlem
Svampss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunodelabomba
Det var min första impuls med. men jag hittade inget på internet som sa att någon av drogerna skulle ha den biverkningen. förutom subutex som jag har för mig att man kan bli lite lomm hörd av.

@Kazim har du erfarenhet av drogerna vi tog? vad tror du har hänt?

Det kan vara en blanding av drogerna som orsakat det eller något anlag han har som triggats pga drogerna. Säkra före osäkra kompis .
Citera
2011-11-24, 05:41
Medlem
Varulvs avatar
OT Raderat.

/Varulv
Citera
2011-11-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poltava
Hörseln kommer gå tillbaka, man blir känslig ibland på tram och sub. Konstig tråd med tanke på att han fortfarande noddar. Du får ju vänta tills skiten går ur blodet. Hörseln kommer gå tillbaka 99% garanterat.

haha är alla läkare här eller?
Citera
2011-11-24, 11:22
Medlem
Megaforces avatar
Droger kan ge svullnad vilket gör att man temporärt kan höra väldigt mycket sämre. Vanligtvis går det över, men man bör vara observant för även luftvägarna kan svullna till och personen då kvävs.
Citera
2011-11-24, 12:47
Bannlyst
Åk till sjukhuset, ta det säkra före det osäkra
de anmäler inte för att ni brukat droger, även missbrukare har rätt till vård

OffT: Ni är dumma i huvudet och/eller har grova problem. Sök hjälp, antingen för missbruk eller era psykiska problem.
Citera
2011-11-24, 14:06
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1TB
En pundares diagnos. haha

Skönt att det slutade bra iaf. Tänka över att sluta ?

Jag har aldrig börjat
Citera
2011-11-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychomathi
Ni är dumma i huvudet och/eller har grova problem.
Jag förstår att du bara vill hjälpa. men du sparkar in en öppen dörr här.
Citera
2011-11-24, 17:01
Medlem
skogsbärets avatar
Börjar ju gå lite till överdrift att alla ska ringa 112 för allting. Jag tycker TS gjorde allt rätt.
Citera
2011-11-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grini
haha är alla läkare här eller?

Med tanke på ditt sjukt puckade svar så vet jag antagligen mycket mer än dig. Bland annat så blir öronen och hörselgångarna känsliga på höga doser av tramadol och sub och ibland kan man tom. höra sämre. Så jo jag känner igen mig i situationen och kan tala från erfarenhet. Kan du?
Citera
2011-11-24, 23:43
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunodelabomba
Vi festa till det lite igår medföljande preparat:
-SUbutex
-Tramadol
-benzo(mins inte vilken)

Nu när han vaknade så hör han, och jag citerar,"typ 10% av vad jag gör vanligtvis"
vi (speciellt han) tog ganska generösa doser igår och när jag vaknade runt halv 5 var jag fortfarande
lite väck.
Kan det vara så att han också bara är riktigt hög? eller är det dags att åka till sjukhuset?

hälst svara från folk med erfarenhet av att blanda ovanstående medel.

tack

Spelades hög musik?

Själv har jag dålig hörsel och kan vakna upp nästan döv om jag glömt öronproppar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in