2010-11-02, 17:23
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mona gör en så kallad Arkelsten.
Japp. Jag tror att rövhålet tänkte: "Kan hon så kan jag."
Citera
2010-11-02, 17:24
Medlem
coldhands avatar
Aftonhoran är bra fega, för nån timme sedan löd rubriken: "Mona Sahlin utreds för mutbrott"
Nu helt plötsligt: "Sahlin granskas för gratisbesök"

fjupp.....
Citera
2010-11-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldhand
Aftonhoran är bra fega, för nån timme sedan löd rubriken: "Mona Sahlin utreds för mutbrott"

fjupp.....

Nu har visst Reinfeldt också gjort en Arkelsten
https://www.flashback.org/sp26570634
Citera
2010-11-02, 18:04
Medlem
eternussermos avatar
Ser inte 2006's inlägg pga ignore, men kan hålla med om att tennisskandalen är ett storm i ett vattenglas. Såg för övrigt Mona på Avatarpremiären, länge sen nu. Skulle inte förvåna mig om det var en bjudning det också men det drunknar ju i hennes övriga karriär.
Citera
2010-11-02, 18:35
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldhand

fjupp.....

Jag tycker att det är korrekt rubrikändring. Är inte det här mer en bagatell? Rent formellt är det väl inte heller mutbrott hon utreds för?
Citera
2010-11-02, 20:49
Medlem
coldhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tycker att det är korrekt rubrikändring. Är inte det här mer en bagatell? Rent formellt är det väl inte heller mutbrott hon utreds för?

Kan hålla med om att det är en korrekt rubrikändring, bara så typiskt AB att gå ut så stort och sen ändra..

Njae, vet inte vad det är hon utreds för, det är väl inte olagligt att bli bjuden.
Citera
2010-11-02, 20:49
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tycker att det är korrekt rubrikändring. Är inte det här mer en bagatell?
Hur menar du? Blir det mer av en bagatell därför att Tennis är något hon renodlat gör för att det är roligt? Hur kan något vara mera bagatell än det Arkelsten gjorde - det var ju inte brottsligt, konstaterade åklagaren - utan hade ett samband med hennes tjänst..?
Citat:
Rent formellt är det väl inte heller mutbrott hon utreds för?
Nej, helt riktigt. Det som hänt är att det ska utredas huruvida en förundersökning om mutbrott ska öppnas. Men om så blir fallet så är det väl "mutbrott" som ligger närmast till hands. Jag menar "gå gratis på tennis" är ju svårt att pressa in under rekvisiten för "mord", "övergrepp i rättssak" osv, och åklagare utreder ju endast brott.

Sen är jag tämligen övertygad om att Mona inte kommer åtalas, och i vart fall inte fällas, pga detta. I vart fall inte på de uppgifter som hittills framkommit. Givaren av biljetterna verkar ju vara tävlingsarrangören, och det finns väl inget som Mona i sitt ämbete skulle kunna göra för dem. Däremot borde hon kanske låtit bli att kritisera Arkelsten.
Citera
2010-11-02, 21:01
Medlem
Guzs avatar
Att en ledande politiker besöker ett idrottsevenemang - mutbrott? Herregud, vakna och dofta på kaffet...
Citera
2010-11-02, 21:42
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mona gör en så kallad Arkelsten.
Snacka om att göra bort sig!
Citera
2010-11-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Att en ledande politiker besöker ett idrottsevenemang - mutbrott? Herregud, vakna och dofta på kaffet...

Hon försvarar sig med att Stockholm Open är ett inte vinstdrivande företag, nej tävlingen i sig är det nog inte men arrangören lär definitivt vara det.

Problemet i den här frågan är väl idrottsförbunden krigar om samma bidragspengar. Sedan tycker jag att det är löjligt att det ska utredas, men det tycker jag att Monas ifrågasättande av Arkensten också är med tanke på att hon själv har kandiderat som statsminister och suttit kvar på alla sina poster med den meritlistan hon har.
Citera
2010-11-02, 23:33
Medlem
Visst det är en skitsak, men bara för att det är Sahlin hoppas jag medierna kör detta ordentligt några dagar.... Speciellt efter sina uttalande efter Moderatkvinnan.. Sahlin har en förmåga att fastna i skiten, och göra bort sig tämligen ofta....
Citera
2010-11-03, 06:40
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Hon försvarar sig med att Stockholm Open är ett inte vinstdrivande företag, nej tävlingen i sig är det nog inte men arrangören lär definitivt vara det.

Problemet i den här frågan är väl idrottsförbunden krigar om samma bidragspengar. Sedan tycker jag att det är löjligt att det ska utredas, men det tycker jag att Monas ifrågasättande av Arkensten också är med tanke på att hon själv har kandiderat som statsminister och suttit kvar på alla sina poster med den meritlistan hon har.

Spännande! Det hjälps inte att det här är en skitsak. Hon klarar av att göra bort sig i alla fall.

Tänk att en del tycker hon ska kunna få prata politik och diplomati med främmande makt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in